مشاورانه-صدا-صوتی روانشناسی

بهبود بعد از یک شکست عشقی و درمان قلب شکسته

یک قلب شکسته می تواند این احساس را بدهد که دیگر آخر دنیا است، خصوصا اگر شما انتظار این شکست عشقی را نداشته اید و گذر از این وضعیت ممکن است برایتان غیر ممکن به نظر برسد.

اما رهایی از این احساس و بازسازی قلب و احساساتتان ممکن است. می پرسید چگونه؟

بسیار خب ما به شما می گوییم که در مواجهه با حالات مختلف در یک شکست عاطفی چه کارهایی می توانید انجام دهید.

زمانی که همه چیز تمام شده اما مغز شما نمی خواهد این را قبول کند

زمانی که ارتباط تمام می شود اما شما هنوز به ویس هایش در گوشی تان گوش می دهید، پیام های قدیمی اش را دوباره و دوباره میخوانید و یا به عکس هایی که در زمان شادی با هم گرفته بودید نگاه می کنید و ممکن است در ترک باشید مثل افراد معتاد!

عاشق بودن مثل اعتیاد به یک ماده ی مخدر است و به هم زدن این ارتباط مثل ترک اعتیاد می ماتد!

محققین و روانشناسان معتقدند در موقع شکست عاطفی ، مغز به همان روشی عکس العمل نشان می دهد که زمانی که معتادان مواد مخدر مانند هروئنی را می خواهند ترک کنند.

بمانند معتاد که نیاز است تا با فشارهایی برای استفاده مجدد از مواد مخدر به او وارد می شود، مقابله کند، در یک شکست عشقی نیز نیاز است تا شما شما در گام اول منطقی فکر کنید.

راه درمان قلب شکسته چیست؟

قبل از تلاش برای رهایی از شکست عشقی نیاز است بدانیم که این به هم خوردن رابطه به چه دلیل بوده است؟

زمانی که شریک سابقتان در رابطه با علت های قطع رابطه صحبت می کند از او بخواهید واضح بگوید که دلیل چه بوده است، اگر بطور رک و صریح در مورد علل آن حرف نمی زند، شما خودتان در مورد علت آن فکر کنید تا به جواب روشنی برسید.

زمانی که رابطه بدون دلیل واضحی تمام می شود مانند “مشکل از تو نیست مشکل از منه” به شریک شریک عاطفی سابقتان برای آوردن دلیل های قانع کننده التماس نکنید.

تنها به سادگی یک دلیل برای خود در زهنتان ایجاد کنید. دلیلی که به عزت نفس خود شما لطمه ای وارد نکند مانند ” او در رابطه با تعهد به رابطه مشکل داشت!”.

با درک یا فهمیدن اینکه چرا رابطه تمام شده است، ما به خودمان اجازه می دهیم تا از موضوع خارج شده و هر امید واهی و باطلی برای بازگشت مجدد به رابطه با همان فرد را از خود دور کنیم و بتوانیم زندگی خود را بصورت موفقیت آمیز از پیش ببریم.

هیپنوتیزم درمانی چیست؟ ویدیو روانشناسی

داشتن ارتباط مجازی با شریک عاطفی سابق فقط باعث بدتر شدن احساستتان می شود

وقتی شریک عاطفی سابقتان هنوز در فضاهای مجازی در لیست دوستانتان قرار دارد، گاهی ممکن است چیزهایی در صفحه ی او ببینید و بخوانید که به یکباره باعث آشفتگی و بدتر شدن ناراحتیتان شود.

پیگیری عکس های موقعیت های جدید او و یا کارهایی که می کند و یا روابط جدید او ممکن است باعث حسادت و خشم شما شود و گذر از این شکست عشقی را برایتان سخت تر کند.

راه حل چیست؟

هر گونه تحریکی برای اینگونه ارتباطات دورادور مجازی را حذف کنید. هرچند آنفرند کردن و یا آنفالو کردن شریک عاطفی سابقتان بچگانه به نظر می رسد.

اما لازم است که شما در این زمان فقط به خودتان فکر کنید و حذف کردن مواردی که ممکن است با باز کردن دردهای قدیمی و گفتن آن به دیگران صدمه بزند نیز ضروری است.

تمامی ارتباطات مجازی را از بین ببرید، محدود کردن دسترسی به هر نحوی به شریک عاطفی سابقتان به طور خودکار باعث خواهد شد احساس بهتری داشته باشید.

زمانی که هر چیزی باعث گریه شما می شود

وقتی هر چیزی باعث گریه شما می شود مثل فراموش کردن آوردن چتر در یک روز بارانی و یا مشاجره سر یک مساله ی خیلی کوچک با دوستتان، ممکن است این نگرانی برای شما پیش بیاید که به یک مشکل مغزی دچار شده اید.

اما نترسید دیوانه نشده اید! و ممکن است هورمون استرس کورتیزول باعث شده که شما خودتان را به خاطر رفتارهای اخیرتان سرزنش کنید.

راه حل چیست؟

درد عاطفی ناشی از شکست عشقی اغلب باعث می شود بدن مقادیر زیادی از هورمون کورتیزول ترشح کند، که باعث تاثیرگذاری بر مکانیزم های مقابله می شود.

اولین قدم برای حل این مساله این است که بدانید که این یک امر کاملا طبیعی و عادی است.

بنابراین اگر کوچکترین مسائل باعث شکست احساسی بعد از بهم خوردن رابطه می شوند، چند لحظه ای به خودتان زمان بدهید تا تشخیص دهید و به یاد بیاورید که واکنش هایتان در واقع به خاطر پاسخ بدنتان به شکست عاطفی است و نه به خاطر ویژگی شخصیتی دائمی جدیدی مانند

  • غم،
  • خشم

و غیره که پیدا کرده اید.