علائم جنین پسر

دختر و پسر بودن جنین یکی از هیجان انگیز ترین بخش های بارداری می باشد، بسیاری از زوجین می خواهند هر چه سریع بدانند که عضوی جدیدی که وارد خانواده شان می شود دختر است یا پسر و چه نامی را برای کودک شان در نظر بگیرند، چه لباس ها و اسباب بازی هایی را برای او تهیه کنند. این امر بسیار طبیعی است/

در زمان های گذشته که سونو گرافی وجود نداشت، برای تعیین جنسیت کودک از بزرگان و با تجربه های فامیل استفاده می کردند آن ها با استفاده از علائمی که در زنان باردار وجود داشت جنسیت جنین را تشخیص می دادند. البته که این روش ها پایه و اساس علمی نداشت ولی نمی توان به طور کامل آن ها را در کرد.

بعضی اوقات بسیاری از والدین برای آگاهی در مورد جنسیت فرزندشان بسیار عجله دارند و تا لحظه سونو گرافی نمی توانند صبر کنند، در این مقاله علائمی که جنین پسر را به طور کامل توضیح می دهد را بیان می کنیم، این علائم در هفته های اول بارداری قابل مشاهده هستند و زنان باردار با استفاده از آن می تواند جنسیت جنین خود را مشخص کنند.

علائم بارداری جنین پسر

اگر چه از نظر ژنتیک جنسیت جنین از همان لحظه بارداری مشخص می شود و اندام های جنسی جنین از هفته یازدهم بارداری شروع به رشد می کند، اما مادر باید حدود ۵ ماه صبر کند تا بتواند به کمک سونوگرافی جنسیت جنین را تعیین کند.

به طور کلی سونوگرافی در دوران بارداری اهداف بسیاری دارد اما بیشتر به خاطر تعیین جنسیت مورد توجه قرار گرفته است، در این مقاله می توانید قبل از آن که به موعد سونو گرافی تان نزدیک شوید با استفاده از علائم خاص، در مورد جنینی که در شکم دارید حدس هایی بزنید.

اما باید این نکته را در نظر بگیرید که این روش ها پشتوانه علمی ندارد و در بسیاری از موارد مثال های نقضی برای آن بیان شده است، بنابراین به خاطر داشته باشید که دقیق ترین و بهترین راه برای فهمیدن جنسیت جنین، انجام سونو گرافی می باشد.

  • اولین نشانه جنین پسر: ضربان قلب کند

اگر قلب جنین با سرعت بیشتر از ۱۴۰ ضربان در دقیقه عمل پمپاژ را انجام دهد احتمال این که فرزند شما پسر باشد بسیار کم است زیرا ضربان قلب دختران از ۱۴۰ بالاتر می باشد، با وجود اینکه به نظر می رسد یک روش علمی باشد اما همیشه نمی توان به این روش متکی بود زیرا در بعضی موارد با خطا رو به رو می شود و نمی تواند شما را به سمت پاسخ درست هدایت کند.

بر اساس مطالعاتی که در سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۳ انجام شد به این نتیجه رسیده اند که همه نوزادان فارغ از جنسیتشان باید در سه ماهه اول، ضربان قلبی بیش از ۱۴۰ دارند و زمانی که بارداری آن ها پیشرفت کند ضربان قلب به مرور آهسته خواهد شد.

  • دومین نشانه جنین پسر : تهوع صبحگاهی کمتر

مادرانی که بارداری پسر را تجربه کرده اند تهوع و استفراغ صبحگاهی کمتری داشته اند، از طرف دیگر وجود هورمون های بالاتر در جنین دختر باعث می شود تا فرد تهوع صبحگاهی بیشتری داشته باشد.

اما ایراد این نشانه این است که افرادی که اولین بارداری خود را تجربه می کنند از کجا باید متوجه شوند که تهوع صبحگاهی آن ها بیشتر یا کمتر است؟

  • سومین نشانه جنین پسر: مو و پوست براق

بر اساس باور قدیمی زنانی که جنین پسر در رحم خود دارند معمولا پوستشان خالی از جوش و شفاف تر می باشد و موهای آن ها ضخیم و براق خواهد بود، اما بر اساس تحقیقات نشان داده می شود که مادرانی که در دوران بارداری از آکنه رنج می برند به احتمال ۹۰ درصد صاحب دختر می شوند.

امروزه با توجه به دلایل علمی که بیان شده است هومون های دخترانه باعث می شود تا مادر باردار صورتش جوش و آکنه بزند و تستوسترون (Testosterone)  که یک هورمون مردانه است باعث می شود تا موها ضخیم شود البته بسیاری از پزشکان و محققان بیان می کنند که سن مادر باردار در ریزش و سلامت مو تاثیر بسیار زیادی دارد.

  • چهارمین نشانه جنین پسر: شکم نوک تیز

یکی از باورهایی که از قدیم به جا مانده است این است که نوک تیز بودن شکم مادر باردار علامت پسر بودن جنین بوده و نشانه جنین دختر شکم گرد مادر و باسن پهن او می باشد، اما بر اساس تحقیقاتی که امروزه انجام شده است برجستگی و شکل شکم مادر به موقعیت جنین بستگی دارد.

به طور کلی اگر پشت جنین در قسمت جلوی شکم باشد شکم مادر نوک نیز نشان داده می شود و در غیر این صورت شکم به صورت گرد تر خواهد بود و بزرگ شدن باسن ربطی به جنسیت جنین ندارد و جزئی از تمام بارداری ها به شمار می آید.

  • پنجمین نشانه جنین پسر: اشتهای زیاد

به نظر می رسد این باور قدیمی ها که مادر بارداری که پسر دارد بیشتر غذا می خورند واقعیت دارد، بر اساس مطالعاتی که انجام شده است زنان بارداری که فرزندشان پسر است ۱۰ درصد بیشتر از زنان باردار دیگر غذا می خورند و انرژی بیشتری برای انجام کار هایشان دارند.

  • ششمین نشانه جنین پسر: ویار به مواد خوراکی شور

اگر چه از نظر علمی دلیل درستی بر این موضوع وجود ندارد اما بر اساس اعتقادات و باورهای قدیمی اگر زن باردار ویار به شیرینی جات داشته باشد فرزندش دختر خواهد بود و اگر به سمت مواد خوراکی شور تمایل داشته باشد پسر خواهد داشت.

هورمون پرولاکتین

جنین پسر در چه ماهی از بارداری حرکت می کند

به طور کلی جنین از هفته هفتم بارداری شروع به حرکت می کند اما بسیاری از مادران ممکن است تا هفته شانزدهم بارداری متوجه حرکت جنین نشوند، اگر بارداری اول را تجربه می کنید تشخیص حرکت جنین سخت تر خواهد بود، اما بر اساس شواهد نشان می دهد که جنین پسر در رحم مادر حرکت های بیشتری دارد.

جنین پسر

حرکت های او به بیشتر با پاهایش انجام می شود و به اصطلاح می گویند لگد می زند، بنابراین اگر بیشتر در انتظار پسر هستید حرکت های او را در نظر بگیرید، اگر جنین در رحم مادر حرکت های بسیاری داشته باشد در این صورت نشانه های جنین پسر را نشان می دهد.