آیا رابطه سه نفری پایان خوشی دارد؟ چرا برخی افراد وارد رابطه های تری سام می شوند. این مطلب پیرامون روانشناسی رابطه و با بررسی رابطه سه نفره یا تری سام است. زمان مورد نیاز برای مطالعه ۷ دقیقه است.

شاید در لیست نیاز های خودمان به عنوان یک انسان حواس مان به این نیاز اساسی نبوده و شاید هم برایمان اثبات شده که در دامان رابطه متولد شده و تاپایان عمر نیز به رابطه نیازمندیم.

ممکن است در یک دوره زمانی خاص مثلا پس از طی کردن یک بحران عاطفی یا شکست عشقی با خود بگوییم که من به رابطه با دیگران هیچ گونه نیازی ندارم و می خواهم تا اخر عمر تنها باشم.

اما مقاومت و انکار این نیاز نه تنها به نفع مان نیست بلکه باعث آسیب نیز می شود.

در مقابل اکثر شما می دانید و می خواهید که روابط خود را حفظ کنید، مدیریت کنید، از روابط تان لذت ببرید اما در  عین حال با منطق پیش بروید، نهه به صورت افراطی و نه با حالت تفریط…

بنابراین با توجه به اهمیت رابطه است که حتی برخی نظریه پردازان در تعریف انسان وجه تمایز با سایر موجودات را در ارتباط عنوان می کنند.

روابط انسانی مفهوم وسیعی دارد و هر نوع رابطه را در بر می گیرد، مانند رابطه بین دو فرد، دو گروه، رابطه بین فرد و سازمان…

همچنین رابطه ها شکل های مختلفی دارد:

رابطه رسمی، رابطه غیر رسمی، رابطه خصوصی، رابطه عمومی و…

اما مهم ترین شکل و نوع رابطه، رابطه بین زن و مرد می باشد، در این میان موضوعی که در سال های اخیر مطرح شده و چالش های بسیاری نیز در پی داشته، رابطه سه نفره می باشد.

رابطه سه نفر چیست؟

مسلما اولین چیزی که در ازدواج و حتی قبل از آن نسبت به آن حساس بوده و از نبود آن احساس نگرانی می کنیم، تعهد به یکدیگر است.

این مسئله بخصوص در مورد روابط جنسی یعنی خصوصی ترین رابطه مان با شریک زندگی، از حساسیت بیشتری برخوردار است.

اما امروز اتفاقی که برای خیلی ها تصورش نیز وحشتناک است ( خیانت جنسی )؛ به یک سبک ارتباطی و روش لذت بردن تبدیل شده.

رابطه سه نفره که به آن تلوریسم می گویند

نوعی اختلال جنسی است که در آن مرد تمایل دارد همسرش را حین ارتباط جنسی با یک فرد دیگر ببیند و از این کار لذت ببرد.

این موضوع که هم از لحاظ شرعی و هم از نظر روان شناختی مشکل محسوب می شود در زوج های متاهل در حال افزایش می باشد و نیاز به درمان و مشاوره دارد.

این حالت که برای اکثر ما یک کابوس می باشد امروزه منبع اصلی لذت بردن از رابطه جنسی در میان تعدادی از افراد می باشد.

البته رابطه سه نفره صرفا به تماشای آن محدود نمی شود و در خیلی از موارد داشتن رابطه جنسی زن و مرد همراه با یک فرد خارج از رابطه ( یک زن یا یک مرد دیگر) متداول می باشد.

مهم ترین دلایل رابطه سه نفره یا تری سام

به نظر اکثر متخصصین سکس تراپ و روان شناسان علت اصلی این نوع ارتباط ناپسند، بخصوص در ابتدا  ایجاد تنوع و جذابیت در رابطه جنسی می باشد.

که در اکثر موارد این کسب تجربه جدید با هدف تنوع تبدیل به یک عادت می شود

اما سایر دلایل روانشناسی رابطه سه نفره

تاثیر فیلم های پورن: دلیل اصلی کنجکاوی و تنوع طلبی افراد در سال های اخیر و نیز رابطه سه نفره، ایجاد فانتزی های ذهنی است که در نتیجه تماشای فیلم های پورن ایجاد می شود.

بایو سکشوال:

به مردانی که هم تمایل و کشش جنسی به زن و هم مرد دارند، بای سکشوال می گویند.

بنابراین رابطه سه نفره به مرد این امکان را می دهد که هم زمان در رابطه ای باشد که هم مرد و هم زن در آن حضور دارند.

البته بایو سکشوال یک اختلال جدی است و نیاز به درمان دارد.

مکانیزم دفاعی در مقابل خیانت:

معمولا بعد از خیانت افراد در مقابل شریک جنسی خود احساس عذاب وجدان می کنند.

