اگر یک کودک رابطه جنسی پدر و مادرش را ببیند و نتواند این مشاهدات را در یک زمینه خاص تحلیل کند، این مشاهدات می تواند کودک را ناراحت کند.

اما اگر به کودکان توضیح داده شود که بزرگسالان نیز یکدیگر را دوست دارند، یکدیگر را می بوسند و نوازش می کنند، پس برای کودکان معلوم می شود که چیزی که به طور تصادفی دیده شده است، خشونت نبوده است.

و والدینش قصد نداشتند که به یکدیگر آسیب برسانند، اما عاشق یکدیگر شده اند، و وقتی عاشق یکدیگرند، بنابراین کنار هم می خوابند و هم را بغل می کنند و می بوسند و این کارها را انجام می دهند.

اگر نوزاد شما به طور ناگهانی به اتاق خواب شما وارد شد و شما و همسرتان در آغوش هم بودید، سعی نکنید واکنشی نشان دهید که ناشی از وحشت است.

 بهتر است کودک را به اتاق خود آورده و به او توجه داشته باشید.

اگر از چیزی که مشغول هستید پرسید، می توانید آن را همان طور که در ادامه می گوییم توضیح دهید و سپس او را دوباره به اتاق خود بازگردانید.

برای بسیاری از والدین، قفل کردن در اتاق خواب یک ایده مطمئن تر است، اما باعث ایجاد اختلال در ذهن کودک می شود و این به این فکر می کند که چیز مخفی در این اتاق است.

شنیدن سر و صدا از این اتاق برای بچه ها گیج کننده خواهد بود و در عین حال امکان ورود و پرسیدن سؤالات وجود نخواهد داشت.

گاهی اوقات والدین نمی توانند محیطی امن و راحت برای روابط زناشویی خود را به دلایل مختلف مانند محدودیت های زندگی در خانه، فقدان یک اتاق جداگانه، خانه های شلوغ، کودکان فراوان و بعضا غفلت فراهم آورند.

هنگامی که یک کودک به طور تصادفی رابطه زناشویی والدین یا صدای اتاق خوابش را می بیند، ممکن است آنچه را که در بین والدین اتفاق افتاده است، به عنوان یک صحنه خشونت درک کند.

اگر او بعدا پشت درب قفل اتاق خواب پدر و مادر قرار بگیرد، این فانتزی در او تقویت خواهد شد و اگر معنای این تصویر را درک نکند، برای او مبهم خواهد بود و حتی در عین حال ممکن است هیجان او را تحریک کند.

با کودکی که در زمان رابطه جنسی شما را دیده، چگونه رفتار کنیم؟

 نخستین اصطلاح (صحنه اولیه) برای اولین بار توسط فروید در سال ۱۹۱۴ برای توصیف این مفهوم استفاده شد.

بعضی از والدین به اشتباه تصور می کنند که بچه های کوچک آنها رابطه بین مردان و زنان را درک نمی کنند، حتی اگر یک کودک دو ساله دارای حافظه بسیار قوی باشد و تمام تصاویر و صداها را در ذهن جای دهد.

برخورد با یک کودک در صحنه روابط زناشویی والدین ممکن است سبب مشکلات زیادی روانی مانند اضطراب و افسردگی، حساسیت کودک، ابهام و عدم آرامش (آزار و اذیت) درباره رابطه جنسی، ترس از تنهایی، آسیب پذیری و غیره شود.

از سوی دیگر، مطالعات گسترده در حال حاضر بر این واقعیت تأکید دارد که مشاهده تصادفی از صحنه ارتباط جنسی والدین سبب آسیب روحی کودک نمی شود.

مگر اینکه رابطه خانوادگی عموما گمراه کننده باشد، اما وضوح این موضوع مستلزم مطالعات بیشتر است.

اگر کودک به طور تصادفی در نیمه شب به اتاق خواب شما وارد شد و در هنگام رابطه جنسی شما را دید ، هیچ واکنشی ناشی از ترس و آشفتگی نشان ندهید.

بسیار مهم است که کودک به خاطر کنجکاوی جنسی اش خجالت نکشند، چرا که عواقب این برخورد، در آینده برای او بسیار مشکل است.

تست روانشناسی شناخت همسر درونگرایی برونگرایی

دیدن رابطه پدر و مادر توسط کودک یک بحران برای فرزند شما به حساب می آید.

زیرا ممکن است سبب بلوغ زودرس و حس تنهایی و افسردگی در او شود.

از سویی سبب می شود تا سوالات زیادی در این مورد مطرح کند.

در اولین فرصت خود، لباس خود را بپوشانید یا پتو و اثاثه یا لوازم جانبی را روی بدن برهنه خود بکشید.

فرزند خود را بخوانید و از بودن با او لذت ببرید.

از او بپرسید با چه چیزی چه اتفاقی می افتد؟

 آیا مشکل یا آرزو وجود دارد؟

اگر شما از آنچه که مشغول بود پرسیدید، به او بگویید چه اتفاقی افتاده است، هیچ ارتباطی با مبارزه و خشونت میان والدین وجود ندارد.

باید به کودک توضیح دهیم، نوزادان وقتی یکدیگر را دوست دارند بوسیدن و خنده طبیعی است، و انجام کارهایی که عشق را نشان می دهند و از یکدیگر لذت می برند نیز همین طور است.

ضروری نیست که اصل رابطه زناشویی و فرآیند آن برای کودک توصیف شود.

اطمینان حاصل کنید که از کودک بخواهید که در مورد این موضوع خارج از منزل و به دیگران است صحبت نکند و فقط می تواند با والدین در مورد چنین مسائلی صحبت کند.

 در پایان توصیف شما، کودک باید به اتاق خوابش هدایت شود.

اگر کودک چیزی نپرسید …

اگر کودک، در اولین برخورد در اتاق خواب، در مورد صحنه در مقابل او در اتاق نمی پرسد، در اولین فرصت مناسب، به عنوان مثال، فردا صبح، ابتدا از او بپرسید چه چیزی را شب گذشته در اتاق خواب دیده است، چه احساسی کرده و آنچه را که او در مورد آن فکر کرده چه بوده است.

از آنجا که ممکن است فرزند بسیاری از صحنه رابطه جنسی پدر و مادر را ندیده باشد، والدین زمان کودک را در اتاق را محاسبه کنند.

موارد زیر می توان برای کودک توضیح داد که در بالا توضیح داده شده است.

آماده پاسخ به سوالات غیر منتظره کودک باشید.

اگر سوالات کودک غیرمنتظره و پاسخ فراتر از دانش و اطلاعات شما هستند، مجبور نیستید پاسخ فوری داشته باشید و می توانید مکالمه را در جلسه دیگری دنبال کنید.

در همین حال، از متخصصین کمک بگیرید.

مهم نیست که اگر به کودک اطمینان بدهید، حقیقت را بهتر می فهمد.

چندین بار، با دنبال کردن نکات فوق و ارائه این توضیحات ساده، می توانید فرزندتان را از داشتن طیف گسترده ای از اضطراب و مشکلات جنسی در آینده حفظ کنید.

در غیر این صورت بهتر است با یک روانپزشک یا روانشناس مشورت کنید و از مشاوره مشکلات خانوادگی کمک بگیرید.

دیدن رابطه پدر و مادر توسط کودک