مشاوره مشکلات خانوادگی دلایل مختلفی دارد که در این مقاله به بیان آن پرداخته شده است. در صورتی که مشکلی دارید در بخش دیدگاه های انتهای صفحه وارد کنید.

مشاوره مشکلات خانواده و دلایل آن

یکی از انواع مشکلات خانوادگی که همواره در میان تمامی خانواده ‌ها وجود دارد مشکل در میان روابط با افراد فامیل و آشنا در واقع افراد فامیل و آشنا انگار در تمامی ابعاد زندگی افراد به حالت نموده و برای آنها مشکلات زیادی را به وجود می آورند.

بسیاری از خانواده ها اذعان می کنند که می ‌توانند ارتباط خوبی را با سایر اعضای فامیل برقرار نمایند.

شماره های تماس

۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵

۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲

موبایل مراکز

۰۹۰۳۱۲۳۶۴۴۶۰

۰۹۰۳۵۶۷۳۰۵۰

۰۹۱۰۸۳۴۷۵۹۷

چرا که آنها تلاش می ‌کنند در تمامی جنبه ‌های زندگی آنها دخالت کنند حتی آنها در نحوه ازدواج فرزندان فامیل نیز دخالت نموده و پشت سر آنها حرف می ‌زنند که این موارد می‌تواند مشکلات بسیار زیادی را در روابط میان آنها به وجود آورد و همواره در مشاوره مشکلات خانوادگی این مورد یاد شده به عنوان یکی از گونه های مهم و اساسی در مشکلات خانوادگی از طرف خانواده های مراجعه کننده و یا افراد مراجعه کننده و مشاوره یاد می ‌شود.

مشاوره مشکلات خانواده و دلایل آن

مشکل روابط جنسی و زناشویی

یکی دیگر از انواع مشکلات خانوادگی افراد بسیار زیادی را درگیر خود نموده و مشکلات متعدد را برای آنها به وجود آورده است مشکل روابط جنسی و زناشویی در میان زن و شوهر است و شاید این مورد را بتوان مهم ترین مورد مهم و اساسی دانست که تاثیر بسیار زیادی را بر سایر جنبه‌های زندگی مشترک افراد همچون روابط عاطفی آنها ایفا نموده و تاثیر بسیار زیادی را بر آنها می گذارد.

مشکل ارتباطات پدر و مادر با فرزندان

یکی دیگر از مشکلات مهم و اساسی خانواده ها که همواره اذان به عنوان یکی از مشکلات خطرناک در زندگی یاد می کنند کل ارتباطات والدین و پدر و مادر با فرزندان است به ویژه فرزندان نوجوان در این زمینه بسیار حساس بوده و بایستی تلاش کنیم تا روابط بسیار مطلوبی را با این سنین برقرار نماییم چرا که در سن نوجوانی اگر خانواده‌ ها نتوانند به خوبی با فرزندان نوجوان خود رابطه برقرار نموده و حفظ دوستی و شادمانی بین آنها وجود نداشته باشد.

بنابراین نوجوان چه دختر و چه پسر به دنبال برطرف کردن نیازهای عاطفی خود به بیرون از محیط خانه و روی می یاورد و در نتیجه ممکن است در چنگال سوء استفاده گران و افراد ناباب گرفتار شده و به انواع مشکلات روحی و جسمی و جنسی اعم از روابط نامشروع جنسی اعتیاد به الکل و مواد مخدر و سایر اعتیاد ها و همچنین مشکلات اخلاقی و ناهنجاری ها کشیده شود.

بنابراین خانواده‌ها بایستی تلاش کنند تا با استفاده از مشاوره مشکلات خانوادگی مشکلات مورد نظر را در این زمینه به خوبی حل نموده تا بتوانند ارتباطات مناسبی را با فرزندان نوجوان خود برقرار نمایند.

۰۲۱۸۸۴۱۹۸۳۲

۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲

مشاوره کودک و نوجوان در مواجه با مشکلات

یکی دیگر از مشکلاتی که همواره افراد در مرکز مشاوره مشکلات خانوادگی آنها را ذکر می‌کنند مشکل تربیت کودکان است که در این زمینه مشاوره مشکلات خانوادگی باعث تسلط کافی و لازم به امور کودکان داشته باشند.

به نوعی مشاوره کودک مناسبی باشد تا بتواند ویژگی های اخلاقی رفتاری و شخصیتی کودک را فهمیده و بنابراین کمک های لازم را به خانواده او در جهت داشتن فرزند هر چه بهتر و آینده ای موفق تر برای او رقم بزنند.