عمل جنسی سه نفره در حضور همسر، به فرد در رها شدن از عذاب وجدان ناشی از خیانت پنهانی اش کمک می کند!

سایر دلایل

دلیل تراشی های عقلانی که افراد دارند: ( مثلا اینکه چون هر دو راضی هستیم مشکلی نیست، یا اینکه فقط یک بار و برای امتحان تجربه می کنیم ).

روانشناسی رابطه - رابطه سه نفره یا تری سام

پیامد هایی از رابطه سه نفره که باید بدانید

معمولا افرادی که فکر می کنند ظرفیت بالایی برای پذیرش این نوع رابطه دارند بعد از انجام چنین عملی از احساس پشیمانی، حسادت و عواطف منفی رنج می برند.

این دقیقا همان بخش از ماجرا است که در فیلم های پورن چیزی از آن به نمایش گذاشته نمی شود.

در واقع اگرچه فیلم های پورن آن چند دقیقه ی حین رابطه را پر هیجان و خاص نشان می دهند اما از ساعت ها و ماه های بعد از آن چند دقیقه طوفانی، چیزی بیان نمی کنند

از جمله عواقب این نوع رابطه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

وابستگی و عادت مخرب: اگرچه خیلی ها در ابتدا صرفا به قصد یک بار تجربه به این عمل روی می آورند اما معمولا به این عمل وابسته شده و به نوعی تبدیل به یک عادت می شود.

عدم لذت از رابطه سالم و متعهدانه

فردی که میزان هیجان بالای ناشی از این نوع رابطه را تجربه کرده در مقابل سطح قبلی رابطه خود با همسرش لذت و هیجان لازمه را دریافت نمی کند.

در واقع مانند اعتیاد به مواد مخدر که فرد پس از چند بار مصرف، برای تجربه ی حال و هوای اولین مصرفش مجبور به افزایش دوز دارو می شود،

در رابطه جنسی سه نفره نیز فرد برای تجربه هیجان و لذت بالا (که البته به مرور یکنواخت می شود)، مجبور به اجرا و تکرار رابطه های متنوع خواهد شد.

افراد سعی می کنند روابط بدون چهارچوب دیگر را نیز تجریه کنند.

احتمال بالای بیماری های مقاربتی

از عواقب خطرناک این نوع روابط احتمال بالای بارداری و نیز بیماری های مقاربتی ( مثلا ایدز)، است.

احساس منفی نسبت به خود و شریک زندگی، احساس شرم در مقابل شخص سوم، اضطراب و ناتوانی در عملکرد جنسی از جمله پیامد های رابطه سه نفره می باشد.

توصیه های بسیار مهم در مورد رابطه سه نفره

احساس بازیچه بودن، احساس غیر انسانی بودن رابطه ای که باید جلوه ای از علاقه و آمیختگی دو روح باشد،

همچنین توهین و تحقیر غیرمستقیم و همه ی پیامد های منفی این نوع رابطه مسلما دلیل قانع کننده ای برای جلوگیری و درمان چنین مسئله ای می باشد.

قبل از هر چیز پیشنهاد اساسی در این خصوص، دوری از ایجاد تصورات ذهنی نسبت به رابطه سه نفره می باشد.

برای این منظور حذف فیلم های پورن اکیدا توصیه می شود.

پیدا کردن نوع خاص رابطه خود و همسرتان به جای الگو گرفتن و صرفا تکرار حرکات تقلید گونه از این نوع  فیلم ها می تواند در بهبود و رضایت از رابطه تان نقش اساسی داشته باشد.

کمک گرفتن از روان شناسان خانواده، سکس تراپیست ها و متخصصان جهت بهبود رابطه جنسی و افزایش تمایل جنسی بین شما و همسرتان،

و نیز در صورت درگیری با چنین مشکلاتی جهت درمان این اختلالات، راه کار مناسبی می باشد.

با توجه به این که در این نوع روابط زنان بیشتر آسیب پذیر هستند و احساس ابزار بودن و در نتیجه عدم اعتماد به نفس خواهند داشت،

می توان برای حل مشکلات عاطفی ناشی از پیامد این مسئله و حل ریشه ای ناتوانی در رضایت از رابطه ای سالم، از روان شناسان خبره کمک گرفت.

