خصوصیات یک دختر کاریزماتیک

زمانی که فردی وارد جمع می شود و توجه دیگران را به خود جلب می کند، دیگران دوست دارند با او هم کلام شوند و ناخودآگاه جذب آن فرد شده و با او موافقت می کنند، در آن صورت به آن فرد کاریزماتیک می گوییم.

اما باورهای غلط و تبلیغات اشتباه باعث شده است تا دیگران تعبیر اشتباهی از خصوصیات یک دختر کاریزماتیک داشته باشند و در ظاهر فرد به دنبال کاریزما می گردند.

در این مقاله خصوصیات یک دختر کاریزماتیک را مورد بررسی قرار می دهیم و سعی می کنیم باورهای اشتباهی که در مورد آن ها وجود دارد را کنار بگذاریم.

دختر کاریزماتیک – تعریف کاریزما در زنان

بر اساس مطلبی که بیان شد امروزه خصوصیات دختر کاریزماتیک وابسته به ویژگی های ظاهری او شده است. به طور مثال آن فرد چه چشم های جذابی و زیبایی دارد، چقدر هیکلش زیباست، موهایش مثل ابریشم است، اگر چه این ویژگی ها می تواند افراد را به خود جذب کند، اما در این مقاله با بیان یک سوال وارد بحث می شویم:

تا به حال پیش آمده با فردی آشنا شوید که استاندارد های زیبایی را از نظر خیلی از افراد نداشته باشد، زیرا نظر افراد در مورد زیبایی متفاوت است اما زمانی این شخص وارد جمع می شود و صحبت می کند همه افراد سکوت می کنند و جذب شخصیتش می شوند؟

به احتمال زیاد در طول زندگی با این چنین شخصی در ارتباط بوده اید.

با توجه به این موضوع متوجه می شویم که کاریزماتیک بودن به ویژگی های ظاهری و زیبایی صورت ربطی ندارد بلکه امری درونی می باشد که علاوه بر جذاب بودن می تواند شما را به فردی الهام بخش تبدیل کند.

در این جایی سوالی پیش می آید، پس این همه دختر زیبا که دیگران را به خود جذب می کنند چه؟ این سوال باعث می شود تا به بررسی موضوع زیر بپردازیم.

ارتباط کاریزکا با جذابیت ظاهری

دختر کاریزماتیک

اگر چه ویژگی ظاهری تا حدی باعث جذب اولیه اطرافیان می شود اما توجه داشته باشید که این نوع جذابیت هیچ ربطی به کاریزماتیک بودن ندارد.

این موضوعی را با مثالی بیان می کنم.

یک روز با دوستانم قرار دیدار داشتم و قرار بودن به جمع ما ۳ نفر عضو جدید وارد شوند که تا به حال آن ها را ندیده بودم و هیچ چیز درباره شان نشنیده بودم، روز دیدار که رسید ما دور هم جمع شدیم و یکی از دخترها واقعا زیبا بود و همه استاندارد های زیبایی را داشت.

به طوری که آدم از نگاه کردن به او لذت می برد، اما این احساس تا زمانی بود که او شروع به صحبت کردن نکرده بود، زمانی که او شروع به حرف زدن کرد تمام احساساتی که به وجود آورده بود به یک باره فرو ریخت و از بین رفت.

چرا این اتفاق افتاد؟

چون کاریزما به هیچ عنوان در ظاهر انسان وجود ندارد، و چیزی درونی است که می تواند اثر خارجی داشته باشد و یک انرژی بسیار قوی می باشد که دیگران قادر نیستند در برابر آن مقاومتی داشته باشند.

جذابیت ظاهری تنها در چند دقیقه اول تاثیر گذار است اما چیزی که باعث می شود شما برای همیشه جذاب باشید و جذابیتی لامتناهی در شما به وجود می آورد کاریزما و کاریزماتیک بودن شما می باشد.

کاریزما

ویژگی های اصلی یک دخترکاریزماتیک

برای این که به دختر کاریزماتیک تبدیل شوید باید با ویژگی ها آن آشنا شوید و آن ها را تمرین کنید در این مقاله این ویژگی ها بیان شده است.

  1. به دیگران حس ارزشمند بودن بدهید

افرادی که علایق شما را به یاد دارند، یادشان هست که شما غذای تند دوست ندارید و سعی می کنند ویژگی های مثبت تان را گوشزد کنند، در انجام کارها شما را تشویق می کنند و این باور را در شما ایجاد می کنند که توانایی انجام هر کاری را دارید و حس ارزشمند بودن را در شما به وجود می آورند تا چه حد برای شما جذاب هستند؟

می توانم به جرات  بگویم ، اولین فردی که در جمع نزدیک او می شوید و دوست دارید انرژی مثبت از او دریافت کنید این شخص می باشد، زیرا این شخص بدون هیچ چشم داشتی چیزهایی که شما می خواهید را در اختیارتان قرار می دهد.