بسیاری از خانم ها و آقایان که تازه ازدواج کرده اند و برای اولین بار اقدام به فرزند آوری کرده اند از تربیت کودک خود نگران بوده و اذعان می کنند که کودک ان ها به انواع مشکلات اخلاقی و رفتاری مبتلاست بنابراین در مرکز مشاوره مشکلات خانوادگی این موارد را مطرح نموده و امیدوارند تا با استفاده از کمک‌ های مشاور بتوانند دغدغه‌ های خود را در این زمینه به نحوی مطلوب کاهش داده و از بین ببرند.

دعوای فرزندان با یکدیگر

یکی دیگر از مشکلات خانوادگی که همواره در جلسات مشاوره بین مشاوران و خانواده‌ها و یا افرادی از خانواده مطرح می‌شود روابط و ارتباطات بین فرزندان است فرزندان در سنین مختلف و به خصوص در سنین نوجوانی نمی توانند روابط مناسب و حسنی را با یکدیگر برقرار نموده و انواع ایرادات و اشکالات در روابط بین آنها وجود دارد بسیاری از آنها در سنین نوجوانی است نفرتی را نسبت به برادر یا خواهر خود دارند.

چرا که ممکن است یک نفر به دلیل توجه بیش از حد یکی از والدین یا هر دوی آنها به یک طرف دیگر باشد و در واقع کمبود توجه را در نوجوان مورد نظر برانگیخته نماید بنابراین والدین بایستی توجه داشته باشند که باید به تمام فرزندان به خصوص در سنین نوجوانی و کودکی به یک چشم نگاه کرده و همه آنها را به یک اندازه دوست بدارند تا مشکلات زیادی در این زمینه اعم از کینه ‌توزی حسادت و سایر ویژگی های نا مناسب اخلاقی را در فرزندان خود به وجود نیاورده و آینده آنها را به باتلاق اینگونه مشکلات اخلاقی و رفتاری بسیار مناسب مهم نکشانند.

مشاوره حضوری آنلاین و تلفنی

مشکلات ارتباطی زن و مرد بعد از ازدواج

یکی دیگر از مواردی که مشاوره مشکلات زناشویی می تواند در زمینه بهبود آن به نحو احسن فعالیت نموده و مشورت‌های مناسبی را به خانواده ها بدهند روابط بین زن و شوهر است.

در بسیاری از خانواده‌ ها و چه آنهایی که تازه ازدواج کردند و چه کسانی که مدت زیادی از ازدواج آنها می گذرد مشکلات متعددی در روابط بین زن و شوهر وجود دارد که این روابط می تواند به سایر اعضای خانواده و سایر جنبه ‌های خانواده نیز سرایت کرده و تمام مشکلات و دغدغه‌ های فراوانی را از این جهت برای آنها به بار آورد.

اولاً یکی از موارد بسیار مهم روابط عاطفی نامناسب میان زن و شوهر است که می‌تواند سایر جنبه های زندگی اعم از روابط جنسی و زناشویی را تحت تأثیر قرار داده و آن را به سمت و سوی نا مناسب و نامعین سوق دهد بنابراین مشاوره روانشناس و مشاور ای که اقدام به برگزاری جلسات مشاوره خانواده برای برطرف نمودن مشکلات خانوادگی این افراد می کنند بایستی به خوبی با ابعاد گوناگون مشکلات زناشویی و روابط میان زن و شوهر آشنا بوده تا بتواند در موارد مختلف و طی جلسات مشترک با هر دوی آن ها و یا با یکی از آنها مشکلات را به خوبی شناسایی نموده و در جهت حل آنها مشورت و راهنمایی مناسب را به زن و شوهر و یا یکی از آنها بدهد.

چرا نسبت به همسرم هیچ حسی ندارم؟ بی تفاوتی و دلزدگی زناشویی چیست؟
سندروم کلاین فلتر

انواع مشاوره مشکلات خانوادگی

اگر فردی را می شناسید که در زمینه مشکلات خانوادگی با موارد متعدد و دغدغه‌های زیادی روبروست انواع مشاوره ‌های مشکلات خانوادگی را به او معرفی نموده تا از این راه بسیاری از دغدغه ‌های او را بکاهید.

چرا که بسیاری از افراد با وجود داشتن مشکلات زیاد در روابط خانوادگی و در میان خانواده خود برای حضور در جلسات مشاوره اقدام نکرده و اذعان می کنند که زمان کافی و یا هزینه مناسب برای انجام آن را ندارد.