منبع: مشاورانه، ۱۴۰۱

مشاورانه
4 132 رای ها
امتیاز شما (روی ستاره سمت چپ بزنید↓)
اشتراک در
اطلاع از

سوالات متداول رابطه سه نفره

1 - نظر و فانتزی خانم ها از رابطه سه نفره یا تریسام چیست؟

وقتی صحبت از جفت گیری و رابطه می شود ، زنان فراتر از یک مرد آلفا هستند. معیارهای زن برای تمایل جنسی به مرد شامل قدرت ، سلامتی و توانایی جنگیدن است. به عبارت دیگر ، وقتی زنان به دنبال شریک خود هستند، مردی را می خواهند که بهترین ژنهای ممکن را برای فرزندان خود داشته باشد و ژن خوبی را به فرزند آنها انتقال دهد. زنان بسیار کمتر به تری سام فکر کرده و آن را جز فانتزی های خود نیم دانند. زیرا به طور ناخودآگاه هیچ فایده ای نمی بینند. سناریوی زن از مرد زندگی، کسی است که به او فکر می کند، برایش برنامه ریزی می کندو او را بیش از دیگران دوست دارد. لذا زنان سعی می کنند انتخاب های خود را بررسی می کند ، و تصمیمات آگاهانه ای درباره زندگی جنسی خود می گیرد.

2 - نظر و فانتزی مردها از رابطه سه نفره یا تریسام چیست؟

مردها در فانتزی خود ممکن است به دلیل دیدن فیلم های پرنوگرافی چنین فانتزی هایی داشته باشند. بیشتر رابطه مرد با دو زن در فانتزی آنان است. مردهایی که به دنبال رابطه پایدار و ازدواج هستند به دنرت این موضوع را مطرح می کند. زیرا چنین روابطی ازدواج را از یک معادله دو مجهولی به یک معادله سه مجهولی پیچیده تبدیل می کنند. این روابط بسیار پیچیده بوده و از این رو از نظر علمی خطرناک هستند.

3 - چرا برخی از مردها تمایل به رابطه سه نفری دارند؟

مهمترین دلیل عدم داشتن رابطه سالم و پایدار جنسی و دیدن فیلم های پورن است. این فیلم ها وقایع را به صورت داستانی و رویایی نمایش داده و سبب این امر می شود. در حالی که هیچگاه چالش های و بیماریهای ناشی از آن را بیان نمی کنند.

4 - آیا قابل درمان است؟

سلام. بله برخی افراد به این نوع روابط اعتیاد پیدا می کنند و نیاز است با مراجعه به مشاور نسبت به درمان اقدام کنند. درمان این اختلال جنسی باید در یک فرآیند درمانی حل شود.

71 Comments
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پریناز
1 ماه قبل

من یک خانم متاهل هستم حدود ۲۰سال عاشق یک نفر شدم و با هم هستیم علیرغم مشکلات زیادی که در زندگیم پیش امده بعد از گذشت این همه سال شوهرم قبول کرد دوست پسرم رو ومجبورشدم به رابطه جنسی سه نفره ادامه بدم. من ادم بدی نیستم مشکلم عاشق شدن بود و ایشون نیز همینطورو گاهی وقتها دوست پسرم بهم میگه من نمیخوام تورو با شوهرت شریک باشم تو رابطه.و شرط شوهرم هم صرفا همین شر اکت جنسی هست. به نظر شما چیکار کنم؟

مهدی
2 ماه قبل

چطور میشه جواب دوستانم رو بدم

رضا
5 ماه قبل

چیکار کنم که زنم برای سکس سه نفره راضی بشه ؟

احد
3 ماه قبل
پاسخ به  رضا

خاک عالم بر سرت کن

علی
7 ماه قبل

سلام من چطوری زنم را برای رابطه سه نفری راضیش کنم؟

رضا
7 ماه قبل
پاسخ به  علی

سلام میشه با هم صحبت کنیم ؟

مهدی
8 ماه قبل

من تو عالم مجازی دوس دارم یک مرد دیگه شریک جنسی زنم باشه ولی در واقعیت خیلی غیرتیم چرا اینطوری هستم.آیا درمانی داره

Mahju
3 ماه قبل
پاسخ به  مهدی

سلام شوهرم خیلی علاقه داره که من در مجازی با نفر سوم وارد رابطه بشم ولی در واقعیت خیلی غیرتی هست و همچنان خودمم اصلا از رابطه سه نفره خوشم نمیایه میشه مشوره بدهید

ویرایشگر
3 ماه قبل
پاسخ به  Mahju

سلام در این زمینه باید به مشاور جنسی مراجعه کنید پیش از انکه آسیب های دائمی به رابطه خود وارد کنید.

