تاثیر کرونا بر جنین

امروزه کرونا به یک نگرانی گسترده تبدیل شده و ترس و نگرانی های زیادی را با خود به جامعه آورده است. نکته ای که باید در مورد این بیماری در نظر گرفت این است که کرونا سن، جنسیت و قومیت نمی شناسد و درجوامع بشری بی وقفه در حال پیشروی می باشد.

در میان افراد جامعه چهار گروه در معرض خطر بیشتری قرار دارد و در مقابل کرونا آسیب پذیرتر خواهند بود آن گروه ها عبارت اند از :

کودکان، سالمندان، بیماران و زنان باردار

به نظر می رسد که این افراد ضعیف تر می باشند و ممکن است در معرض خطر بیشتری قرار بگیرند. در مورد گروه چهارم که زنان باردار می باشند نگرانی ها دو چندان می باشد، زیرا در این گروه علاوه بر مادر، جنین نیز در خطر قرار می گیرد.

اینکه مادر یک بیماری خطرناکی را به جنین منتقل دهد بسیار استرس زا و اضطراب آور می باشد، بنابراین لازم است در مورد اثرات بیماری کرونا بر نوزاد و جنین اطلاعاتی را به درستی به دست آورید.

به این منظور توصیه می شود تا این مقاله (تاثیر کرونا بر جنین) را مورد مطالعه قرار دهید تا اطلاعاتی را در این مورد کسب کنید.

تاثیر کرونا بر جنین و مادر باردار و پیشگیری از آن

زنان در دوران بارداری بخشی از ویتامین ها و مواد معدنی موجود در بدن شان توسط جنینی که در شکم دارند جذب می شود و جنین از این مواد تغذیه می کند و به همین دلیل بدن زن ضعیف تر می شود.

همچنین بسته به ماه بارداری زن باردار ممکن است درد های حاملگی و احتمالا بی خوابی هایی را تجربه کند که باعث می شود بدنش ضعیف تر شده و نسبت به بیماری ها آسیب پذیر گردد.

بیماری کرونا از بقیه بیماری ها مستثنی نمی باشد و زن باردار نسبت به هم سن و سالان غیر باردارش بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا می باشد.

بر اساس نتایج، آن طور به نظر می رسد که زنان بارداری که قدری مسن تر، دارای اضافه وزن و یا بیماری های قلبی، فشار خون و دیابت هستند بیشتر در معرض آسیب ها قرار می گیرند.

برای مبتلا نشدن به کرونا هیچ راه مطمئن و دقیقی وجود ندارد تا خطر ابتلا به این بیماری را به صفر برساند به همین دلیل، افراد باید تا حد امکان از خود محافظت کنند.

همان طور که می دانید انتقال ویروس کرونا بسیار گسترده می باشد و هر چه با افراد بیشتری در ارتباط باشید امکان ابتلا به بیماری covid-19 در شما بیشتر و گسترده تر می شود.

راه های جلوگیری از ابتلا به ویروس

در این مقاله نکاتی بیان شده است که شما باید آن ها را در نظر گرفته و اقدامات لازم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری را در نظر بگیرید و از اطرافیان خود بخواهید تا این نکات را به درستی رعایت کنند.

  • از افرادی که مبتلا به covid-19 هستند دوری کنید، حتی اگر این افراد اعضای خانواده شما باشند. تا حد امکان تعاملات خود را محدود کنید و از بیرون رفتن تا جای ممکن اجتناب کنید.
  • در هنگامی که بیرون می روید و با دیگران خارج خانه در ارتباط هستید حتما از ماسک استفاده کنید.
  • باید اقدامات پیشگیری روزمره مانند شستن مرتب دست ها و پرهیز از تماس نزدیک با افراد دیگر را انجام دهید و علاوه بر این حتما از ماسک استفاده کنید.
  • به افرادی که ماسک ندارند نزدیک نشوید و در صورت امکان از آن ها بخواهید که ماسک بزنند و نکات بهداشتی را رعایت کنند.
  • هنگامی که با دیگران در تعامل هستید حداقل دو متر از آن ها فاصله بگیرید.
  • از رفتن به مکان های شلوغ که امکان رعایت نکات بهداشتی وجود ندارد و نمی توانید اقدامات حفاظتی را به درستی انجام دهید و فاصله اجتماعی را رعایت کنید، خودداری کنید.
  • سعی کنید در مکان هایی که بسته است و تهویه و پنجره ندارد درکنار افراد قرار نگیرید و فاصله اجتماعی را حتما رعایت کنید.
  • دستان خود را به طور مرتب با آب و صابون بشویید و اگر آب و صابون در دسترس نبود از مواد ضدعفونی کننده الکلی حداقل ۶۰ درصد استفاده کنید.
قرص میزوپروستول

 تاثیرکرونا بر جنین

بسیاری از مادران در شرایط کرونا بیش از این که به فکر خود و سلامتی خودشان باشند، نگران جنین شان هستند، ان ها می خواهند در این زمینه اطلاعاتی کسب کنند تا به سوالاتی که برای آن ها پیش می آید پاسخ دهند.

ممکن است جنین خود را مبتلا به بیماری کنند؟

آیا نوزاد آن ها سالم به دنیا می آید یا بیماری بر روی جنین تاثیر می گذارد؟

آیا این بیماری برای جنین خطرناک وکشنده می باشد؟

تمام این نگرانی ها و اضطراب ها منطقی می باشد اما استرسی که به خاطر این بیماری ها در فرد به وجود می آید بسیار خطرناک تر از ویروس covid-19 خواهد بود و ضرر و آسیب بیشتری به همراه خواهد داشت.

تاثیر کرونا بر جنین

واقعیت موضوع

بنابراین ما می خواهیم در این مقاله شما را با واقعیت موضوع رو به رو کنیم تا استرس شما کاهش یابد، اگرچه تحقیقات در این زمینه محدود می باشد اما بر اساس نظر پژوهشگران نکات زیر مورد بررسی قرار گرفته است.

  • احتمال انتقال به بیماری از مادر به جنین ضعیف می باشد زیرا بر اساس تحقیقات انجام شده تاکنون ویروس کرونای فعالی در نمونه مایعات اطراف جنین در رحم مادر مشاهده نشده است، در چند مورد محدودی نوزادان به کرونا مبتلا شده اند که معلوم نیست در چه زمانی و چگونه به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده اند، ممکن است این نوزادان در بیمارستان یا در حین زایمان و بعد از به دنیا آمدن به این ویروس مبتلا شده باشند.
  • در مواردی که نوزاد به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شده است علائم خفیفی داشته و بعد از مدتی بیماری او بهبود یافته و نوزاد بهتر شده است.
  • تاکنون نوزادی از مادر مبتلا به کرونا متولد نشده که دچار ناهنجاری های خاصی باشد یا آسیب و مشکلاتی برای او به وجود آمده باشد.
  • ویروس کرونا بر روی زایمان طبیعی و سزارین هیچ تاثیری ندارد و زن باردار بر اساس نظر پزشک می تواند زایمان کند.
  • هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد ویروس کرونا باعث سقط جنین می شود و یا رشد کودک را تحت تاثیر قرار می دهد، تنها در صورتی که مادر مبتلا به کرونا باشد بدنش ضعیف شده و ممکن است به بیماری های دیگری نیز دچار شود و به همین دلیل امکان به دنیا آمدن جنین زودرس وجود دارد.