طلاق بگیرم یا نه؟ می خوام طلاق بگیرم ولی دلم …

طلاق بگیرم یا نه؟ سوالی بسیار آشنا برای افراد متاهل می باشد که در زندگی مشترک شان به رضایت زناشویی نرسیده اند و از این که راه حلی برای مشکلات شان پیدا کنند ناامید شده اند.

پروسه طلاق از زمانی که فرد تصمیم به طلاق می گیرد تا زمانی که در دادگاه به صورت دادخواست طلاق در می آید و عملی می شود بسیار وقت گیر و زمان بر می باشد، متاسفانه این روند در صورتی که فرزند داشته باشید بسیار حساس تر می شود. به همین دلیل قبل از آن که تصمیم در مورد طلاق به تغییراتی که بعد از جدایی از همسرتان به وجود می آید توجه کنید و با آگاهی کامل اقدام به جدایی نمایید.

در صورتی که با پرسش طلاق بگیرم یا نه درگیر هستید و نمی توانید تصمیم بگیرید این مقاله را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید تا با دید روشن تری به این قضیه توجه داشته باشید.

نگرش مردم و جامعه در مورد طلاق

قبل از آن که بخواهید به پرسش طلاق بگیرم یا نه پاسخ درستی بدهید باید این موضوع را در جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دهید، یکی از جنبه های منفی طلاق گرفتن نگاه منفی مردم و اطرافیان به این موضوع می باشد ممکن است که بگویید نگرش جامعه اهمیتی برای شما ندارد، این طرز فکر مشکلی ندارد بلکه یک نوع مزیت اخلاقی است. اما مشکل زمانی شروع می شود که در مناسبات اجتماعی قرار می گیرد و در آن جا با مشکلاتی رو به رو می شوید زیرا بعد از طلاق بسیاری از افراد به افرادی گوشه گیر و منزی تبدیل می شوند و در این جلسات نمی توانند حضوری فعال داشته باشند.

یکی از مواردی که قبل از طلاق گرفتن باید به آن توجه داشته باشید این است که طلاق چه تاثیری بر روی روابط شما و حضورتان در جامعه خواهد گذاشت در صورتی که قضاوت مردم برای شما اهمیت بسیاری دارد این موضوع در جنبه های مختلف زندگی تان اثر منفی می گذارد، نگاه جامعه به شخص طلاق گرفته تنها یک نگاه از بیرون نمی باشد بلکه ممکن است باعث شود که شما در شرایط روحی و روانی نامناسبی قرار بگیرید.

طلاق بگیرم یا نه؟ می خوام طلاق بگیرم ولی دلم ...
روانکاوی طلاق

طلاق بگیرم یا نه؟ مشکلات جنسی

یکی از عوامل مهمی که باعث جدایی زوجین از یکدیگر و تصمیم به طلاق می شود عدم رضایت زناشویی در زمینه روابط جنسی می باشد، رابطه های پر هیجان بین شما و همسرتان تنها خاطراتی هستند که اختصاص به اوایل ازدواج دارند و به سال های آغاز ازدواج مربوط می شوند. شاید فکر کنید که بعد از طلاق موقعیت شما دشوارتر از اکنون نخواهد شد و ممکن است از نظر جنسی در وضعیت بهتری قرار گیرید و بتوانید شور و حالی جنسی که در سال های اولیه زندگی داشته اید با فرد دیگری تجربه کنید.

اگر چه در ابتدا طلاق به نظر می رسد که آزادی و حق انتخاب بیشتری خواهید داشت و در رابطه جنسی با محدودیت هایی رو به رو نمی شوید اما در مقابل امنیت جنسی تان را با شریک جنسی مطمئن از دست خواهید داد.

طلاق بگیرم یا نه

آسیب روحی فرزندان در طلاق

در صورتی که صاحب فرزند هستید باید با احتیاط بیشتری در مورد طلاق و جدایی تصمیم بگیرید، اقداماتی که باعث پیشگیری از طلاق می شود از اهمیت بسیاری برخوردار می باشند زیرا طلاق برای فرزندان آسیب های بسیاری را به همراه دارد فقط در مواردی که امکان آسیب روحی، جسمی و جنسی فرزندان از طریق یکی از والدین مطرح باشد طلاق قابل توجیه خواهد بود.

در صورتی که درگیر پرسش طلاق بگیرم یا نه هستید با مشاوره طلاق مشورت کنید زیرا آن روابط بین زوجین، مشکلات شما و همسرتان را بررسی می کنند و در صورتی که امکان حل آن وجود داشته باشد اقداماتی را انجام می دهند در غیر این صورت راهکارهایی را فراهم می کنند تا فرزندان درگیر کمترین آسیب شوند و در آینده آن ها کم ترین تاثیر را بگذارند.

پیشنهاد مشاور: اشتباهات مهلک که به طلاق و جدایی ختم می شوند