مهدی
2 ماه قبل
پاسخ به  Mahju

سلام.منم مثل شما

رضا
8 ماه قبل

ایمیل بفرست

رضا
9 ماه قبل

سلام من علاقه شدید دارم که خانومم با یه نفر دیگه رابطه داشته باشه همیشه یکی از فانتزی هام اینه.نمیدونم چیکار کنم

HAMED
8 ماه قبل
پاسخ به  رضا

رضای عزیز چگونه میتوانم با شما ارتباط برقرار کنم؟

رضا
8 ماه قبل
پاسخ به  HAMED

آدرس ایمیل بفرست

مریم ۲۰۲۳
9 ماه قبل

سلام من نامزدم بهم تازگی ها گفته که دوس داره ما دو نفری باهم سکس کنیم و یک نفر دیگ که فقط هم خانم باشه شاهد این عمل باشه، و هیچ چشم داشت و خیانتی در کار نیست فقط اینجوری لذت جنسیش بالا میره و به نوعی مثل یه لباس یا شی که جذابیت جنسی ایجاد میکنن این موضوع هم برای ایشون صرفا فقط همینه و گفته که این موضوع خیلی زیاد براش جذابیت و اهمیت داره. اینم بگم که خیلی منطقی و عاقله نامزدم و براش پوشش و ظاهرم خیلی مهمه ک با چهارچوب باشه و غیرتی هست. نمیدونم… بیشتر بخوانید

آخرین ویرایش 9 ماه قبل توسط مریم ۲۰۲۳
رعنا
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
من و پارتنرم عاشق سکس هستیم و عالی هستیم، جدیدن پورنو می بینه و ازم میخواد یکبار تریسام کنیم، یه زن دیگه که با من لز کنه، تمایلی نداره که با اون زن باشه یا اون زن کامل با من باشه، میگه نمیخوام تو رو ارضا کنه ، فقط ماساژ بده، من انجامش میدم، اصلن نمیخواد مرد دیگه ای باشه یا با زن دیگه ای سکس کنه، عصبیش می کنه ولی میخواد ببینه یک زن می تونه منو تحریک کنه، من گفتم لز نیستم و تمایلی ندارم… به شدت برخورد کردم و میخوام جدا بشم

ویرایشگر
مشاور 24 ساعته
1 سال قبل
پاسخ به  رعنا

سلام به شما رعنا جان
ببین عزیزم احساساتی که دارید قابل احترام است اما این درخواست ها و یا اینکه ایشان فیلم پورن می بینند و میخواهند آن را در رابطه خدد اجرا کنند این یعنی اصلا محدودیتی برای ایشان وحود ندارد و این سبک رفتاری آسیب زا می باشد بهتر است در کنار احترام به احساسات و نیازهای خودتان به شبک رفتاری و شخصتی فرد مقابل نیز توجه کتید.
در هرصورت این شرایط رفتاری نشان از اختلالات جنسی دارد د بهتر اشت با هیچ توجیهی خود را درگیر این ردابط نکنید.

رعنا
1 سال قبل

از راهنمایی شما سپاسگزارم

ملینا
1 سال قبل

سلام مابعداز۱۴سال زندگی مشترک وداشتن یه فرزندچند ماهی میشه که همسرم تو رابطه تمایلات جدیدی نشون میده مثلا حین رابطه خیلی بیشتر از قبل دوست داره سینه هاشو بمالم بمکم یا میگه کاش توهم الت جنسی داشتی میتونستی تلمبه بزنی برام یا از خرید الت جنسی صحبت میکنه الانم ک جدیدا میگه رابطه سه نفره داشته باشیم و ازم میخاد ک یک نفر رو وارد رابطه مون کنم گفت هرکس که توبگی من قبول میکنم!!! ونظرمو درموردش میپرسه وخیلی دوست داره که از سکسمون فیلم بگیره البته بدون نمایش صورت وتو سایتای پورن بزاره ولی من هربار محکم روحرفم واستادم… بیشتر بخوانید

ویرایشگر
مشاور 24 ساعته
1 سال قبل
پاسخ به  ملینا

سلام به شما ملینا جان قابل درک است که روبرو شدن با این شرایط برای شما با درگیری فکری زیاد و احساسات ناخوشایندی همراه شده است اما عزیزم بهتر است که بجای همراهی برای روابط سه نفره و یا خرید ابزارهای جنسی در این موراد با ایشان برای مشاوره همراه شوید همسر شما با تمایلات جنسی نامتعارفی روبرو هستند که می تواند حتی تا اختلالات جنسی هم پیش برود و ایشان نیاز به درمان دارند. بهتر است که در این مورد با فردی به غیر از روانشناس صحبت نکنید و در کنار اینکه بهتر است در کنار احترام به احساسات… بیشتر بخوانید

محسن
1 ماه قبل

سلام. منم تنها زندگی میکونم و ۷ ساله جدا شدم و مستقلم و‌کارمند هستم. ولی تا حالا رابطه ای نداشتم. خیلی داغم. و شهریوری . و ۴۳ سالمه.