خیانت مردان در دوران بارداری

یکی از شیرین ترین دوره های زندگی برای هر زنی بارداری می باشد که زنان آن را تجربه می کنند، معمولا زنان در این دوران به فکر خرید لباس برای کودک و لباس حاملگی بوده و تمام ذهن شان متمرکز بر روی نوزاد می باشد.

اما زنانی هستند که در دوره بارداری خیانت همسرشان را تجربه کرده اند به همین دلیل دوران بارداری برای آن سخت وتلخ می شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده ده درصد از مردان در دوران حاملگی به دلایل مختلف خیانت می کنند، یعنی از هر ۱۰نفر یک نفر خیانت می کند که این موضوع بسیار نگران کننده می باشد و بر روی سلامت جنین و مادر تاثیرات منفی می گذارد.

در این مقاله توضیحاتی در مورد این که چرا مردان در دوران بارداری خیانت می کنند، علت وقوع این خیانت و طرز مواجهه و جلوگیری از آن بیان شده است.

خیانت مردان در دوران بارداری و ارتباط بین زوجین

در بارداری تغییرات بسیاری بر روی زن و مرد به وجود می آید که برخی از آن ها شیرین و برخی تلخ می باشد و در این حالت فشار بسیاری بر روی روان فرد به وجود می آید.

در بعضی از مواقع بارداری باعث می شود تا رابطه بهتری بین زوجین به وجود آید و در برخی از مواقع فشار های ناشی از بارداری باعث می شود تا منجر به خیانت مردان در دوران بارداری شود.

خیانت فقط به معنی برقراری رابطه جنسی با فرد دیگر نمی باشد و در بعضی موارد ممکن است فرد از نظر عاطفی دچار کمبود شود و از نظر عاطفی به فرد دیگری ابراز علاقه و محبت کند و تعهد خود را زیر پا بگذارد.

در دوران پر فشار و تنش بارداری مردان به دلایل مختلفی به زنان خود خیانت می کنند و حتی مردانی که با خیانت مخالف هستند و به زندگی شان متعهد بوده اند نیز ممکن است در این دوره در دام خیانت بیفتند.

به همین دلیل شرایط در دوران بارداری سخت تر می شود و گاهی اوقات خطرات طولانی مدت و پایداری برای جنین و مادر به وجود می آید.

زمانی که مرد درگیر خیانت می شود ممکن است دیر به خانه بیاید، کمتر به همسرش توجه کند و برای نزدیکی به همسرش بهانه های مختلفی بیاورد.

در دوران بارداری ممکن است فرد دچار تغییراتی شود و یا به خاطر مشکلاتی که قبل از بارداری در بین زوجین وجود داشته است ارتباط بین آن ها کمرنگ تر شود این امر می تواند منجر به خیانت در دوران حاملگی شود و باعث می شود فرصتی به وجود آید که مرد به زن خیانت کند.

خیانت

دلایل خیانت مردان در دوران بارداری 

همان طورکه بیان شده است دوران بارداری بسیار پر تنش و پرفشار می باشد و زوجین در آن دوران، استرس و اضطراب بسیاری را تجربه می کنند.

در بعضی از مواقع این فشار باعث می شود تا خیانت مردان در دوران بارداری صورت گیرد و زندگی زناشویی و دوران بارداری زنان با خطراتی رو به رو شود.

در این مقاله برخی از دلایلی که باعث می شود مردان در دوران بارداری خیانت کنند را مورد بررسی قرار می دهیم.

  1. علاقه کمتر زنان به رابطه جنسی

زنان در دوران بارداری ممکن است به دلایل مختلفی مانند فشار، نگرانی بابت سلامتی فرزند ، هورمون ها و نگرانی از آسیب رابطه جنسی به جنین رغبتی به رابطه جنسی نداشته باشند و تمایل خود را از رابطه جنسی از دست بدهند در این صورت بر روی مرد فشار جنسی و ذهنی بسیاری وارد می شود و ممکن است باعث خیانت در دوران بارداری شوند.

خیانت مردان در دوران بارداری

  1. احساس عدم جذابیت زن

در دوران بارداری زنان از نظر جسمی تغییراتی در شکل اندام و فرم بدن آن ها به وجود می آید و به همین دلیل زنان احساس عدم جذابیت کرده و اعتماد به نفس آن ها کاهش می یابد. به همین دلیل از برقرار کردن رابطه جنسی با مرد شان دوری می کنند و مردان به خاطر کاهش رابطه جنسی ممکن است خیانت کنند و در زندگی زناشویی آن ها مشکلاتی ایجاد شود.

اما زنان باید بدانند که مردان در دوران بارداری بیشتر جذب بدن زن شان می شوند و اندام زن باردار برای آن ها جذاب تر از اندام گذشته اش می باشد.

  1. استرس و فشار روانی مرد

بارداری برای هر یک از زوجین تغییر بزرگی در زندگی ایجاد می کند زیرا باعث می شود مسئولیت آن ها در زندگی افزایش یابد و استرس و فشار زیادی بر زوجین وارد شود، به همین دلیل مردان برای آن که استرس خود را کاهش دهند، از محیط بارداری دور شده و دست به خیانت می زنند.

  1. حسادت مرد

در طول دوران حاملگی، اطرافیان، خانواده و دوستان به زن توجه بیشتری دارند و بر روی او تمرکز می کنند، این رفتار باعث می شود تا حسادت مرد بر انگیخته شود و احساس کمبود توجه و محبت کند، در این صورت برای جبران کمبود توجه دست به خیانت می زند.

  1. مشکلات زناشویی درگذشته

گاهی زوجین قبل از بارداری مشکلاتی داشته اند. این امر در زمان بارداری فشارها و مشکلات آن ها بیشتر می کند و به همین دلیل مرد برای فرار از مشکلات دست به خیانت می زند.

  1. ترس از آسیب جنین

گاهی مردان می ترسند که اگر با همسرشان رابطه جنسی در دوران بارداری برقرار کنند ممکن است به فرزندشان آسیب برسانند و به همین دلیل رغبتی برای انجام رابطه با همسرشان را ندارند و ممکن است به سراغ خیانت بروند.

این در حالی است که اگر رابطه جنسی به درستی انجام شود در حین بارداری به کودک آسیبی وارد نمی شود. تنها کافی است که اطلاعات کافی در مورد این موضوع را به دست بیاورید.

عوامل دیگری مانند عصبانیت در بارداری ، تغییرات هورمونی و غیره در زنان منجر به خیانت در این دوره می شود.