ارضا شدن زنان، نشانه های ارضا شدن زن ها

یکی از موضوعات مهم زندگی زناشویی، ارضا شدن زنان می باشد زیرا اگر خانم ها در زمان نزدیکی به ارگاسم نرسند در آن ها حس نارضایتی نسبت به زندگی ایجاد خواهد شد، ارضا شدن مرحله ای لذت بخش از رابطه جنسی می باشد که در آن تغییرات فیزیولوژیک مانند سیخ شدن نوک پستان ها و تجمع خون در کلیتوریس اتفاق می افتد.

در زمانی که ارگاسم صورت می گیرد تخلیه ناگهانی فشاری که در مرحله بر انگیختگی به وجود آمده است اتفاق می افتد و خانم ها مانند مردان در رابطه جنسی دچار انزال می شوند اما تعداد دفعات آن نسبت به مردان کمتر می باشد.

در ادامه این مقاله به نشانه ها و مراحلی که باعث رسیدن زنان به ارگاسم می شود، می پردازیم و هم چنین نقاط حساس خانم ها و علل ارضا نشدن آن مطالبی را بیان می کنیم و هم چنین در صورتی که در مورد مسائل جنسی زنان با سوالاتی رو به رو می شوید می توانید از مشاوره جنسی کمک بگیرید.

ارضا شدن زنان، نشانه های رسیدن به ارگاسم

زنان زمانی که به اوج لذت جنسی و ارگاسم می رسند علائم و نشانه های روانی و فیزیکی از خودشان نشان می دهند و زمانی که این علائم بروز پیدا می کند می توان مطمئن شد که به مرحله ارگاسم رسیده است برخی از این نشانه های جسمی عبارت اند از :

  • تغییر رنگ سریع لب های واژن
  • انقباض واژن
  • افزایش شدت نبض واژن
  • سفت شدن نوک سینه ها

هم چنین وضعیت ارگاسم در زنان به وضعیت روحی و روانی آن ها مربوط می شود، زنان بعد از رسیدن به اوج رابطه جنسی احساساتی می شوند و احتمال دارد شروع به گریه کردن کنند در این شرایط شما نباید نگران شوید زیرا یکی از نشانه های ارگاسم رسیدن آن ها می باشد و در این حالت دچار ضعف می شوند و مانند بچه ها شروع به گریه کردن می کنند، هم چنین ممکن است در رابطه جنسی به خواب بروند که یکی دیگر از نشانه های ارضا شدن می باشد در این هنگام شما باید آن ها را در آغوش بگیرید و نوازش کنید، زیرا این کار باعث اتمام لذت و کسب رضایت جنسی شما می شود.

چگونگی رسیدن به ارگاسم در خانم ها

رسیدن به ارگاسم در زنان به روش های مختلفی اتفاق می افتد، که می توان به مواردی مانند تحریک مستقیم یا غیر مستقیم آلت زنانگی به وسیله سکس، خودارضایی، آمیزش مقعدی، سکس دهانی و استفاده از ابزارهای جنسی اشاره کرد که باعث به ارگاسم رسیدن و ارضا شدن فرد می شود.

رسیدن به ارگاسم در زنان فرایند پیچیده ای دارد و زمان رسیدن به ارگاسم در زنان نسبت به مردان به زمان بیشتری نیاز دارد و ممکن است حدود ۱۰ الی ۲۰ دقیقه طول بکشد، اما زمان رسیدن به اوج لذت جنسی در هر فردی متفاوت می باشد و برخی از افراد احتمال دارد اوج لذت جنسی شان کمتر از ۱۰ دقیقه طول بکشد.

هم چنین برخی از خانم ها گمان می کنند که تنها حضور آن ها در رابطه جنسی کافی می باشد و می توانند در این رابطه به ارضا برسند و ارگاسم را تجربه کنند، در صورتی  که تنش عضلانی و تحریک در رابطه یکی از اصول اساسی برای رسیدن به ارگاسم می باشد، در صورتی که زنان عضلات پایین لگن شان را تحریک کنند و آن ها را منقبض نمایند و یا تمرینات کگل داشته باشند در این صورت بر روی ارگاسم کامل و ارضا شدن زنان تاثیر بسیاری دارد.

