مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد، درمان مشکلات جنسی اعتیاد

چه مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد به وجود می آید؟ ترک اعتیاد به مواد مخدر بسته به ویژگی هایی که دارد با چالش هایی همراه می باشد و اکثر مواد اعتیاد آور اختلالاتی در عملکرد جنسی فرد به وجود می آورد  که این اختلالات به خاطر فشار های ناشی از ترک شدت می یابد و به همین خاطر بسیاری از افراد فکر می کنند برای این که رابطه جنسی بهتری داشته باشند باید مصرف مواد مخدر را از سر بگیرند در حالی که روش های درمانی زیادی برای مشکلات جنسی بعد از ترک وجود داد که با استفاده از این راهکارها به شما کمک می کند تا به آسانی مشکلات را حل کنید.

برای آن که آگاهی لازم در مورد مشکلات جنسی بعد از ترک داشته باشید و با روش های درمانی آن آشنا شوید باید این مقاله را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید.

آیا به خاطر مشکلات جنسی شروع به مصرف مواد کرده اید؟

بسیاری از افرادی که درگیر اعتیاد شده اند به دلایل مشکلاتی که در رابطه جنسی داشته اند به سمت آن رفته اند مشکلاتی مانند زود انزالی و یا کاهش میل جنسی اقدام به مصرف مواد مخدر کرده اند، مواد مخدر به خاطر خاصیت آرام بخشی که دارند باعث شده اند تا تنش و اضطراب فرد در حین رابطه جنسی کاهش یابد و در رابطه جنسی تعادل داشته باشد و انزال را به تاخیر بیندازد به همین دلیل مصرف کنندگان مواد مخدر تصور می کنند که به خاطر مصرف مواد قدرت جنسی آن ها افزایش یافته است و می توانند در رابطه جنسی توانایی و لذت بیشتری ببرند.

همچنین همسران در این زمینه بازخورد مثبتی داشته اند و نسبت به رابطه جنسی طولانی غیر طبیعی مردان به تقویت این رفتار می پردازند و در پی مصرف مواد محرکی مانند شیشه می باشند تا لذت و بر انگیختگی جنسی آن ها افزایش یابد و در کنار آن مصرف کنندگان را به ادامه مصرف ترغیب کنند.

مصرف کنندگان تصور می کنند تا اثرات مثبت همیشگی و با همین کیفیت می باشند و به همین دلیل تصمیم جدی برای ترک نمی گیرند در صورتی که اگر با عوارض مواد مخدر بر عملکرد جنسی در مدت طولانی اطلاعاتی داشته باشید هرگز این روش را انتخاب نخواهید کرد.

پس از زمان کوتاهی که از مصرف مواد مخدر بگذرد اثرات مخرب آن نشان داده خواهد شد و فرد برای به دست آوردن لذت اولیه میزان بیشتری مواد مصرف می کند و دوز مصرفی را افزایش می دهد.

مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد

پس از مصرف مواد برای روابط جنسی شما چه اتفاقی می افتد؟

در اکثر موارد پس از این که دوره طولانی فرد مواد مخدر استفاده می کند نه تنها رابطه جنسی لذت بخشی نخواهند داشت بلکه نوعی بی میلی جنسی دچار می شوند که اصطلاحا به آن پژمردگی جنسی می گویند، این عارضه بعد از مصرف طولانی مدت ترامادول، تریاک و شیشه نشان داده می شود.

مواد مخدر به خاطر خاصیت شدید آرام بخشی و خاصیت تحریک بیش از اندازه مواد محرک، سیستم عصبی جنسی تضعیف شده است و میل جنسی به سمت خاموشی و یاس کشیده می شود بیشتر مصرف کنندگان در این مرحله زمانی که دوز بالاتر تاثیری ندارد و از رابطه جنسی خود لذت نمی برند و با مشکلاتی رو به رو می شوند به فکر درمان می افتند.

بر اساس مطالعات روانشناسی تلفنی آیا لازم است که زن و مرد درباره ی نیاز های جنسی خود با یکدیگر صحبت کنند ؟

توجه به مسائل جنسی در زمان ترک مواد

پس از اعتیاد درمان اعتیاد و سم زدایی شروع می شود میل جنسی به مرور زمان به حالت عادی اش باز می گردد، اما برعکس دوره مصرف مواد، در زمان پاکی از رابطه جنسی طولانی مدت خبری نخواهد بود و فرد ممکن است در کوتاه ترین زمان به انزال برسد و این عوارض به افرادی که خود و شریک جنسی شان به رابطه جنسی طولانی مدت عادت کرده اند بسیار ناخوشایند خواهد بود.

این مسئله به وجود آمده به همراه اعتراض شریک جنسی می تواند فرد را وسوسه کند تا به سمت مصرف دوباره مواد مخدر برود در این شرایط مراقبت های بعد از ترک اعتیاد و مقابله با وسوسه بسیاری اهمیت دارد.

پیشنهاد مشاور: خطرات روانی نداشتن رابطه جنسی چیست ؟

در ادامه این مقاله توصیه هایی برای مدیریت رابطه جنسی پس از ترک اعتیاد انجام می شود که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد، به آرامی پیش بروید

یکی از توصیه های مهم متخصصین به افرادی که دوره بهبودی خود را از سر گرفته اند این است که برای شروع رابطه جنسی گذشته خود و یا برقراری رابطه جنسی جدید زیاد عجله نکنند و از روانشناس کمک بگیرند و به راهنمایی های گروه خود یاری توجه کنند.

مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد

برخی از برنامه های درمانی، رابطه جنسی را برای شش ماه یا یک سال بعد از ترک ممنوع کرده است زیرا آن ها باور دارند که اگر رابطه جنسی بعد از قطع مصرف مواد مخدر انجام شود باعث وسوسه و عود دوباره مصرف می شود برای این که در مورد رابطه جنسی اطلاعات بیشتری کسب کنید حتما از مشاور کمک بگیرید.

  1. مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد، رابطه جنسی محدود

یکی از توصیه های متخصصین درمان اعتیاد به افرادی که اقدام به ترک مواد مخدر کرده اند این است اگر در رابطه جنسی خود دچار مشکل هستد می تواند رابطه جنسی خودشان را به طور محدود برقرار کنند به طوری که آمیزش جنسی کامل به همراه دخول انجام ندهند در این روش به جای پرداختن به رابطه جنسی کامل همراه با ارگاسم به ماساژ عاطفی، حمام حباب و استمنا متقابل پرداخته شود.

در این شرایط تحریک جنسی توسط درمان جویان مرد بدون دخول و به وسیله نوازش جنسی و تحریک به وسیله دست می تواند رضایت جنسی همسران را در پی داشته باشد و از نارضایتی آن ها از شرایط جدید کم کند.

  1. مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد، درباره احساسات خود گفت و گو کنید

اصل مهمی که باید در رابطه به آن توجه داشته باشید این است که درباره احساسات خود در هنگام رابطه با شریک جنسی و همینطور روانشناس گفتگو کنید، بیان کردن احساساتی مانند شرم و گناه که در هنگام رابطه جنسی ناموفق تجربه کرده اید به شما کمک می کند تا قابلیت درک متقابل و همدلی داشته باشید، این توانایی باعث می شود تا اضطراب شما کاهش یابد و روابط بعدی بهبود یابد.