ازدواج آسان واقعا شدنی است؟ ( چند راهکار عملی)

آیا ازدواج با توقعات کم امکان پذیر است؟ چگونه می توانیم ازدواج ساده ای داشته باشیم؟ این سوال برای بسیاری از جوانان که تصمیم به ازدواج دارند پیش می آید، با توجه به شرایط فعلی جامعه و مواجه شدن جوانان با مشکلات اقتصادی و اجتماعی بسیار زیاد، پاسخ به این سوال دشوار می باشد.

با آگاهی از راهکارهای موثر و کمک گرفتن از روانشناس می توانید ازدواج راحت و موفقی داشته باشید، در صورتی که شما به دنبال رابطه با شرایط آسان هستید و برای رابطه مناسب با دغدغه های کمتر با سوالات و چالش های رو به رو می شوید بهتر است این مقاله را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید.

ازدواج آسان به چه معناست و چه راهکارهایی دارد

مسلما تعریف ازدواج اسان از فردی به فرد دیگر متفاوت می باشد، افراد بر اساس شرایط اقتصادی، خانوادگی و اجتماعی شان برای ازدواج برنامه ریزی و اقدام می کنند بنابراین تعریف ازدواج آسان بر اساس وضعیت دو خانواده مشخص می شود.

به طور کلی منظور از ازدواج آسان این است که در مسائل مالی و اجرایی در رابطه سختگیری نشود و روند ازدواج با سهل گیری و به آسانی پیش رود و موانع زندگی مشترک تا حد امکان کاهش یابد و هم چنین افراد موثر در خانواده ها سنگ اندازی نکنند.

برای این که در رابطه مشکلات کمتری داشته باشید و مراسم شما به صورت آسان برگزار شود باید در این زمینه آگاهی تان را افزایش دهید در ادامه این مقاله راهکارهای عمومی که توسط متخصص توصیه می شود را بیان می کنیم:

  1. آیا برای ازدواج آماده اید؟

در قدم اول برای این که تصمیم به ازدواج بگیرید و بتوانید مسیر رابطه  را با سهولت و آسانی طی کنید باید آمادگی لازم را در خودتان ایجاد کنید و با آگاهی کامل تصمیم به زندگی مشترک بگیرید و بی گدار به آب نزنید، در واقع برای آغاز یک زندگی مشترک، داشتن آمادگی روحی و روانی فاکتور اساسی می باشد که شما باید در تصمیم گیری برای ازدواج به آن توجه داشته باشید.

هم چنین مواردی مانند تقویت روحیه مسئولیت پذیری، صبر و تعهد و انعطاف پذیری روانی از جمله مواردی می باشد که به شما کمک می کند آمادگی روحی تان را افزایش دهید و هم چنین در برابر مشکلات و سختی های پیش رو به شما کمک می کند.

  1. مدیریت روحیه ولخرجی و تجمل گرایی

برگزاری مراسمی باشکوه، خرید گران قیمت ترین جواهرات و زندگی در خانه ای با لوازمی لوکس برای همه افراد خوشایند می باشد اما برای این که زندگی موفقی داشته باشید باید لذت های خودتان را به تعویق بیندازید و آن ها را به درستی مدیریت کنید.

البته توجه داشته باشید که مدیریت خواسته هایتان به این معنی نمی باشد که از همه علایق خود بگذرید تا ازدواج کنید بلکه باید حد متوسط را رعایت کنید و دخل و خرجتان را بسنجید و با توجه به آن خرج تان، علایق و روحیه تجمل گرایی تان را مدیریت کنید و برای رسیدن به زندگی ایده آل با صبوری تلاش کرده و برای آن وقت بگذارید.

در صورتی که از تمام خواسته هایتان بگذرید در آینده بر روی کیفیت و سطح رضایت شما اثر می گذارد و به زندگی تان آسیب وارد می شود.

هم چنین اگر در ابتدای زندگی توقع داشته باشید که همه شرایط زندگی تان در بهترین و ایده آل ترین حالت ممکن باشد در این صورت به شما آسیب بسیاری وارد می شود و احساس نارضایتی بیشتری خواهید داشت بنابراین این مسائل را باید همان ابتدای زندگی با خودتان حل کنید و از خودتان بپرسید برای این که بهترین زندگی را برای خودتان بسازید باید چکار کنید؟ راه هایی که باعث بهتر شدن زندگی تان می شود را بشناسید و با همسر آینده تان راجع به زندگی ایده آل به اتفاق نظر برسید و با یکدیگر برای رسیدن به این زندگی تلاش کنید.

  1. ازدواج آسان و رسیدن به شناختی درست و عمیق

افراد به دلیل این که شناخت آن ها از یکدیگر ضعیف می باشد در مسیر رابطه با مشکلات، اختلافات و تعارض هایی رو به رو می شوند و در این مسیر زوجین اگر شناخت عمیق تری از یکدیگر داشته باشند و هم چنین تشابهات فکری، فرهنگی و شخصیتی آن ها از یکدیگر بیش تر باشد سازگاری آن ها آسان تر خواهد بود و به همین ترتیب در مواجه شدن با هر مشکلی اضطراب و تنش کمتری را تجربه خواهند کرد.

باید توجه داشته باشید که یک شب به شناخت درست و عمیق نمی رسید بلکه شناخت دو طرف از یکدیگر نیاز به زمان دارد و تلاش زیادی از طرف زن و مرد می طلبد، در این خصوص مشاوره پیش از ازدواج به زوجین کمک بسیاری می کند تا به شناخت بهتری برسند و تصمیم گیری صحیحی در امر زندگی مشترک داشته باشند.

9 تکنیک برتر در مشاوره ازدواج بر اساس جدیدترین روشهای روانشناسی

۴٫ مسیر زندگی تان را پیدا کنید

یکی از کارکردهای اصلی ازدواج رسیدن به استقلال بیشتر و کسب توانایی در اداره یک زندگی به طور جداگانه می باشد در صورتی که شما این تصمیم بزرگ را می گیرید باید بتوانید خودتان را به خوبی بشناسید و علایق تان را دریابید و اهداف زندگی مشترک تان را مشخص کنید و بدانید که در زندگی مشترک به چه اهدافی می خواهید برسید و تا جایی که می توانید هدف زندگی را برای خود شفاف و روشن کنید.

ازدواج آسان

تا زمانی که خودتان را نشناسید و مسیر زندگی را به طور مستقل پیدا نکنید، برای داشتن رابطه خوب و زندگی مشترک رضایت بخش، خودتان را با دیگران مقایسه کرده و بر اساس علایق آن ها برای زندگی تان تصمیم می گیرید.

این امر باعث می شود تا در مسیر ازدواج با دشواری های بسیاری رو به رو شوید و انتخاب، تصمیم گیری و زندگی بر اساس ملاک های دیگران هرگز باعث رضایت شما در زندگی نخواهد شد و در مسیر زندگی مشترک چالش هایی را برای شما به وجود می آورد.

پیشنهادات مشاور:

  1. تاثیر اختلاف قد در ازدواج چقدر است؟
  2. مشاوره دوستی و دوستی با جنس مخالف
  3. مناسب ترین سن ازدواج برای دختران از نظر روانشناسی
  4. سوء ظن و شک و نقش آن در تخریب روابط شما
  5. روش های پیدا کردن دوستان جدید و ارتباط موثر
  6. اگر بخاطر پول ازدواج کنید فقیرتر می شوید؟ چرا؟
  7. ۱۵ پیشنهاد مشاور برای یافتن دوست جدید
  8. کلید اصلی داشتن یک رابطه موفق افشا شد