در این حالت انسان ها جذب کسانی می شوند که به آن ها توجه می کنند و به جزئی ترین ویژگی هایشان اهمیت می دهند، در نتیجه بر اساس این مطلب در می یابیم که یکی از ویژگی های دختر کاریزماتیک دادن حس ارزشمندی به دیگران می باشد.

  1. در مواقعی که احساسات درگیر هست، عاقلانه رفتار می کند.

دختر کاریزماتیک

یکی از ویژگی های دختر کاریزماتیک داشتن رفتار عاقلانه می باشد، زیرا او می داند نسبت به احساسات خود و دیگران در شرایط خاص، چه واکنشی نشان دهد.

زمانی که کلمه احساس را بیان می کنیم ممکن است ذهن تان به سمت احساسات عاشقانه که با شریک عاطفی تان داشته اید برود اما در این مطلب منظور کلی است و شامل کلیه روابط با خانواده، دوست، غریبه ها و شریک عاطفی تان می شود.

فرقی نمی کند در چه شریطی و با چه کسی این موقعیت برای شما پیش می آید، به هر حال شما باید آموزش ببینید تا بتوانید احساسات خود را برای لحظه ای کوتاه هم شده کنار بگذارید و تصمیم عاقلانه و درستی در این خصوص بگیرید.

همانطور که گفته شد باید نسبت به احساسات خود و دیگران توجه داشته باشید، اما چطور می شود نسبت به احساسات دیگران عاقلانه رفتار کرد؟

سعی کنید با آن ها همدل باشید، از احساسات آن ها باخبر باشید و نسبت به احساساتشان واکنش نشان دهید و احساسات آن ها برای شما اهمیت داشته باشد.

البته توجه داشته باشید که این مورد به تمرین فروانی نیاز دارد تا شما مهارت های ارتباطی را فرا بگیرید زیرا ممکن است شما از روی همدلی طوری با طرف مقابل رفتار کنید که فرد مقابل حس کند دارید به حریم شخصی اش تعارض می کنید و در زندگی شخصی اش دخالت می کنید.

  1. مسئولیت و عواقب کارهایش را می پذیرد.

یکی از خصوصیات دختر کاریزماتیک، مسئولیت پذیر بودن و پذیرفتن عواقب کارهایش می باشد.

برخی از افراد تصمیم هایی برای زندگی شان می گیرند، بیزینسی راه می اندازند و روابطی را برای خود ایجاد می کنند بدون اینکه عواقب آن را در نظر بگیرند، باید توجه داشته باشید هر تصمیمی که می گیرید باید با به نتیجه آن توجه کنید و عواقب آن را در نظر بگیرید.

عواقبی که در نظر می گیرید می تواند خوب یا بد باشد به هر حال مسئولیت این عواقب با شماست و باید به آن ها توجه کنید و مسئوایت آن را بر عهده بگیرید.

در این شرایط باید اعتماد به نفس تان را افزایش دهید زیرا با بالا رفتن اعتماد به نفس، تصمیمی که گرفته اید اگر باعث خوشحالی شما نشود اما باز هم تلاش می کنید که آن را حل نمایید یا به دنبال راهکارها و روش هایی هستید که به حل آن تصمیم بپردازید.

گاهی اوقات ممکن است عواقب کارهایتان را به دوش دیگران بیندازید اما توجه داشته باشید که دختر کاریزماتیک شجاعت و اعتماد به نفس بسیار زیادی دارد و در صورتی که کاری را انجام می دهد به عواقب آن توجه می کند و پای عواقبش می ایستند و سعی می کند برای آن راه حلی پیدا کند و از مشکل و مسئله فرار نمی کند.

  1. اعتماد به نفس دارد

همانطور که در مسائل بالا بیان شد یکی از خصوصیات دختر کاریزماتیک، اعتماد به نفس بالا او می باشد، بسیاری از آدم ها وقتی می خواهند کاری را انجام دهند می گویند نمی دانیم از پس آن بر می آییم یا نه!  به نتیجه های منفی آن فکر می کنند. اگر شکست بخورم چه؟

اگر وقتم را الکی هدر داده باشم چه؟ این خصوصیات به طور واضح در زنان دیده می شود و در اعتماد به نفس در این موارد تاثیر بسیاری دارد.

من یک دخترم! در جامعه ای که تو بزرگ شده ای و زندگی می کنی.

پس به خوبی درک می کنم که چه بلایی سر اعتماد به نفس همه ما دختران آمده است!

یادم می آید در دوران مدرسه دوستی داشتم که مسئولیت همه کارها را به خوبی  قبول می کرد، اگر جشن و اردویی بود او برای پذیرفتن مسئولیت دستش را بالا می برد تا آن ها را انجام دهد، گاهی اوقات از پس آن بر نمی آمد و به اصطلاح گند می زد، اما حدس بزنید چه پیش می آمد؟ همه معلم ها و بچه ها عاشقش بودند.