مشکلات خانوادگی شامل موارد زیر است:

  • دعوای میان مادر زن و داماد
  • دعوای میان مادر شوهر و عروس
  • دعوای میان خواهر زن و داماد / خواهر شوهر و عروس
  • مشکلات جنسی و زناشویی ناشی از تنوع طلبی که در مردان بیشتر است.
  • مشکلات جنسی ناشی از زودانزالی و دیرانزالی
  • بحران های دوره بلوغ در کودکان
  • پرخاشگری فرزندان با والدین
  • مشکلات تربیتی و رفتاری فرزندان
  • خیانت و دگرخواهی میان زوجین

انواع مشکلات خانوادگی - مشاورانه

رابطه جنسی بعد از حاملگی زمان مناسب و تمارین جنسی
پوزیشن جنسی که زندگی زناشویی شما را دگرگون می کند
پوزیشن جنسی برای اولین دخول و مقابله با درد
صحبت در مورد رابطه جنسی
درمان اختلالات جنسی مردان
اختلال برانگیختگی جنسی زنان
دیابت و اختلال عملکرد جنسی
اعتیاد جنسی چیست؟
4.6 7 رای ها
امتیاز شما (روی ستاره سمت چپ بزنید↓)
اشتراک در
اطلاع از
79 Comments
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ali
1 سال قبل

من خواهرم به راه بد رفته الان آبرویم پیش همسایه ها و آشناهایم رفته و خواستم خودکشی‌ کنم که نشد

حسن اقابی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من نزدیک هفت ماه نامزد بودیم بعد از اون تمام کارهای که خانمم قبل از با کیا بوده وچیکار کرده همه رو نوشته چیه چیز دیگه که اون واقعا منو اذیت می‌کنه مونده م با خودم چیکار کنم تف ب این سرنوشت ای کاش میمردم ولی ازدواج نمیکردم چند بار خواستم خودمو بکشم ولی نتونستم پول هم نداریم طلاقش بدم بعد دیگه هیچ امیدی ب زندگی ندارم

ویرایشگر
مشاور 24 ساعته
1 سال قبل
پاسخ به  حسن اقابی

سلام به شما آقا حسن قابل درک است که این شرایط برای شما با فشار روحی زیادی همراه شده است اما دقت کنید که بهتر بود در دوران نامزدی با شناخت بیشتری در کنارمشاوره پیش از ازدواج تصمیم گیری می کردید چون در هرصورت جدایی بعد از عقد و ادواج دشوار تر میشود. اما در این مسیر برای اینکه بتوانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید در اول بهتر است برای بهبود شرایط روحی خودتان گام بردارید چون این علایمی که بیان می کنید نشان از افسردگی دارد در کنار اینکه داشتن افکارخودکشی یک زنگ خطر محسوب می شود. شما با… بیشتر بخوانید

پیمان علیزاده
1 سال قبل

سلام

ویرایشگر
مشاور 24 ساعته
1 سال قبل

سلام شما می توانید در همین قسمت سوال خود را ارسال کنید و با داشتن لینک جواب را در زیر سوال دریافت کنید.

sajjad
1 سال قبل

سلام برای شما پسری ۳۲ ساله هستم با دختر خانمی آشنا شدم و در دوران آشنایی هستیم خیلی خوب داشتیم پیش می رفتیم در مورد مسایل کلی ازدواج و از نظر هم دو فردی هستیم که میتونیم باهم زندگی آغاز کنیم ، ولی الان چند وقت هست برای خانواده اش ی مسئله خانوادگی پیش اومده که خیلی ذهنش رو درگیر کرده که نمی‌توانیم باهم در مورد مسایل و سوالات که داریم باهم صحبت کنیم. در این شرایط نمی‌دونم چی کار کنم باهاشون این رو میدونم که باید زیاد مثل قبل ازشون سوال ‌‌ومسایل نپرسم بزارم در شرایط که بوجود اومده… بیشتر بخوانید

ویرایشگر
مشاور 24 ساعته
1 سال قبل
پاسخ به  sajjad

سلام به شما آقا سجاد در اول اینکه برای شناخت دائم نیاز نیست شما از فرد مقابل سوال بپرسید بلکه بسیاری از مسائل را می توان در برخورد فرد مقابل با خود شما و در برخورد با خانواده و اجتماع و… متوجه شد. حتی در زمان فعلی شما می توانید در کنار بودن در کنار ایشان و بیان اینکه او را درک می کنید و اگر کمکی باشد که از عهده شما براید در کنارش هستید بودن خودتان را نشان بدهید و یا حتی بجای فکر کردن می توانید از ایشان سوال کنید که کاری هست که بتوانید شما انجام… بیشتر بخوانید

