مشاورانه-صدا-صوتی روانشناسی

بهترین روش برای موفقیت در آزمون این است که کل زمان قبل از آزمون را به عنوان زمان پیش آزمون در نظر بگیرید، دوره ای که در آن آمادگی پیدا می کنید. چرا که این دوره می تواند چند ماه تا یکسال را در بر بگیرد.

در اینصورت ارتباط برقرار کردن بین کارهای روزانه، تکالیف دوره ای و آزمون نهایی تان مشکل خواهد بود. برای کسب بهترین نتیجه، با سازماندهی تمامی کارها به نحوی که تا پایان نیمسال تحصیلی، تابستان یا زمان مدرسه تمام شوند، شروع کنید.

استراتژی های زیر می تواند به شما کمک کند تا در طول سال جلو بروید. این استراتژی ها موفقیت در آزمون را تضمین می کنند.

  1. هدف خود را معین کنید

مروری بر شرح دوره یا مفاد آزمون داشته باشید تا بدانید که دوره چه چیزهایی را در بر میگیرد و چه مواردی امتیاز خواهند داشت. هدف خود را خیلی روشن و مبرهن تعریف کنید و بنویسید تا تثبیت شود.

گاهی سلسه مراتبی از اهداف مفید هستند به این صورت که شما یک هدف کلان تنظیم می کنید مانند موفقیت در آزمون کنکور، سپس اهداف خرد برای دستیابی به این هدف کلان را تدوین می کنید مانند اتمام مطالعه دروس تخصصی تا ماه اردیبهشت و به این ترتیب اهداف را می توانید اهداف را مدیریت کنید. گاهی نیاز است اهداف را به ترتیب درجه اولویت، دسته بندی کنید.

  1. زمان خود را مدیریت کنید

مهارتهای مدیریت زمان می تواند به شما کمک کند تا جریان مطالعه تان را کنترل کنید، به موارد بیشتری برسید و استرس کمتری داشته باشید. راههای زیادی برای زمان بندی وجود دارند یک تقویم آکادمیک و یا برنامه ریز تحصیلی تهیه کنید.

دفترچه ای تهیه کنید که مرور کارهای هفته را در یک صفحه داشته باشد یا بصورت مرورهای ماه به ماه تنظیم شده باشد بطوری که بتوانید یک نگاه جامع تر به زمان در دسترستان داشته باشید. تاریخ ها و سر رسیدهای مهم مرتبط با امتحان ها، تست ها و یا آزمون ها را مشخص کنید.

با این روش شما قادر خواهید بود از مناسبات غیر ضروری در طول ایام قبل از آزمون دوری کنید. عوامل مزاحم را به حداقل برسانید و اولویت هایتان را در راس امور قرار دهید. بر هدف خود مبنی بر کسب بالاترین نمره ها متمرکز باشید.

فعالیت های اجتماعی را در خلال برنامه های درسی و با نظر به برنامه های درسی تنظیم کنید و نه برعکس! به یاد داشته باشید که این فقط یک چالش دانشگاهی نیست، بلکه شغل شما را در آینده تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین برای یک سال موفقیت آمیز و لذت بخش برنامه بچینید.

  1. سبک مطالعه خود را بیابید

یک تست بدهید تا بدانید سبک مطالعه تان چگونه است،آیا کسی هستید که با شنیدن یاد می گیرید یا نه با دیدن و حافظه بینایی و یا هر دو. این دانش فردی می تواند به شما کمک کند که از زمان خود استفاده ی بهینه تری داشته باشید.

به یاد داشته باشید، سبک یادگیری شما ممکن است کاملا از سبک یادگیری اعضای خانواده و یا دوستانتان متفاوت باشد. بکارگیری روش مطالعه مختص شما شما را قادر خواهد ساخت تا نتایج بهتری در زمان کمتر بگیرید.

  1. برنامه ی مطالعه داشته باشید

برای هر دوره ای، مشخص کنید که چه زمانی را بیرون از کلاس باید وقت صرف کنید. این کار برای این است که با برنامه جلو بروید. یک برنامه زمانی ترتیب دهید که به شما اجازه دهد تا در کنترل روند جریان فعالیتی باقی بمانید.

میتوانید از جداول زمانی مصور استفاده کنید. و حتی میتوانید برای دوره های زمانی روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه جدول زمانی از امورات مختلفی که باید به انجام برسند، ترتیب دهید.