برای آرام کردن زن و شوهر عصبانی پس از پایان اختلاف، استراتژی های متعددی وجود دارد.

تکنولوژی آینه یکی از این راه حلهاست.

چرا زوج ها دعوا می کنند؟

دلیل اصلی تفاوت ها و درگیری های بین ازدواج ها باید در تفاوت های فرهنگی دیده شود و تعریف ارزش ها از یک زن به دیگری متفاوت است.

شواهد زیادی وجود دارد که سردرگمی بین سنت و مدرنیته ریشه تفاوت در زندگی زناشویی است.

عوامل دیگری که می توان ذکر کرد، عدم مهارت های ارتباطی و حل مسئله در زنان و شوهران است.

با شناخت مهارت های زندگی، همسران می توانند به راحتی یکدیگر را درک کنند.

یکی از دلایل اختلافات میان همسران، تلاش برای تغییر رفتارهای یکدیگر است.

هنگامی که یکی از همسران به دنبال تغییر رفتار شریک زندگی خود است، ناخودآگاه شریک زندگی خود را برای مقاومت در برابر این رفتار و دفاع از خود سوق می دهد.

بحث کردن در زندگی نباید با مشاجره و دعوای زناشویی اشتباه گرفته شود.

چند نکته مهم در دعوای زوجین -- درون چاه طلاق نیافتید

چه زمانی دعوا کنیم؟

ممکن است زمان خاصی را به عنوان مناسب ترین زمان برای اختلاف نظر ذکر نکنید، زیرا بستگی به نوع شیوه زندگی و تفاوت های فردی دارد و برای همه زوج ها امکان یک نسخه واحد وجود ندارد.

ممکن است همسر شب ها تا دی روقت کار کند، بنابراین او نمی تواند در نیمه شب با مشکلاتش مواجه شود، یا اگر شریک علاقه مند به بازی فوتبال یا دیدن سریال تلویزیونی باشد، او نمی تواند برنامه را تماشا کند.

او با این موارد مخالفت می کند اما باید اشاره کرد که مردان و زنان، در صورت امکان، در حضور والدین خود، در خانواده و حضور دوستان، در مقابل فرزندان خود، در مکان های عمومی و در زمانی که آنها در محل کار هستند، نباید اجازه دهند مسائل زندگی از حریم خصوصی آنها فراتر رود.

مشاوره مشکلات خانوادگی می تواند در این زمینه تکنیک های فراوانی را در اختیار افراد قرار دهد.

من تو نیستم

مثلا، من در حال حاضر احساس خوبی ندارم.

این بلافاصله باعث می شود که شریک ما در یک موقعیت دفاعی قرار گیرد و مقاومت کند و به جای این که وضعیت را آرام کند، او به سمت تنش حرکت می کند.

پس از دعوا بنویسید

نوشتن نامه ها پس از پایان اختلاف، بعضی وقت ها برای آرام کردن جو در خانه مفید است.

از آنجایی که ما احساسات و اعتقادات خودمان را می نویسیم، وقتی همسرمان نامه را در هنگام عدم حضور ما می خواند، خودش را جای ما قرار می دهد که به حل مسئله کمک می کند و مناقشات را پایان می دهد.

گاهی اوقات همسران پس از بحث در شرایط آرامش بخش، به ویژه در برخی از اختلافات که پس از آن همسر به زمان نیاز دارند غفلت می کنند.

زمانی که یکی از طرفین بتواند فضا را ترک کند و به خانه پدر و مادرش برود، یا به بهانه خرید یا پیاده روی، به مدت کوتاهی از فضا دور شود رابطه می تواند بهبود یابد.

مطمئنا این پیشنهاد همیشه مفید نیست، زیرا بعضی از همسران ممکن است دوست نداشته باشند تنها پس از دعوا بیرون بروند.

چرا که آنها این را دلیل بی توجهی به خودشان می دانند و می خواهند با شریک زندگی خود با آرامش و بدون تنش صحبت کنند.

ما باید آشتی کنیم

پس از حل اختلافات و دعوای زوجین ، زمان مناسب برای آشتی دادن است.

این زوج باید ابتدا احساسات خود را به وجود بیاورند زیرا وقتی که آنها در اوج هیجان خود قرار دارند، ارتباط بین ان ها دوباره برقرار می شود، در این صورت فرد با حس دوستی  رفتار می کند.

در این زمان، هیچ یک از زوج ها نباید به مصالحه بازگردند، اما باید پس از کاهش تنش و احساسات، با توجه به موقعیت طرف دیگر، مصالحه و آشتی کنند.

آزمون های فرافکن

در دعوای زوجین قهر نکنید

زنان بیشتر احتمال دارد که دچار مشکل شوند و بحث را آغاز کنند، چرا که زنان نسبت به مردان حساس تر هستند.

اما اینکه می گویند زنان همیشه آغاز مبارزه و اختلاف اند، نوعی تفکر غلط است که متاسفانه جامعه در مورد این موضوع نگران است.

ما چندین بار در فیلم ها و سریال ها دیده ایم که زنان آغاز گر دعواهای زن و شوهری اند اما در واقع آنها همیشه اینطور نیستند، زیرا در مشتریان ما شاهد هستیم که بسیاری از مردان نیز باعث شروع بحث هستند.

شیوه ای که مردان و زنان عصبانی می شوند نسبت به گذشته به طور گسترده ای تغییر کرده است، اما امروز ما متوجه می شویم که واکنش زنان و مردان در طول دعوا و پس از بحث، یکسان نیست.

البته باید توجه داشت که زنان از خشونت روانی بیشتری نسبت به مردان استفاده می کنند.

یک راه ساده برای حل همه دعواها

مناسب ترین روش برای آشتی دادن و پایان دادن به درگیری های زناشویی از طریق استفاده از روش دیالکتیک است.

پیش فرض این است که یک تفکر یا جمله می تواند هم درست و هم غلط باشد.

با استفاده از شرایط احتمالی مانند گاهی اوقات، شاید و غیره، می توان به این طریق حرف زد و از داشتن صحبت های مطلق اجتناب کرد.

در روش دیالکتیکی، تفکر مطلق وجود ندارد و باید و نباید وجود ندارد.

همدردی در این راه وجود دارد، و احترام به تفاوت های فردی مهم است.

این روش به ما می گوید که همسر ما، حتی پس از دعوا، یک فرد بد نیست، و قطعا دارای برخی ویژگی های مثبت است که او را نسبت به دیگران در انتخاب ما مهم می سازد، که با تکیه بر آن ویژگی ها می تواند عشق ما باشد.

به عنوان مثال، اگر یک زن و شوهر در حال بحث در مورد یک مسئله بی اهمیت هستند، مانند اینکه آیا در سال جاری می توانند به خانه پدر و مادرشان بروند، آنها به راحتی می توانند مشکل را با این دیدگاه حل کنند.

به عنوان مثال، عید امسال به خانه خانواده شما خواهیم رفت و سال آینده از خانواده ما دیدن خواهیم کرد.