نکات مهم باردار شدن پس از سقط جنین

سقط جنین می تواند یک تجربه تلخی باشد که در زندگی زنان اتفاق می افتد و اغلب زنان ممکن است آن را تجربه کرده باشند، از عوارض سقط جنین، ترس بچه دار نشدن در زنان می باشد.

این سوال برای زنان به وجود می آید که آیا پس از سقط جنین دیگر حاملگی اتفاق نمی افتد؟ پس از سقط جنین می توان بار دیگر باردار شد؟

آیا تا به حال با اصطلاح نوزاد رنگین کمان به گوشتان خورده است؟ این اصلاح معمولا برای مادرانی به کار می رود که پس از سقط جنین خود منتظر یک نوزاد دیگر می باشند.

بعد از باران رنگین کمان ایجاد می شود که در این جا باران اشاره به غم و از دست دادن نوزاد می باشد و رنگین کمان نشان از بارداری دوباره و تجربه بارداری جدید می باشد.

در واقع رنگین کمان ظاهر شده پس از باران به معنای دوباره باردار شدن بعد از سقط جنین که به معنای از بین رفتن ناراحتی ها و نگرانی ها، ترس و غم از دست دادن فرزند می باشد و اغلب مادرانی که این تجربه تلخ را داشته اند معمولا از این اصطلاح استفاده خواهند کرد.

دوباره باردار شدن پس از سقط جنین

یکی از ترس هایی که برای زنی که سقط جنین داشته اند ایجاد می شود، دوباره باردار نشدن می باشد، اما باید بدانید که جای هیچ نگرانی نیست و سابقه سقط جنین دارند به معنای آن نیست که ممکن است باردار نشوند و همچنین شانس بارداری در این زنان کم نمی شود.

زنان لازم است بدانند که بعد از تجربه تلخ سقط، دوباره می شود باردار شد و یک نوزاد سالم را به دنیا آورد، در بسیاری موارد ممکن است که زنی در طول زندگی خود چندین بار سقط جنین را تجربه کرده باشد اما باز هم احتمال دوباره باردار شدن در او وجود دارد.

اگر از آن دسته زنانی هستید که چندین بار سابقه سقط جنین داشته اید، نگران نباشید و به پزشک مراجعه کنید و تحت نظر پزشک مشکل خود را حل کنید زیرا شانس دوباره باردار شدن در شما کم شده است اما از بین نخواهد رفت و می توانید بارداری دوباره را تجربه کنید.

جنین پسر

بهترین زمان باردار شدن پس از سقط جنین

یکی از شرایط لازم و ضروری برای بارداری مجدد پس از بارداری، زمان آن می باشد. زنان بسیاری وجود دارند که بعد از سقط جنین تنها دغدغه آن ها زمان دوباره باردار شدن می باشد و می خواهند بدانند تا چه زمانی می توانند برای بارداری بعدی منتظر بمانند؟

بسیاری باور دارند که بعد از سقط جنین باید تا ۶ ماه صبر کرد و بعد اقدام برای بچه دار شدن را انجام داد اما در واقع این طور نمی باشد، و براساس تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۶ انجام شده است زنانی که سه ماه بعد از سقط جنین اقدامات لازم برای بارداری را انجام داده اند احتمال بارداری و به دنیا آوردن بچه سالم در آن ها بیشتر می باشد.

همچنین بر اساس تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۷ انجام شده است زنانی که قبل از ۶ ماهگی اقدامات لازم برای بچه دار شدن را انجام می دهند نوزادانی با کمبود وزن، پره اکلامپسی (pre-eclampsie) و حتی بچه مرده به دنیا می آورند.

بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است و باور های گوناگون، افراد اقدام برای بارداری مجدد پس از سقط جنین یک تصمیم کاملا شخصی می باشد که زن و مرد باید با یکدیگر به توافق رسیده و اقدامات لازم را انجام دهند.

در برخی از موارد ممکن است زنان پس از دوره قاعدگی که بعد از سقط جنین داشته اند برای بارداری و دوباره بچه دار شدن اقدامات لازم را انجام دهند.

باردار شدن پس از تجربه سقط جنین

چگونگی پیشگیری از باردار شدن پس از سقط جنین

بسیاری از زنان به دلیل تجربه تلخ سقط جنین تصمیم به پیشگیری از بارداری مجدد می گیرند و می خواهند که بارداری مجدد آن ها با برنامه ریزی های دقیقی باشد، در این صورت آن ها باید بعد از سقط جنین اقدامات لازم برای پیشگیری از بارداری را در نظر بگیرند.

روش هایی که برای پیشگیری از بارداری انجام می شود بسیار متفاوت بوده و بسیاری از زنان می توانند از این روش ها استفاده کنند؛ از جمله روش های پیشگیری از بارداری می توان به استفاده از کاندوم که یک روش موقتی می باشد، جایگذاریIUD  و غیره اشاره کرد.

بسیاری از زنان به خاطر ترس از دوباره سقط جنین و یا آماده نبودن از نظر روحی و عاطفی برای دوباره بچه دار شدن از روش هایی که باعث سقط جنین می شود استفاده می کنند.

غیرجفتی بودن یا داشتن جنسیت غیرجفتی به چه معنایی می باشد؟