علائم جنین دختر

دانستن این که جنینی که در شکم دارید دختر است یا پسر، یکی از جذاب ترین بخش های دوران بارداری می باشد، این موضوع بیشتر در مورد زوجینی صادق و مفید می باشد که به جنسیت خاصی فکر می کنند و ترجیح می دهند به همان جنسیت مورد نظرشان برسند.

اگر زن و مرد ها به قدری هیجان انگیز با این قضیه برخورد کنند برای آن ها سخت می شود که تا روز سونوگرافی صبر کنند.

برای آن که بتوانند زودتر جنسیت فرزندشان را مشخص کنند، به سراغ روش های دیگر و نشانه هایی که آن ها را به سمت جنسیت خاصی بکشاند، می روند.

برخی از این تغییرات به دلیل علائم فیزیکی و هورمونی که در مادر باردار به وجود می آید منطقی به نظر می رسد اما برخی از علائم جنبه ی تفریح و سرگرمی دارد.

در این مقاله تمامی علائمی که به جنین دختر مربوط می شود را مورد بررسی قرار می دهیم و اگر شما منتظر تولد یک دختر هستید می توانید این مقاله را مورد مطالعه قرار دهید و از صحت و سقم آن مطالب مطلع شوید.

علاوه بر آن می توانید با روش هایی که برای تعیین جنسیت دقیق تر است آشنا شوید.

نشانه های بارداری جنین دختر

جنین دختر در زمانی بارداری علائم خاصی دارد که با نشانه های جنین پسر متفاوت می باشد و برای آن که تشخیص دهید نوزادی که در راه است دختر است یا پسر باید به یک سری از این نشانه ها توجه کنید، که در این مقاله به طور کامل این نشانه ها مورد بررسی قرار گرفته اند.

اما قبل از مطالعه این علائم این نکته را در نظر بگیرید که هیچ کدام از این نشانه ها، علائم صد در صد جنین دختر را نشان نمی دهد و نمی توان به طور دقیق به این علائم توجه کرد و بهترین ابزار برای تعیین جنسیت سونوگرافی می باشد.

شما می توانید تا زمان رسیدن سونوگرافی که هفته ۱۸ بارداری می باشد به علائم و نشانه های بارداری دختر توجه کنید و در مورد جنسیت فرزندتان حدسیاتی بزنید.

  • اولین نشانه جنین دختر؛ بیماری شدید صبحگاهی مادر

اگر چه تهوع و استفراغ در بسیاری از زنان باردار در اوایل بارداری و صبحگاه وجود دارد، اما بسیاری اعتقاد دارند که اگر شدت بیماری صبحگاهی بسیار زیاد باشد جنین آن ها دختر است.

از نظر علمی مستندی برای اثبات این ادعا وجود ندارد اما به نظر می رسد به خاطر هورمون های جنین دختر این موضوع تا حدودی درست می باشد.

  • دومین نشانه جنین دختر؛ شکم گرد و باسن پهن مادر

بر اساس نشانه دوم اگر شکم شما از جلو بیرون زده باشد و نوک تیز به نظر برسد، نوزاد شما پسر می باشد، اما اگر شکم شما گرد باشد و باسن هایتان پهن شده باشد در این صورت یک جنین دختر را در رحم خود حمل می کنید.

اگر چه بسیاری از افراد به این نشانه ها توجه می کنند اما آن ها باید این واقعیت را بپذیرند که حالت برآمدگی و ظاهر شکم مادر به مواردی مانند فرم بدنی مادر، جای قرار گرفتن جفت، نحوه قرار گرفتن جنین در شکم بستگی دارد نه به جنسیت جنین.

  • سومین نشانه جنین دختر ؛ خوابیدن به سمت راست

به طور کلی بی خوابی در بارداری بسیار مرسوم می باشد و زنان باردار برای این که فشار کمتری به آن ها وارد شود به پهلو می خوابند.

بر اساسا اعتقادات قدیمی جنین دختر در سمت چپ شکم مادر قرار می گیرد و مادر برای این خواب راحت تری داشته باشد از پوزیشن خوابیدن به پهلوی راست استفاده می کند.

این موضوع هیچ پشتوانه علمی و آزمایشگاهی و تخصصی ندارد و تنها علامتی است که از طرف گذشتگان به ما رسیده است.

  • چهارمین نشانه جنین دختر؛ ضربان قلب تند جنین

براساس گفته هایی که بیان شده است اگر ضربان قلب کودک زیاد بوده و بیش از ۱۴۰ تا ۱۶۰ بار در دقیقه باشد در این صورت جنین دختر در شکم حمل می شود .

اما بر اساس مطالعاتی که انجام شده است نشان می دهد که بین ضربان قلب و جنسیت کودک هیچ رابطه ی خاصی وجود ندارد زیرا در ابتدا ضربان قلب جنین بین ۱۲۰ تا ۱۶۰ بار در دقیقه است و معمولا با نزدیک شدن به تولد ضربان قلبش کاسته می شود.

  • پنجمین نشانه جنین دختر ؛ بزرگتر بودن سینه چپ مادر

بسیاری بر این باور رسیده اند که اگر سینه چپ زن باردار از سینه راستش بزرگ تر باشد، در این صورت جنین دختر است اما از نظر علمی هیچ مدرکی برای اثبات این موضوع وجود ندارد.

