آیا تا بحال برای شما پیش آمده است که در یک اتاق پر از افراد دیگر قرار داشته باشید و احساس تنهایی بکنید؟

واقعیت این است که شما در هر جایی و در هر زمانی می توانید احساس تنهایی داشته باشید.

در ادامه یک سری راهنماهایی بیان شده است که با استفاده از آنها می توانید احساس ارتباط بیشتری را با سایر افراد پیدا کنید.

۱٫ از موارد کوچک شروع کنید

بهترین روش برای خارج شدن از گرداب تنهایی این است که با یک سری تعاملات اجتماعی کوچکی شروع کنید.

سعی کنید یک مکالمه کوچکی با صندوق دار یک سوپرمارکت داشته باشید یا یک پیامی را به دوستتان بفرستید.

بله، ممکن است در مرحله اول احساس کنید که این کار بی فایده می باشد، ولی این تعاملات کوچک می توانند به شما کمک کنند تا احساس تنهایی و انزوای کمتری داشته باشید.

۲٫ یک زمان خاصی از وقت خودتان را صرف بودن در کنار افراد همفکر بکنید

مشغول چه کاری هستید: بازی های ویدئویی، موسیقی، کتاب ها؟

ملحق شدن به یک کلوب عبارت از یک راه مناسبی برای ملاقات داشتن و ارتباط برقرار کردن با افراد همفکر می باشد.

مدرسه شما یا مرکز انجمن محلی شما می تواند کلوب های زیادی داشته باشد، بنابراین در صورتی که یک کلوب برای شما مناسب باشد، حتما آن را بررسی کنید.

یک گزینه دیگری که دارید عبارت از ملاقات داشتن می باشد. این ملاقات باعث می شود افرادی که از موارد یا فعالیت های مشابه لذت می برند، در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

این موارد لذت بخش می تواند باشگاه ورزشی، عکاسی، تکنولوژی یا هر چیز لذت بخش دیگری باشد. شما در انتخاب این موارد آزاد هستید و هزینه ای هم بابت آن نمی پردازید!

9 تکنیک برتر در مشاوره ازدواج بر اساس جدیدترین روشهای روانشناسی

۳٫ فعال باشید

ورزش یک مورد مناسبی برای کاهش استرش می باشد، ولی آیا شما این مورد را به عنوان روشی برای ملاقات با افراد جدید در نظر می گیرید؟

یک مورد مناسبی که در مورد ورزش وجود دارد، عبارت از منظم بودن آن می باشد – بنابراین ممکن است که مدتی طول بکشد، ولی شما با گذشت زمان می توانید روابط خودتان را ایجاد کنید و در عین حال فشار زیادی بر روی شما وجود نداشته باشد.

شما می توانید به یک کلاس ورزشی ملحق شوید، در یک ورزش رقابتی شرکت کنید، یا اینکه رئیس باشگاه محلی خودتان باشید. همچنین در صورتی که دوستان علاقمندی داشته باشید، می توانید با آنها به پیاده روی بروید یا با هم بدوید.

۴٫ روابط آنلاینی داشته باشید

صحبت کردن آنلاین با افراد دیگر یک روش مناسبی برای مبارزه با تنهایی می باشد، چرا که به شما این اجازه را می دهد تا در یک فضای راحت و ایمنی (همانند اتاق خودتان) قرار بگیرید و همچنان با دنیای بیرون ارتباط داشته باشید.

هر چند که این مورد در برخی مواقع می تواند منجر به ارتباط داشتن با افراد بدخواهی شود، ولی یک مقدار تحقیق می تواند منجر به ایجاد یک پناهگاه آنلاین مناسبی برای شما و افرادی همانند شما شود.

مکانهای ارتباطی یک فضای حمایت کننده، ایمن و بی نامی می باشد که افراد نسبت به موارد صورت گرفته نسبت به خودشان مراقبت می کنند، چرا که خودشان هم در آنجا قرار دارند.

۵٫ در برنامه ریزی خودتان، تا یک حدی جنبه های اجتماعی را هم مد نظر قرار بدهید

در برخی مواقع که در مدار تنهایی بی انتهایی قرار می گیرید، می توانید از فرصت های مربوط به اجتماعی شدن استفاده کنید، حتی در صورتی که متوجه آنها نشوید.

سعی کنید برای بیرون رفتن و اجتماعی شدن حداقل به میزان یکبار در طول هفته، خودتان را به چالش بکشید.

در یادداشت های روزمره خودتان بنویسید که حداقل یک بار باید دارای فعالیت اجتماعی هفته ای منظمی باشید و زمان خودتان را برنامه ریزی کنید تا فراموش نکنید.

10 روش فوق العاده رهایی از تنهایی - احساس تنهایی