رهایی از کتک خوردن از همسر چگونه ممکن است؟ سازمان بهداشت جهانی می گوید هر هجده ثانیه یک فرد قربانی خشونت خانگی است.

در ایران، طبق مطالعات انجام شده در سال ۲۰۰۴، شصت و شش درصد از زنان در ایران از زمان آغاز به زندگی درگیر خشونت بوده اند، آیا وی باید چنین اعمال خشونت آمیز علیه همسرش انجام دهد .

آیا مردان حق دارند که توسط خشم خود او را مورد ضرب و شتم قرار دهند؟ در این زمینه مشاوره خانواده مهم است.

رهایی از کتک خوردن از همسر

این گروه خشن

خشونت معمولا توسط آقایان در برابر زنان اعمال می شود و این به فرهنگ ما محدود نمی شود، بلکه به دلیل شرایط فیزیولوژیکی مردان از لحاظ جسمی قوی تر از زنان و به دلیل فرهنگ پدرسالارانه ای است که در اکثر کشورهای جهان وجود دارد.

این در همه جا در جهان است.

به طور معمول، فردی که به نظر می رسد در برابر خانواده اش خشونت آمیز است، فردی با شخصیت غیر قابل انتقاد، خودسر و غیر عاطفی است.

این افراد در دوران کودکی و نوجوانی و یا حتی در زندگی فعلی خود در محل کار یا در جوامعی دیگر که در آن حضور دارند، در معرض خشونت و سوء استفاده قرار می گیرند.

به دلیل توانایی کنار آمدن یا اظهارنظر در مورد آنها، این حالت آنها را ترک نمی کنند.

خشمشان بیشتر از خانواده هایشان است که به عنوان جابه جایی خشونت شناخته می شوند.

راهکارهای معجزه آسا - اگر همسرتان شما را کتک تان می زند.

یکی از رایج ترین علل خشونت خانگی، سوء مصرف مواد است.

معتاد مستعد ابتلا به رفتارهای خشونت آمیز است، هر دو در زمان آشفتگی و به علت اثرات مخرب اعتیاد به مغز.

این شامل الکل و انواع داروها و محرک ها است.

همه این مواد به رفتار خشونت آمیز منجر می شود.

یکی دیگر از دلایل خشونت خانگی که عجیب است اعمال خشونت برای آزادی عشق و وفاداری همسر است.

در این مورد، فرد به لحاظ احساسی وابسته به او است.

اما او همسرش را می زند تا ببیند آیا همسر او هنوز او را دوست دارد؟

سپس او یک قدم بیشتر می رود و او را حسابی کتک می زند تا ببیند آیا همسرش بعد از ضرب و شتم با وی زندگی می کند.

با این حال، افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی با اختلال شخصیت سادیست معمولا با روش سختی برای حسادت برای طرف مقابل شان ارزیابی می شوند و این کاملا غیر طبیعی است.

در این مورد، یک کودک ممکن است در یک محیط کودکانه خشونت آمیز رشد کرده باشد یا این رفتار را با مادرش پذیرفته است و به عنوان یک مدل این رفتار را یاد گرفته است.

این اعتقاد دروغین در ذهن او است که “یک زن خوب زنی است که می سوزاند می سازد

قربانی نشوید

ایده “سوختن و ساختن” یا گفتن بعضی از خانم ها “من هیچ گزینه دیگری ندارم جز مقاومت در برابرش!” همه باورهای اشتباه شکل گرفته اند.

بسیاری از زنان با این ایده که اگر من ازدواج کنم، آینده فرزندان من تخریب می شود یا «خانواده ام طلاق قبول نمی کنند»، خودشان برای دیگران قربانی می کنند.

اما این تفکر بسیار اشتباه است.

کودکان بیشتر از هر چیز دیگری نیاز دارند و اگر کودک در محیط پر از خشم، فریاد و خشونت باشد و والدین هر روز با آنها مقابله کنند و مادر را کتک بزند، گاهی اوقات خشونت آمیز خواهند شد.

مادر، که دائما در معرض خشونت است، ممکن است از طریق خشونت آواره شود و فرزندانش عصبانی شوند؛ بنابراین، کودکان از هر دو طرف خشونت آمیز خواهند بود و مطمئنا صدمه خواهند دید، پس باید کاری انجام داد.

محیط اطراف خانه با کمک یک مشاور و با حضور هر دو والدین یا والدین واجد شرایط باید محرمانه باشد، به طوری که کودک به صورت شفاهی و جسمی مورد سوء استفاده قرار نگیرد.

به یاد داشته باشید که شخصی که این تخلفات را قبول می کند و خود را برای کودک افزایش می دهد و با خشونت همسرش را رنج می دهد، او مطمئنا رابطه ای دارد که برای همسرش دشوار است.

او فکر می کند که نمی تواند بدون شوهرش زندگی کند و یا نگران است که اگر او مشاوره دریافت کند، طلاق به عنوان اولین تصمیم او توصیه شود.

او ممکن است خشونت مشابهی را در دوران کودکی اش بین والدینش و مادرش دیده باشد که خشونت را تحمل می کند.

بنابراین خشونت را پذیرفته و به دنبال کمک گرفتن نیست، بنابراین این فرد نیاز به مشاوره و حمایت دارد.

  • مغز کودک شما کوچک نیست

مبارزه با خشونت خانگی و خشونت علیه کودکان ضربه بزرگی است.

علاوه بر این، اگر کودک چنین پدیده ای در مراحل رشد مغز و شکل گیری شخصیت داشته باشد، اثرات برگشت ناپذیر بر بدن و روح او به وجود خواهد آمد.

یافته های تحقیق نشان می دهد آسیب مغزی به کودکانی که از خشونت (حتی خشونت کلامی) رنج می برند و در معرض بسیاری از بیماری ها، از جمله افسردگی هستند.

  • گول نخورید

برخی از افراد پس از رفتارهای خشونت آمیز و رفتارهای تکان دهنده احساس گناه می کنند و بعد از یک لحظه از هیجان و خشونت، آنها تنها با درک احساسات خود به آنچه انجام می دهند و تلاش می کنند انتقام بگیرند تا شکنجه وجدان خود را کاهش دهند.

آنها اهمیتی نمی دهند که زن با این واقعیت که شوهرش او را دوست دارد و قصد ندارد ضرب و شتم و توهین را نادیده بگیرد متقاعد شده است .

متاسفانه این رفتار بارها و بارها توسط همسر تکرار شده است و عشق با وجدان مجازات شده است، و همسرش دوباره او را می بخشد و این دوره بارها تکرار می شود.

رفتار صحیح این است که وقتی شوهر از شما عذرخواهی می کند و احساساتش را بیان می کند، بگویید : اگر ما می خواهیم زندگی خودمان را ادامه دهیم و این مشکلات را حل کنیم، باید مشاوره را از مشاور دریافت کنیم.