اشتباهاتی که به طلاق و جدایی ختم می شوند

اگر در مورد اشتباهاتی که به طلاق ختم می شوند آگاهی داشته باشید می توانید تا حدودی پیشگیری های لازم را انجام دهید که طلاقی صورت نگیرد.

یکی از مهم ترین مراحل در زندگی همه افراد، ازدواج کردن می باشد، برای این که فرد ازدواج موفق و عشق ماندگاری داشته باشد باید زوجین تلاش کنند تا به اهداف مشترک شان برسند و در زندگی تفاهم داشته باشند.

اشتباهاتی که به طلاق و جدایی ختم می شوند

در صورتی که در مورد اصول اساسی در زندگی مشترک آگاهی داشته باشید می توانید از اشتباهاتی که منجر به طلاق می شود پرهیز کنید و سعی کنید تا رابطه عاشقانه تان در مسیر سرازیری قرار نگیرد.

رابطه زناشویی تا حد زیادی به درک متقابل و واکنش طرفین بستگی دارد، در این مقاله ۵ مورد از اشتباهاتی که منجر به طلاق می شود را بیان می کنیم و در مورد آن توضیحاتی می دهیم و هم چنین با راهکارهایی برای مقابله با این اشتباهات مفید می باشند آشنا می شویم.

عوامل طلاق و جدایی

عوامل بسیاری وجود دارد که ممکن است زندگی زناشویی را تا ورطه طلاق و جدایی ببرد، با این حال برخی از این اشتباهات از عمومیت بیشتری برخوردار می باشند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

پویایی های روانی طلاق
  1. اشتباهاتی که به طلاق ختم می شوند، تصمیمات شتاب زده

بسیاری از دختران و پسران در اوایل ازدواج به صورت دیوانه وار عاشق هم هستند اما این احساسات آتشین در بسیاری از مواقع به سرعت فروکش می شود و بعد از ازدواج اختلاف نظرهایی در میان آن ها به وجود می آید.

در این شرایط گرفتن تصمیمات شتاب زده و از روی احساسات، مشورت نکردن با همسر و عدم بررسی منطقی مشکلات باعث دامن زدن به تنش هایی در میان زوجین می شود.

عوامل طلاق و جدایی

راه حل:

ازدواج کردن آغاز زندگی دو نفره و پیمودن مسیر  مشترک توسط زوجین می باشد و در این مسیر چالش ها و سختی های بسیاری وجود دارد.

برای حل این مشکلات باید برنامه ریزی های صورت گیرد و راهی برای حل این مشکلات در نظر گرفته شود هم چنین مدیریت و برنامه ریزی باید به درستی انجام گیرد.

در فرصت مناسب با همسرتان در مورد مشکلات و دغدغه های زندگی تان مشورت کنید این کار باعث بارش فکری می شود و به این وسیله می توانید بهترین راهکار را پیدا کنید.

  1. اشتباهاتی که به طلاق و جدایی ختم می شوند، قوانین سفت و سخت در مورد امور منزل 

یکی دیگر از قوانین طلاق می تواند حاکم بودن قوانین سخت و انعطاف ناپذیر در امور منزل باشد، چنین اشتباهی در زندگی مشترک باعث می شود خانه به جای این که محیط امن و پر از آرامش باشد به یک اردوگاه اجباری برای زوجین تبدیل شده است.

راه حل:

قدم اول می توانید از روانکاوی طلاق کمک بگیرید.

در صورتی که کارهای روزمره خانه را به سرگرمی تبدیل کنید و هم چنین آن ها را با فعالیت های لذت بخش همراه کنید می توانید از حاکم شدن قوانین سفت و سخت در امور خانه جلوگیری کنید.

اگر در انتهای روز کار خسته هستید چه ایرادی دارد که از بیرون غذا بگیرید و یا با همسرتان برای تفریح بیرون بروید و نظافت خانه تان را به زمان بعدی موکول کنید.

بسیار جذاب و زیبا می باشد که نظافت منزل تان را به فعالیتی مفرح و شاد تبدیل کنید و برای کسی که نظافت را زود تر تمام کند؛ جایزه ای مشخص نمایید.

  1. اشتباهاتی که به طلاق و جدایی ختم می شوند، تاثیرگذاری از طلاق اعضای خانواده دوستان و آشنایان 

معمولا افراد از اشخاصی که بیشتر با آن ها در ارتباط هستند تاثیرپذیری بیشتری دارند، داشتن روابط نزدیک با افرادی که در آستانه طلاق هستند می تواند بر روی ازدواجتان تاثیر منفی داشته باشد و این امر باعث می شود تا زندگی تان را با زندگی نافرجام دوستان و آشنایان مقایسه کنید.

