جبران آسیب خودارضایی، استمنا چطور جبران می شود؟

بسیاری از افراد بعد از خودارضایی با آسیب هایی رو به رو می شوند و برای جبران آسیب های خودارضایی از متخصصین سلامت سوال هایی می پرسند، خود ارضایی عملی می باشد که در زمان رشد جنسی و در دوران بلوغ بسیاری از افراد آن ها را تجربه می کنند، اما با این وجود بعضی از افراد به این عمل وابسته می شوند، در صورتی که عمل خودارضایی در بلندمدت انجام شود عوارض جسمانی و روانی متعددی را به همراه خواهد داشت، در صورتی که در مورد مشکلات خودارضایی آگاهی لازم را داشته باشید و با آسیب های آن آشنا باشید خواهید توانست مشکلات ناشی از آن را از بین ببرید و کیفیت زندگی تان را تا حد زیادی افزایش دهید، در این شرایط می توانید از مشاور جنسی کمک بگیرید تا شما را در این خصوص راهنمایی کند.

جبران آسیب خود ارضایی، آیا خودارضایی عوارض دارد؟

هنگامی فرد به سن بلوغ می رسد و به سن جنسی می رسد امکان انجام عمل خود ارضایی  در او به وجود می آید و خودارضایی در فرایند رشد طبیعی امر طبیعی می باشد و برای فرد عوارض و آسیب هایی را به همراه خواهد داشت، آسیب های روانی خودارضایی معمولا بیشتر از آسیب های جسمی آن می باشد و در شرایط عملکرد جنسی فرد تحت تاثیر قرار می گیرد و نمی تواند به جز روش خودارضایی به ارگاسم برسد، در بسیاری از اوقات فردی که به خود ارضایی وابسته شده است دچار اختلالات جنسی می شود.

در مورد خودارضایی اعتقادات مذهبی و فرهنگی وجود دارد و به همین دلیل زمانی که افراد آن را انجام می دهند دچار احساس گناه می شوند و این احساس گناه در بلند مدت بر روی روحیه فرد اثر می گذارد و آن ها را گرفتار افسردگی و اختلالات اضطرابی می کند.

عوارض روانی معمولا توسط افراد نادیده گرفته می شود و بسیاری از افراد فکر می کنند که خودارضایی بر جسم آن ها اثر منفی می گذارد در حالی که این یک باور اشتباه و غلط می باشد و برای جبران عوارض روانی خودارضایی باید از روش های روان درمانی استفاده شود.

باید این نکته را در نظر بگیرید که عوارض و علت خودارضایی در سنین مختلف متفاوت می باشد در نتیجه برای جبران و درمان این مسئله باید به این موارد توجه شود تا روش درمانی آن به درستی انجام شود.

چگونه می توان آسیب خودارضایی را جبران کند؟

عمل خودارضایی اگرچه با عوارض جسمی و روانی زیادی همراه می باشند اما در صورتی که خودارضایی متوقف شود و فرد آن را تکرار نکند عوارض آن از بین خواهد رفت، و برای ترک آن اولین قدم این است که از این کار دست بکشید و به سمت روابط جنسی سالم بروید.

برای این که خودارضایی را ترک کنید باید دیدن فیلم های پورنوگرافی را ترک کنید و عواملی که شما را برای این کار تحریک می کند دوری کنید باید توجه داشته باشید که کنار گذاشتن عمل خود ارضایی زمان بر می باشد و امکان دارد شما نتوانید به راحتی این کار را ترک نمایید.

زمانی که خودارضایی در شما به رفتاری غیرقابل کنترل تبدیل می شود در این حالت می توانید از خدمات روانشناسی استفاده نمایید که در ادامه این مقاله در مورد روش های درمان مطالبی را بیان می کنیم.

بر اساس مطالعات روانشناسی تلفنی آیا لازم است که زن و مرد درباره ی نیاز های جنسی خود با یکدیگر صحبت کنند ؟

روان درمانی برای جبران خود ارضایی

در صورتی که خودارضایی آسیب هایی برای شما داشته باشد و باعث به وجود آمدن عوارض جنسی، جسمی و روانی برای شما شده باشد در این حالت نیازمند جبران و درمان می باشد زیرا این رفتار می تواند حالتی از اعتیاد به خود بگیرد و شما را درگیر یک چرخه منفی نماید.

افرادی که خودشان را درگیر خود ارضایی می کنند به آن اعتیاد پیدا می کنند و دائما فکرشان درگیر این موضوع می باشد و به طور وسواسی درگیر آن هستند، برای این که این وسوسه های و احساسات ناخوشایند درمان شود باید برای بهبودی آن ها به مشاوره روانشناسی مراجعه کرد، روان درمانگر که در جلسات درمانی حضور دارد بر روی هیجانات منفی مانند اضطراب و استرس و احساس گناهی که به خاطر خودارضایی به وجود می آید کار می کنند و با ارائه دادن راهکارهای مقابله با وسوسه، باعث می شوند تا چرخه منفی درگیری در خودارضایی از بین برود و قطع شود.

آسیب خودارضایی

بسیاری از افراد از نظر جنسی با شریک جنسی خود مشکلاتی دارند و نمی توانند رابطه جنسی موفقی داشته باشند در این حالت خودارضایی را انجام می دهند، راه حلی که در این شرایط باید به آن رسیدگی شود حل و وصل مشکلات جنسی با همسر می باشد، در این خصوص می توان به جلسات سکس تراپی مراجعه کرد تا به کمک روانشناس عملکرد جنسی بهبود یابد.

مشکلاتی مانند کژکاری های جنسی مانند بی میلی جنسی، زود انزالی، ترس از دخول، ناتوانی در تجربه ارگاسم و غیره از مواردی می باشند که قابل درمان هستند و در طی جلسات روان درمانی به خوبی می توان برای رفع آن اقداماتی را انجام داد.