کی تصمیم به ازدواج بگیریم؟ همه روزه با مراجعان زیادی رو به رو هستیم که از ترس آینده و فکر کردن در مورد ازدواج و تاهل نداشته، افسرده، مضطرب و بیمار شده اند.

در حقیقت در جامعه ی کنونی ما تعداد افراد تحصیل کرده و گاها بیکاری که به دلیل عدم استقلال مالی، فکری و عاطفی، در تلاش اند تا هر چه سریع تر ازدواج کنند و از طریق ایجاد وابستگی به شخصی دیگر، اضطراب شان را تخلیه کنند کم نیست.

امروزه افزایش سن و زندگی مجردی برای تعداد زیادی از افراد تا حدی آزاردهنده شده که حاضرند معیارهای اساسی خد را تا حد زیادی تنزل دهند و از این طریق از برچسب هایی مانند مجرد، ترشیده، در خانه مانده و .. رها شوند.

کاملا طبیعی است که همبستگی بالای آمار طلاق  ازدواج های این چنینی نیز در صدر آمارهای مربوط به ازدواج قرار داشته باشد.

آیا شما هم جزء افرادی هستید که در آستانه ی ازدواج قرار دارید و برچسب های اجتماعی، نگرانی تان را تا حد قابل توجهی افزایش داده است؟

مطالعه  ی این مقاله می تواند در ایجاد یک جهان بینی جدید و کاهش نگرانی های تان مفید واقع شود.

تصمیم به ازدواج : آیا شما نیز مومیایی هستید؟

در صورتی که تمامی اتفاقات زندگی تان حول محور ازدواج می چرخد، لازم است بدانید که یک مومیایی هستید.

اگر منتظر هستید تا کسی پیدا شود و شما را به خواسته هایت برساند نیز تبدیل به مومیایی شده اید.

اگر چنین فکر می کنید که تنهایی تان ظرفی است که تنها همسرتان قادر به پر کردن آن است، ازدواج تان می تواند بسیار پر خطر باشد و نیازمند بازنگری است.

بنابراین در این شرایط بهتر است کمی با خودتان خلوت کنید و قبل از تصمیم گیری برای ازدواج، رشد شخصی تان را در اولویت قرار دهید.

9 تکنیک برتر در مشاوره ازدواج بر اساس جدیدترین روشهای روانشناسی

مهم ترین سوالاتی که لازم است برای شان پاسخی بیابید را در زیر خواهید خواند:

دیدگاه تان در مورد تنهایی چیست؟

آیا در صورتی که برای مدتی تنها باشید، می توانید از بودن با خودتان لذت ببرید یا در صورت نبود دیگران، مضطرب و افسرده می شوید؟

اگر در دوران مجردی، فردی خوشحال نباشید و از شرایط زندگی تان لذت نبرید، با ازدواج نیز نخواهید توانست فردی خوشحال شوید و ارتباطی سالم برقرار کنید.

ازدواج با انگیزه ی غلبه بر احساس تنهایی، سطح زیادی از وابستگی و همجوشی ناسالم در پی خواهد داشت که در دراز مدت می تواند منجر به دلزدگی طرف مقابل تان شود.

بنابراین بهتر است دست از تفکرات افسرده وار در زمینه ی ازدواج بردارید و برای لذت بردن از احساس تنهایی تان برنامه ریزی کنید.

به یاد داشته باشید که ارتباط زناشویی تنها در صورتی منجر به رشد خواهد شد که خودتان نیز فردی رشد یافته باشید.

مهم ترین انگیزه تان برای ازدواج چیست؟

ازدواج با انگیزه ی غلبه بر تنهایی، رفع نیاز مالی،رفع مشکلات روحی، رها شدن از فشار خانواده، نیازهای جنسی و چشم و همچشمی می تواند بسیار پر خطر باشد.

بهترین انگیزه برای ازدواج آن است که احساس کنید به سطحی از بلوغ و پختگی رسیده اید که می توانید در ارتباطی انحصاری و بی مانند با فردی دیگر، چیزهای زیادی برای ارایه دادن داشته باشید.

ازدواج-به-چه-قیمتی؟-قبل-از-تصمیم-به-ازدواج-بدانید