  • ششمین نشانه جنین دختر؛ نوسانات خلقی مادر

بر اساس فرضیات اگر مادر در طول بارداری نوسانات خلق و خو زیادی داشته باشد جنین دختر است. تحریک پذیری شدید، افسردگی و عصبانیت نشانگر این نوسانات خلقی می باشند.

البته عصبانیت در دوران بارداری یک اتفاق معمول و عادی می باشد، اما اگر فرد بیش از حد عصبی شود در این صورت نشانه ای برای جنین دختر وجود دارد.

  • هفتمین نشانه جنین دختر؛ آکنه پوست و موی چرب مادر

یک باور قدیمی وجود دارد که می گویند “دختر، زیبایی مادر را می دزدند”، این به این معنی می باشد که از علائم مربوط به جنین دختر، جوش های پوستی، آکنه، چربی و ریزش موی سر می باشد.

این اتفاقات معمولا به تغییرات هورمونی مادر و احتمالا به خاطر هومون های جنین دختر به وجود می آید.

  • هشتمین نشانه جنین دختر؛ رنگ ادرار زرد کدر

در زمان های قدیم ادرار کدر مادر را نشانه ای برای جنین دختر و ادرار زرد روشن را نشانه ای برای جنین پسر در نظر می گرفتند، اما بر اساس مطالعاتی که انجام شده است امروز ثابت کرده اند که رنگ ادرار هیچ ربطی به جنسیت جنین ندارد و تنها در مورد سلامت بدن مادر خبر می دهد.

اگر رنگ ادرار تیره و کدر باشد نشان دهنده این است که فرد آب بدنش کم است و همچنین استفاده کردن از مکمل ها و داروها می تواند رنگ ادرار را تغییر دهد.

  • نهمین نشانه جنین دختر؛ ویار به شیرین جات

اگر در رژیم غذایی بارداری تان، مواد خوراکی و شیرینی جات جایگاه ویژه ای دارند و شما بیشتر به دنبال شیرینی جات، شکلات، بستنی و غیره هستید، در این صورت ممکن است اطرافیانتان با گوشه چشمشان شما را تعقیب کنند و زیر لب به شما بگویند که” یک دختر در راه دارد.”

این باور هنوز به طور علمی و دقیق ثابت نشده است اما بسیاری از افراد به این موضوع اعتقاد دارد، اما چه این باور درست باشد و چه غلط، نکته ای باید در نظر بگیرند این است که زنان باردار باید نسبت به خوردن شیرینی جات احتیاط کنند و مراقب باشند تا دچار بیماری دیابت بارداری نشوند.

غیرجفتی بودن یا داشتن جنسیت غیرجفتی به چه معنایی می باشد؟

  • دهمین نشانه جنین دختر: خط نیگرا (Nigra)

برخی معتقدند که خط نیگرا که در هفته یازدهم بارداری به وجود می آید، اطلاعات مهمی در مورد جنسیت جنین به ما می دهد.

آن ها می گویند اگر خط نیگرا از زیر شکم تا ناف کشیده شود نشان دهنده آن است که جنین دختر است و اگر این خط از ناف بگذرد و تا دنده ها امتداد یابد در این صورت جنین پسر می باشد.

البته این موضوع پایه و اساس علمی و درستی ندارد و بر اساس حدس و گمان می باشد.

هورمون پرولاکتین

آزمایشات پزشکی تعیین کننده جنین دختر

علائمی که برای تشخیص جنین دختر مورد بررسی قرار گرفت هیچ دلیل علمی ندارد و فقط از قدیم و گذشتگان به ما منتقل شده است، این باور ها و اعتقادات هیچ دقتی برای تعیین جنسیت ندارد و بیشتر بر اساس حدس و گمان صورت می گیرند.

در این بخش از مقاله راه های پزشکی قبل از سونوگرافی را که باعث تشخیص جنسیت جنین می شود را مورد بررسی قرار می دهیم.

اگر در مورد تعیین جنسیت عجله بسیاری دارید بهتر است از روش های پزشکی استفاده کنید تا با اطمینان بیشتری به جنسیت فرزند تان پی ببرید.

  • آزمایش نمونه برداری از پرزهای جفتی (cvs) برای تعیین جنسیت جنین

آزمایش ژنتیک یکی از آزمایش هایی است که می توان با آن جنسیت جنین را مشخص کرد و نمونه برداری از پرز های جفتی، یک نوع از این آزمایش ها محسوب می شود.

آزمایش Cvs  معمولا برای این که ببینند کودک دارای اختلال ژنتیکی یا ناهنجاری های کروموزومی است یا خیر صورت می گیرد اما با آن نمی توان دختر یا پسر بودن جنین را مورد بررسی قرار داد.

این آزمایش ها از هفته ۱۰تا سیزدهم بارداری انجام می شود اما تا حدودی تهاجمی است و ممکن است خطر سقط جنین را هر چند به میزان کم افزایش دهد، در این صورت توصیه نمی شود که آزمایش انجام شود.

جنین دختر

  • آزمایش غیر تهاجمی قبل از تولد(NIPT) برای تعیین جنسیت جنین

این آزمایش یک نوع آزمایش خون می باشد که در آن سندروم داون و چند بیماری کروموزومی را مورد بررسی قرار می دهد و انجام آن از هفته دهم بارداری امکان پذیر است.

علاوه بر این موارد، آزمایش (NIPT) با دنبال کردن کروموزوم های جنسی مرد در خونتان، جنسیت جنین را مشخص می کند.