نرسیدن ارگاسم در زنان در ابتدا ممکن است مشکلی برای آن ها ایجاد نکند اما به مرور زمان در آینده مشکلاتی در زندگی زناشویی آن ها به وجود می آورد و در صورتی که در رابطه جنسی به ارگاسم نمی رسید لازم است به پزشک مراجعه کنید تا بتوانید به درستی مشکلات را رفع کنید، هم چنین با مشورت روانشناس از نظر روانی مشکل شما مورد بررسی قرار می گیرد و می توانید بعد از حل آن به راه های رسیدن به ارگاسم پی ببرید.

مستقیم سراغ رابطه ی جنسی نروید

یکی از راه هایی که باعث رسیدن ارگاسم در رابطه جنسی می شود داشتن رابطه عاشقانه قبل از نزدیکی می باشد، در این حالت باید نقاط حساس بدن خانم ها مثل سینه ها، گوش ها، ران ها و مچ ها مورد نوازش و لمس قرار گیرد و هم چنین بوسیدن پشت گردن و شانه ها باعث می شود که میل جنسی زنان بالا رود  و در زمان نزدیکی راحت تر بتوانند به ارگاسم برسند.

هم چنین باید این نکته را در نظر داشته باشید که بسیاری از زنان به خاطر داشتن استرس، نمی توانند رابطه جنسی لذت بخشی را داشته باشند و به ارگاسم برسند، به همین دلیل ایجاد احساس آرامش در آن ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و به ارضا شدن آن ها در رابطه جنسی کمک بسیاری می کند.

در این شرایط باید با همسرتان درباره رابطه جنسی صحبت کنید و از علایق او باخبر شوید تا بتوانید رابطه جنسی با کیفیت تری را برای خود رقم بزنید در این صورت مشورت گرفتن از روانشناس متخصص برای شما مفید می باشد و با استفاده از راهنمایی های مشاور می توانید لذت رابطه جنسی تان را چند برابر افزایش دهید.

مرکز مشاوره روابط زناشویی

ارضا شدن زنان، نقش نقاط تحریک پذیر

قسمت هایی در بدن خانم ها هستند که نسبت به سایر نقاط تحریک پذیرتر می باشند و با تحریک این نقاط می توان فرد را به ارگاسم رساند، یکی از نقاط حساس در خانم ها کلیتوریس نام دارد که در بخش بالایی و بیرونی واژن قرار دارد و به وسیله کلاهک کلیتوریس پوشانده شده است تا از تحریک دائمی آن جلوگیری کند و هم چنین با لیس زدن و لمس کردن آن، باعث عقب رفتن کلاهک کلیتوریس می شوید و در این حالت کلیتوریس اندکی بلند می شود.

نقطه دیگری که در زنان تحریک پذیر می باشد نقطه G نام دارد که بر روی دیواره داخلی و بالایی واژن قرار دارد و برای این که آن نقطه را نوازش و تحریک شود باید انگشت خود را در داخل واژن فرو برده و به صورت حرکت ( بیا نزدیک تر) خم کنید، معمولا خانم ها دوست دارند این نقطه به صورت مستقیم لمس شد اما بهتر است تکنیک های دیگری هم امتحان شود و از همسرتان بپرسید که کدام روش را بیشتر دوست دارد و از کدام طریق بیشتر تحریک می شود.

ارضا شدن زنان

پوزیشن های رابطه جنسی در رسیدن به ارگاسم

حالت هایی از رابطه جنسی که در آن ها کلیتوریس و نقطه G  بیشتر تحریک می شود برای رسیدن به ارگاسم بهتر می باشد، در رابطه جنسی زن اگر در بالا قرار بگیرد باعث می شود با توجه به زاویه آلت جنسی مردانه نقطه G او تحریک شود و در این حالت زن به گونه ای بدن خود را حرکت می دهد که کلیتوریس او تحریک می شود.

یکی دیگر از وضعیت هایی که در رابطه جنسی باعث تحریک نقطه G  می شود دخول از عقب می باشد، در این پوزیشن کلیتوریس تحریک نمی شود و باید با لمس کردن تحریک گردد، هم چنین داشتن رابطه جنسی در حالتی که در آغوش شما نشسته است می تواند باعث تحریک کلیتوریس و صمیمت جنسی زیادی شود.