چرا؟ چون مهم نبود چند بار اشتباه می کند و گند می زند، مهم تلاشش بود که سعی می کرد کارش را به بهترین صورت انجام دهد و بعد از مدتی هیچ کس اشتباهات او را به یاد نمی آورد زیرا او برای مسئولیتی که قبول کرده بود تلاش می کرد.

دختر کاریزماتیک

پس به خود بگو: شکست خوردن قسمتی از راهی است که در پیش دارم!

به هر حال می دانم من درس هایی می گیرم و در این کار حتما موفق می شوم، در این شرایط باید اعتماد به نفس خودتان را افزایش دهید و سعی کنید یکی از ویژگی های دختر کاریزماتیک را به دست آورید.

  1. لبخند می زند

فرقی نمی کند که چه کسی لبخند می زند، زیرا لبخند زدن همیشه جذاب می باشد.

البته یکی از خصوصیاتی که دختر کاریزماتیک دارد داشتن لبخند محبت آمیز می باشد، چرا می گوییم محبت آمیز، زیرا لبخندش از روی اجبار نیست و از روی محبت و مهربانی می باشد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که منظور از داشتن لبخند این نیست که در همه مواقع حتی زمانی که حالتان خوب نیست از روی اجبار لبخند بزنید، اگر چه لبخند زدن بسیار جذاب است اما به شرطی که مصنوعی نباشد و دیگران را آزار ندهد.

  1. استفاده از زبان بدن

چرا زبان بدن اینقدر مهم می باشد؟

زبان بدن ما احساس های ما را نشان می دهد و مغز انسان ها به خوبی تناقض حرفی که می زنیم با چیزی که زبان بدن ما به آن ها می گوید را حس می کند، اگر شما زبان بدن را به خوبی بشناسید و با تاثیر آن آشنا باشید، به خوبی از آن استفاده خواهید کردن و آن را دست کم نمی گیرید.

با استفاده از زبان بدنتان هر تاثیری که دوست دارید می توانید بر روی دیگران می گذارید فقط کافی است آمورش های لازم را دریافت کنید و در این خصوص اطلاعات خود را افزایش دهید.

  1. برای خودتان وقت بگذارید

دختر کاریزماتیک

یکی از ویژگی های دختر کاریزماتیک، ارزش دادن به خودش یا اختصاص دادن زمانی برای خود می باشد، این مطلب نشان دهنده این که فردی گوشه گیر و تنها نمی باشد و لازم نیست کل هفته را به خودتان اختصاص دهید، زمانی که می خواهید به خودتان اختصاص دهید به خودتان بستگی دارد.

شما نیاز دارید به عنوان یک دختر برای خودتان وقت بگذارید و هر کاری دوست دارید در این زمان انجام دهید به عنوان مثال من روزی ۱۵ دقیقه با خودم حرف می زنم، به خاطر تلاش هایی که انجام می دهم از خودم تشکر می کنم، دنبال دلایل تنبلی ام در بعضی ازکارها هستم و ۱۵ دقیقه را به شکرگزاری می پردازم.

این زمان دست خودتان می باشد که چطور از آن استفاده کنید و چگونه برای خودتان وقت بگذارید.

این تمرین به مرور زمان باعث می شود که خودتان را دوست داشته باشید و ارزش خودتان را بدانید و به خودتان توجه داشته باشید. یکی از ویژگی های دختر کاریزماتیک این است که خودش را ارزشمند بداند در این صورتی قدمی برای کاریزماتیک بودن خود برداشته اید.

  1. کتاب بخوانید

یکی دیگر از خصوصیات دختر کاریزماتیک مطالعه کردن می باشد، این موضوع را می دانیم که کتاب خواندن مفید می باشد و همه تاکید به کتاب خواندن دارند اما کسی به ما نمی گوید که با کتاب خواندن چه تغییری در درون ما ایجاد می شود به همین دلیل ما فقط می شنویم و از آن می گذریم.

در این مقاله بیان می کنیم که با کتاب خواندن چه تغییری در شما ایجاد می شود، کتاب مانند دری است رو به نزدیک ترین افکار فردی که آن کتاب را نوشته است.

در این شرایط شما وارد دنیایی می شوید که تا به حال هیچ چیز در مورد آن نمی دانسته اید  و با خواندن کتاب با جملات و جمله بندی و کلمات جدیدی آشنا می شوید که به مرور زمان بر روی افکار و طرز صحبت کردن شما تاثیر می گذارد و همین امر باعث می شود تا در این زمینه اطلاعات شما افزایش یابد و بتوانید حرفه ای و تاثیرگذارتر صحبت کنید.

این یکی از ویژگی های دختر کاریزماتیک است و تاثیر بسیاری بر روی فرد می گذارد.