برگرداندن زن به زندگی، روش های برگرداندن زنی که قهر کرده

برای برگرداندن زنی به زندگی و شعله ور کردن مجدد نیروی عشق در وجود او چه کاری باید انجام داد؟ بسیاری از مردان به خاطر این مشکل که همسرشان به دلایل مختلف قهر کرده است و تصمیم به جدایی دارد، به مشاور مراجعه می کنند، در این شرایط بسیاری از مردان نمی دانند که برای بازگرداندن همسرشان از تصمیم خود و بازگرداندن او به زندگی چه کارهایی را باید انجام دهند.

از جمله مواردی که باید به آن توجه کنند و یاد بگیرند عبارت اند از:

  • یادگیری مهارت گفت و گوی موثر
  • تلاش برای شناخت موانعی که بر سر راه زندگی مشترک وجود دارد
  • تلاش برای حل و فصل منطقی این مشکل

در ادامه این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم تا آگاهی شما در این خصوص افزایش یابد.

برگرداندن زن به زندگی، چرا زنان تصمیم به جدایی می گیرند؟

دلایل بسیاری برای زنان وجود دارد که از زندگی مشترک شان ناامید شوند و با وجود مخالفت هایی که از جانب همسرشان می بینند برای طلاق و جدایی اقدام کنند، از جمله دلایلی که باعث می شود زنان تصمیم به جدایی از همسرشان بگیرند عبارت است از:

  • احساس ناامنی در رابطه عاطفی
  • وجود شک و تردید هایی در زمینه خیانت یا مواجهه با آن
  • درگیری با مشکلات مالی
  • وجود اختلاف های حل نشده و قدیمی
  • درگیری با خشونت خانگی
  • درگیری با آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد همسر
  • و غیره.
روانکاوی طلاق

برگرداندن زن به زندگی، توصیه هایی برای مردان

برای این که به همسرتان را به زندگی برگردانید و او را به ادامه زندگی امیدوار کنید باید از برخی راهکارهای موثر کمک بگیرید در ادامه مقاله به برخی از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.

  1. مهارت گفت و گوی موثر را بیاموزید

اولین قدمی که برای حل مشکلات و برگرداندن همسر خود به زندگی باید بردارید، حرف زدن صحیح در مورد مشکلات می باشد در بسیاری از مواقع زنان گزارش می کنند که همسرشان آن ها را درک نمی کند و در مورد مشکلات اصلی آن ها اطلاعی ندارد.

در نتیجه برای حل این موضوع باید تلاش کنید تا گفت و گوی مستقیم، بدون تنش و موثری داشته باشید. البته لازم است زمانی که هیجانات شدید در هر دو شما فروکش شد به سراغ همسرتان بروید و به او اجازه دهید آزادانه در مورد مشکلاتش با شما حرف بزند و آن چه لازم است با شما در میان بگذارد.

  1. برگرداندن زن به زندگی، زمان درستی را برای حل اختلافات انتخاب کنید

زمانی که برای حل اختلافات به سراغ همسرتان می روید از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد و در واکنش های هر دو شما نقش بسیار مهمی دارد شما باید تلاش کنید گفت و گو و مذاکره را به زمانی موکول کنید که هر دو شما از نظر شدت عصبانیت به وضعیت با ثباتی برسید.

برگرداندن زن به زندگی

ممکن است زمانی که همسرتان از کوره در رفته و خشم زیادی را از خود نشان می دهد هر گونه تلاشی که انجام دهید با شکست رو به رو شود و شما احساس ناکامی و شکست داشته باشید و یا غرورتان جریحه دار شود.

  1. از یک فرد بی طرف برای حل مشکل خود کمک بگیرید

در صورتی که احساس می کنید که گفت و گو شما و همسرتان بی ثمر می باشد سعی کنید از یک فرد بی طرف برای مطرح کردن مشکلتان کمک بگیرید معمولا در این موارد دوستان و والدین گزینه مناسبی نمی باشند زیرا در این شرایط نمی توانند بی طرفی خودشان را حفظ کنند و همواره از یکی از طرفین جانبداری می کنند.

دخالت آن ها باعث می شود تا اختلافات شدید تر و شرایط اوضاع دشوار تر شود در این خصوص مشاوره گرفتن از روانشناس متخصص در حوزه زوج و خانواده می تواند تا حد زیادی به شما کمک کند.

  1. برگرداندن زن به زندگی، برای حل مشکلات صبور باشید

در بسیاری از مواقع مشکلات بسیاری در زندگی به وجود می آید که باعث جدایی و قهر زنان می شود برای مثال مسائلی مانند خیانت یا اختلافات عمیق عاطفی یک شبه قابل ترمیم نمی باشند در نتیجه برای این که زندگی مشترک خود را دوباره بسازید باید به همسرتان فرصت داده و صبوری بیشتری در این باره به خرج دهید.

  1. برای جلب مجدد اعتماد همسرتان تلاش کنید

برای این که همسرتان مجددا به زندگی برگردد باید اعتماد او را جلب کنید و به او این اطمینان را بدهید که به کمک هم می توانید برای زندگی مجدد تلاش کنید و رابطه خوبی را به وجود آورید، در این راستا باید نگرانی های زن را درک کرده و برای حل آن راه حل هایی را در نظر بگیرید، شرکت در در جلسات زوج درمانی با یک روانشناس می تواند در این زمینه برای شما مفید باشد تا قدم های موثرتری را در این خصوص بردارید.

  1. از دادن وعده هایی بی پایه و اساس خودداری کنید

برای این که همسرتان را به زندگی برگردانید باید از گفتن وعده های بی پایه و اساس خودداری کنید، در واقع قبل از قول دادن، ابتدا توانایی خودتان را بسنجید و سپس آن را مطرح نمایید در صورتی که در وعده هایی که می دهید ناتوان باشید این امر باعث می شود تا همسرتان در تصمیم برای جدایی مصمم تر از قبل شود و اعتمادش را بیش از پیش از دست بدهد.