Ali
1 سال قبل

سلام من آقای ۳۸ ساله هستم وباهمسرم ۲سال فاصله سنی دارم همسرم اصلا شوق وهوسی برای رابطه زناشویی نداره وهروقت که اصولا ماهی یک بارمن ازاودرخواست میکنم بزورقبول میکنه ولی دنبال بهانه ای هست که اززیرش دربره دکترعزیزوقتی من اعتراض ویاگلایه ای میکنم میگه توکی طلبی داشتی ومن اجرا نکردم میگه توبایدتحریکم کنی ولی اجازه این کا رونمیده سردی میکنه خلاصه همه تقصیرارومیندازه گردن من منم عذاب وجدان میگیرم دکترتاحالا من باتمایل همسرم نزدیکی نکردم آیاخانومادربرقراری رابطه ّهیچ نقشی ایفانمیکنن؟خلاصه من دیگه دیدگاه بدی نسب به رابطه زناشویی باهمسرم دارم

ویرایشگر
مشاور 24 ساعته
1 سال قبل
پاسخ به  Ali

سلام به شما آقا علی خب در هرصورت رابطه جنسی یکی از موضوعات مهم در زندگی مشترک می باشد در کنار اینکه خب هردوی شما در آن نقش دارید و قرار نیست که یک طرفه باشد اما در این مسیر بهتر است بجای سرزنش کردن خود و یا همسرتان و یا به دنبال مقصر بودن با یکدیگر در مورد بهبود رابطه جنسی صحبت کنید و بخواهید که باهم به متخصص سکس تراپ مراجعه کنید چون نیاز است که مسیر ارتباطی فعلی شماها و همچنین دیدگاه و باورها و تمایلاتی که وجود دارد مورد بررسی قرار بگیرد تا بتوانید در کنار… بیشتر بخوانید

Setareh
1 سال قبل

سلام وقت بخیر،مشکلی برام پیش اومده و بین دوراهی گیر کردم که واقعا باید چیکارکنم!؟خواهری دارم ۳۵ ساله ،ایشون ۱۲ ساله ازدواج کردن ویک پسر۱۱ ساله دارن، متاسفانه همسر خواهرم درسالهای اول ازدواج به خواهرم چندین بار خیانت کردن ،البته که دراون زمان خواهرزاده م که آقاپسر هستن بسیار کم سن وسال وکوچک بودن وتقریبا از دعوا ها و صحبتها چیزی متوجه نمیشدن وبیشتر وقتها بچه رو از پدرو مادرش دور میکردم که شاهده دعوا نباشه، صحبتم رو کوتاه میکنم،الان بعد ازگذشت ۱۲ سال همسر خواهرم،نمیگم خوبه خوب شده و کاملا متعهد به خانواده ست ، ولی رفتاره خائن بودن… بیشتر بخوانید

ویرایشگر
مشاور 24 ساعته
1 سال قبل
پاسخ به  Setareh

سلام مجدد به شما ستاره جان قابل درک هست که درگیر شدن با این موضوع برای شما با فشار روحی زیادی همراه شده است اما در این مسیر در اول بهتر است که در اول به پسر خواهرتان گوش بدهید و بدون سرزنش کردن از او بخواهید از هرگونه کنجکاوی در مسائل مربوط به پدر و مادر خوداری کند چون این مشکلات میتواند با فشار روحی زیادی برای او همراه شود . در این مسیر بهتر است که در زمان مناسبی بدون حضور هر فرد دیگری با خواهرتان صحبت کنید و بدون سرزنش و یا توهین این مسئله و اگاهی… بیشتر بخوانید

Setareh
1 سال قبل

سلام وقت بخیر

ویرایشگر
مشاور 24 ساعته
1 سال قبل
پاسخ به  Setareh

سلام به شما ستاره جان شما می توانید در همین قسمت سوال خود را با ذکر شرایط سنی بیان کنید و با داشتن لینک جواب را در زیر سوال دریافت کنید.

