با شکاکیت همسر چه کنیم؟ شک و بی اعتمادی قاتل ازدواج است.

یک همسر یا شوهر، که مشکوک است، به زمین و زمان و خصوصا همسرش، با عینک بدبینی نگاه می کند و بسیار در معرض سوء تفاهم رفتار دیگران است.

چنین فردی حتی به روزمره ترین امور زندگی، مانند خرید همسرش، شک می کند و دائما سعی می کند همسرش را با توهمات بدبینانه سرزنش کند.

طرف دیگر معمولا با نگرانی از این بی اعتمادی احساس ناراحتی می کند و در موارد حاد تصمیم می گیرد که طلاق بگیرد و جدا شود.

در این مقاله در مورد این موضوع، به ویژه با کسانی که زندگی مشترک خود را به دلیل سوء ظن بی پروا همسر خود در آستانه فروپاشی می بینند صحبت می کنیم.

همسرم خیلی شکاک است. چه باید کرد؟

شکاکیت همسر

در زیر، با ما همراه شوید تا دانش لازم را درباره نگرش همسر شکاک پیدا کنید.

  1. شما عامل سوء ظن همسر نیستید

قبل از هر چیز، سعی کنید قبول کنید که شما علت شک و تردید همسرتان نیستید، یا اگر شما چیزی برای انجام آن دارید، توانایی های شما خیلی زیاد نیست.

به عنوان مثال، همسرتان عادت دائمی چک کردن تماس های تلفنی و یا پیام های تلگرام را دارد، اما باید بدانید که شما علت چنین رفتارهایی نیستید، اما سوء ظن همسر شما به خاطر نگرش های مختلف او است، به این معنی که او به دنبال حوادثی متفاوت از زندگی دیگران است.

شوهر که با سوء ظن آلوده نیست، هیچ مشکلی در صحبت کردن با همسرش با همکاران مردش نمی بیند، اما شوهر مشکوک ممکن است از یک گفتگوی معمولی، داستان داستان عاشقانه و توهمات غیر منطقی برای خود بسازد.

بعید است که بتوانید به چنین افرادی ثابت کنید که ادراک آنها غلط است و آنها باید نگاه خود را تغییر دهند، بنابراین بهتر است که سوء ظن همسر خود را شخصی نکنید.

در حقیقت، گرایش شدید شکاکان به خیانت، نشان دهنده یک احساس ناامنی یا عدم استقلال است که سبب می شود دیگران گمراه و گناهکار شوند تا سوء ظن و بی اعتمادی خود را توجیه کنند.

درست است که سوء ظن همسر شما، حتی اگر شما نماینده او نیستید، در نهایت شما را متوجه خواهد کرد، اما سعی کنید سوالات و پاسخ های همسر خود را تا آنجا که ممکن است پاسخ دهید و به خودتان آسیب نرسانید.

تست روانشناسي جنسيتي آیا نیاز به ازدواج دارید
  1. سخنان همسر خود را بشنوید

بگذارید طرف دیگر بداند که می تواند احساساتش را به شما بگوید.

ترس ها و نگرانی های او را بشنوید و سعی کنید کشف کنید که این احساسات منفی از چه قرار است.

وقتی همسرتان به شما می آموزد و می تواند مسائل را با شما مطرح کند، او تشویق خواهد شد تا عواطف منفی و ترس های غیر قابل توجیه را کنار بگذارد.

  1. حالت تدفاعی نگیرید

هنگامی که همسرتان چند بار از شما سوال می کند، مثلا کسی که با او صحبت می کنید و با آن صحبت می کنید، هر لحظه ممکن است صبر شما سرشار شود، اما به جای دفاع از خود، به آرامش برسید.

اگر شما در میان کلمات همسرتان پرش یا حرکت کنید و واکنش های خود را نشان دهید، تنها چیزها را بدتر می کنید و سوء ظن همسرتان را تشدید می کنید.

در عوض، حسادت همسر خود را در نظر بگیرید.

گفته هایی مانند “وای دوباره دوباره شروع نکن ” یا “واقعا معایبی که فکر می کنید نیست” فقط طرف دیگر اشتباه می کند هیچ کدام از مشکلات شما را حل نمی کند.

به جای این جملات تحریک آمیز، اجازه دهید همسر شما صحبت کند و فرصتی برای شنیدن داشته باشد.

وقتی که تمام کلمات همسرتان را می شنوید، می توانید موضع خود را بیان کنید.

  1. در مورد رفتار خود مراقب باشید

شاید گاهی اوقات شما بدون اضطراب به عنوان بهانه ای برای همسر خود عمل می کنید.

به عنوان مثال، کسی که ساعت ها با ساعت تلفنی صحبت می کند یا با گوشی ور می رود، سوء ظن همسرش ممکن است فقط ناشی از رفتار غیر متعارف او باشد.

ممکن است فکر کنید که چنین رفتارهایی بهانه ای برای سوء ظن نیستند، اما این احتمال را می دهد که طرف دیگر این رفتارها را نشانه های مخفی ببیند.

برای جلوگیری از این شک و تردید، باید سعی کنید شکاف های رابطه تان را پر کنید و اعتماد همسر خود را با صحبت کردن در مورد دلیل رفتار خود جذب کنید.