اشتباهاتی که به طلاق ختم می شوند

به این نتیجه برسید که مشکلاتی مشترک در زندگی زناشویی خودتان با همسرتان وجود دارد.

در واقع با استفاده از دلایل بی منطق و نتیجه گیری های غلط از زوج دیگری که طلاق گرفته اند به این نتیجه رسیده اید که به زندگی مشترک تان خاتمه دهید یکی از بزرگترین اشتباهاتی که باعث طلاق می شود مقایسه کردن زندگی تان با زندگی دیگران می باشد.

راه حل:

اگر با همسرتان مشکل دارید قطع رابطه راه حل درستی نمی باشد و زن و مرد باید با هم رو راست باشند و به درستی افکارشان را به یکدیگر انتقال دهند، در صورتی که فضای مثبتی در زندگی مشترک تان حاکم باشد هیچ عامل خارجی نمی تواند بر روی زندگی شما اختلال ایجاد کرده و آن را خراب کند.

روابط نزدیکتان را با دوستان و اشنایان حفظ کنید اما باید توجه داشته باشید تا زندگی مشترک تان را تحت تاثیر شرایط آن ها و یا حتی طلاق و جدایی آنان قرار ندهید.

در این خصوص می توانید از مشاوره طلاق کمک بگیرید تا به حل مشکلات زناشویی شما کمک کنند و باید تلاش کنید قبل از آن که درگیری و تنش های شما عمیق تر شود برای بهبودی روابط و افزایش صمیمیت خود تدبیری بیندیشید.

  1. اشتباهاتی که به طلاق ختم می شوند، بر هم خوردن تعادل کار و زندگی

زمانی می توانید ادعا کنید که در شغل تان موفق هستید که اجازه ندهید شغل تان بر روی زندگی مشترک تان تاثیر منفی بگذارد، اما بسیاری از افراد زمانی به خودشان می آیند که خانواده در مرز از هم پاشیدن می باشد.

البته شما باید به شغل تان توجه داشته باشید و وظایف شغلی تان را نادیده نگیرید و کم کاری نکنید، اما به همین اندازه در قبال وظایفی که نسبت به خانه و خانواده دارید مسئول می باشید.

راه حل:

زندگی شخصی باید از زندگی شغلی تفکیک شود و اولویت هایتان را در هر یک از آن ها مشخص کنید و همچنین میزان اهمیتی که به شغل و خانواده تان می دهید نباید اغراق آمیز باشد و گرنه تعادل کار و زندگی تان به هم می خورد.

به طور مثال در صورتی که رئیس تان پیشنهاد داد پنج شنبه تا دیر وقت اضافه کار بمانید قبول نکنید.

از آن طرف در صورتی که جلسه کاری مهمی دارید و دیر به منزل می رسید در کمال آرامش به همسرتان توضیح دهید که جلسه کاری تان بسیار مهم است و نمی توانید زمانش را به روز دیگری موکول کنید.

  1. اشتباهاتی که به طلاق منجر می شوند، رو راست نبودن در زندگی

عدم صداقت و روراست نبودن در زندگی مشترک از جمله عواملی می باشد که صمیمیت در رابطه را از بین می برد چون طرفین نسبت به یکدیگر بدبین می شوند، زمانی که ازدواج می کنید متعهد می شوید که زندگی مشترکی بسازید.

هر دو در جهت رسیدن به اهداف مشترک با یکدیگر همکاری کنید، عواملی مانند پنهان کردن حساب های مالی، روراست نبودن در مورد خرج های شخصی، پنهان کردن ارتباطات یا رفت و آمد ها و غیره نمونه هایی از نداشتن صداقت در زندگی می باشد.

راه حل:

سعی کنید از همان ابتدای زندگی با یکدیگر صادق باشید و در مورد مسائل مختلف زندگی با همسرتان حرف بزنید تا بتوانید ریشه های اعتماد را در رابطه تان محکم نمایید.

در صورتی که بتوانید بر روی حرف های همسرتان حساب باز کنید و در مورد همه مسائل او با شما صادق است باعث به وجود آمدن حس امنیت و عمیق تر شدن رابطه تان می شود.

اول طلاق بعد پشیمانی / چه کارهایی پیش از طلاق باید انجام داد؟

پیشنهاد مشاور: تفاوت جالب صداقت و راستگویی که کسی نمیداند