احسان
2 سال قبل

سلام ممنون از اینکه برای همه وقت میزارید برای همین من هم دوست دارم پیام بفرستم. من ۳۱ سالمه و مجرد هستم تنها در شهر دیگری دور از خانواده هستم و علاقه ای به زندگی با خانواده ندارم. خانوادم همیشه میخواستن روی من کنترل داشته باشن و مسیری که خودشون دوست دارن من برم. من همیشه توی مدرسه شاگرد اول بودم، ریاضیم خوب بود و حفظی دوس نداشتم با اینحال خانواده گیر داده بودن باید برم پزشکی، زیاد درس نمیخوندم و با همون سر کلاس مطالب یاد میگرفتم. با اینکه شاگرد اول بودم خانواده همیشه روم فشار میاورد برای درس… بیشتر بخوانید

ویرایشگر
مشاور 24 ساعته
2 سال قبل
پاسخ به  احسان

سلام به شما اقا احسان قابل درک هست که تجربه ین اتفاقات برای کودک و یا یک نوجوان با فشار روحی زیادی همراه شده است اما هرچند با مسیر اشتباه اما آنها به نظر میرسد که سعی داشته اند به شما کمک کنند تا مسیر رشدی بهتری را طی کنید هرچند که در اشتباه بودن مسیر آنها شکی نیست. اما آنچه مشخص است این است که شما در زمان فعلی یک آقای جوان بالغ هستید که میتوانید مسیر زندگی خودتان را انتخاب کنید و خب اگر تمایل به زندگی با آنها ندارید اجباری هم در این مسیر وجود ندارد اما… بیشتر بخوانید

احسان
2 سال قبل

ممنونم از اینکه پاسخ دادید. حق با شماست.

زهرا خدایی
2 سال قبل

سلام من ۱۰ سال و نیمم هست حدود ۲ سال هست که من عامل اصلی مشکلات خوانواده ام هستم جدیدا زود عصبی می شم و به خودکشی فکر می کنم ۳ ماه خونه ی ما بنایی بود و ما ناچار به خونه ی مادربزرگم رفتیم از زمانی که مدارس شروع شد من همیشه وضعیت تحصیلیم عالی بود اما این چند وقت که مادرم حواسش به من نبود درس نمی خوندم و باعث می شد جلو خاله و داییم هام ضایع بشم از همه بدتر پدرم که امسا ۳ میلیون برام توی بهترین مجتمع ریاضی تهران ثبت نام کرد از همه… بیشتر بخوانید

ویرایشگر
مشاور 24 ساعته
2 سال قبل
پاسخ به  زهرا خدایی

سلام به شما زهرا جان
ببین عزیمز همین که شما می توانی مشکلات و مسیر ارتباطی خودت را انالیز کنی از اهمیت زیادی برخودار می باشد و وقتی شما می توانی از این جهات به مشکلاتت نگاه کنی کمک می کند تا با این بینش بتوانی شرایط بهتری را در مسیر رشدی خود طی کنید.
شرایط درسی و ارتباطی و خشم و حتی پرخاشی که دارید همه نشان دهنده شرایط روحی شما می باشد پس بهتر است که در این مسیر با کمک روان درمانگر و طی کردن جلسات به خودتان اجازه بهبود شرایط روحی خود را بدهید.

Naeem
3 سال قبل

سلام خسته نباشید من یه پسر ۲۳ ساله هستم که دیپلم دارم علاقه شدیدی به برنامه نویسی دارم و استعداد هم دارم فعلا با پدر و مادرم زندگی میکنم ولی قبلش ۴ سال تنها زندگی کردم و بخاطر اینکه پدرم تصادف کرده بود اومدم پیششون چند وقتی اما دو سال طول کشید این موندنم حالا میخوام برم دنبال علاقه و درسم به کشور دیگه یی اونا ناراضی ان میگن همین جا پیش ما بمون و کنارمون باش من دوتا خواهر که ازدواج کردن و یه برادر از خودم کوچیکتر هم دارم باهم مخالفت خیلی شدیدی کردن و منم دوس ندترم… بیشتر بخوانید

ویرایشگر
مشاور 24 ساعته
3 سال قبل
پاسخ به  Naeem

سلام به شما دوست عزیز قابل درک هست که در این مسیر تصمیم گیری در هر دو طرف قضیه برای شما موارد ارزشمندی وجود دارد اما در این مسیر نیاز است که شما در کنار احترام به خانواده به پیشرفت فردی خود و علایقی که دارید نیز توجه داشته باشید و به این موضوع فکر کنید که با موندن در کنار خانواده آیا می توانید مسیر رشدی و شرایط لازم برای پاسخ به احساسات و علایق خود را نیز داشته باشید . در کنار اینکه شما می توانید حتی با تصمیم برای ماندن در ایران بعد از ازدواج زندگی مشتقلی… بیشتر بخوانید