بچه حرف گوش کن، چگونه کودک حرف گوش کن داشته باشیم؟

بچه حرف گوش کن چگونه کودکی می باشد؟ آیا حرف گوش کن بودن کودک به معنی مطیع بودن او می باشد؟ همه پدر و مادرها دوست دارند تا کودک حرف گوش کن داشته باشند و فرزندشان از آن ها حرف شنوی داشته باشد تا در تربیت فرزند خود با چالش های کمتری رو به رو شوند و کودکشان آن گونه که آن ها دوست دارند رشد کند و پرورش یابد.

گوش ندادن کودکان به حرف های والدینشان دلیل های زیادی دارد که می توان به محیط های تربیتی نادرست، خلق و خوی دشوار کودک و سبک های فرزند پروری نامناسب اشاره کرد و در ادامه راهکارهایی را بیان می کنیم تا کودکان حرف شنو تربیت کنید و اگر در این زمینه با فرزندتان به مشکلی برخوردید بهتر است این مطلب را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید.

بچه حرف گوش کن، لزوم تغییر در نگرش و دیدگاه ها

بیش از هر چیزی باید بدانند که انتطار داشتن از کودکی کاملا مطیع در حقیقت انتطاری نا به جا می باشد به علاوه  عمل به حرف گوش کردن امکان پذیر نمی باشد و اصرار بر انجام آن ها صدمات جدی بر روی روابط کودک و والدین در آینده خواهد داشت به طوری که خاطرات دوران کودکی بخش مهمی از زندگی هر شخص می باشد و این خاطرات باعث می شود تا قسمت بزرگی از ضمیر ناخودآگاه فرزند شما ساخته شود..

بی شک هیچ کدام از ما نمی خواهیم کودکانی بی اعتماد به نفس داشته باشیم زیرا این کودکان مشکلات جدی به خصوص در گذران زندگی و آینده رو به رو خواهند داشت و جوان و نوجوانی که دوره کودکی اش پر از خاطرات تحکم میز والدین باشد یقینا نمی تواند ادعا کند که دوران کودکی خوبی را پشت سر گذاشت است به طوری که افرادی که دوران کودکی خوبی را سپری نکرده باشند با مشکلات بسیاری در بزرگسالی رو به رو می شوند.

برای اثبات این امر می توانید به دوران کودکی تان مراجعه کنید، بدون شک هیچ  کدام از شماها نمی توانید تاثیرات کودکی در شکل گیری زندگی را مخفی کنید و یا آن را انکار کرده و به آن توجه نداشته باشید.

چگونه کودک حرف شنو داشته باشیم

داشتن کودک حرف گوش کن کار آسانی نمی باشد و به طور ناخودآگاه به وجود نمی آید به خصوص در دنیای امروز که بچه ها تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند شبکه های اجتماعی، ماهواره، دوستان و غیره قرار می گیرند در این موقعیت ها اگر روش های تربیتی خودتان را بروز نکنید نمی توانید آن طور که می خواهید فرزندانی را تربیت کنید در ادامه این مقاله چند راهکار مناسب را بیان می کنیم که می تواند برای شما مفید باشد و کودکان حرف گوش کن تربیت کنید و در صورتی که این راهکار ها کافی نبود می توانید اطلاعات تربیتی خودتان را در این زمینه افزایش دهید.

خصوصیات فرزند اول

داشتن بچه حرف گوش کن، سبک فرزند پروری قاطعانه داشته باشید

برای این که کودکانی حرف گوش کن داشته باشید باید در سبک تربیتی و فرزند پروری خود تغییراتی را ایجاد کنید  والدینی که نسبت به فرزندشان بسیار سخت گیر هستند و یا بالعکس با سهلگیری افراطی کودک خودشان را بدعادت می کنند معمولا کودک حرف گوش کنی نخواهند داشت، مهم ترین چیز در تربیت فرزندتان رعایت اعتدال برای تربیت آن ها می باشد به جای این که بسیار سخت گیرانه یا سهل گیری زیاد انجام دهید بهتر است در رفتارتان قاطع باشید.

قاطع بودن به این معنی است زمانی که شما ارتباط عاطفی مناسبی با فرزندتان دارید خواسته ها و انتظاراتش را به صورت معقولانه و با برخورد صحیح  و مناسب مطرح می کنید و هم چنین از کودکتان می خواهید آن ها را رعایت کند و به حرف های شما توجه نماید.

داشتن بچه حرف گوش کن، زمان های مناسبی را برای پاداش دادن به کودک انتخاب کنید

احتمال دارد کودک شما به هر دلیلی به حرف های شما توجه نکند و لجبازی نماید و اصلا دوست نداشته باشد که به آن چه شما می گویید گوش دهد در این شرایط ممکن است گریه و زاری کند و یا داد و فریاد به راه اندازد و شما تسلیم او شوید و هر چه دوست دارد در اختیارش قرار دهید، اما لازم است به این نکته توجه کنید که این رفتار بدون این که خودتان آگاه باشید باعث می شود نافرمانی فرزندتان افزایش یابد و در دفعات بعدی با شدت بیشتری نسبت به حرف های شما واکنش نشان دهد و نافرمانی نماید.

در نتیجه بسیار اهمیت دارد که چه زمانی به خواسته های کودکتان توجه می کنید و به او پاداش می دهید برای مثال اگر فرزندتان یک اسباب بازی می خواهد که فعلا شما قصد خرید آن را ندارید در این هنگام نباید به اصرار ها و رفتار های ناسازگارانه اش توجه کنید بلکه باید به او بگویید اگر بچه خوبی باشد و به حرف های شما توجه کند در اولین فرصت اسباب بازی مورد نظر را برای او خواهید خرید. در صورتی که اسباب بازی را در قبال کارهای خوب فرزندتان به او بدهید غیر مستقیم به او می آموزید که در مقابل رفتار های صحیح و حرف شنوی پاداش دریافت خواهد کرد و در برابر ناسازگاری و نافرمانی توجهی به او نمی شود، به این ترتیب نافرمانی و لجبازی در او تا حد زیادی کاهش می یابد و تا حدودی به کودکی حرف گوش کن می شود.

بچه حرف گوش کن

داشتن بچه حرف گوش کن، به دنبال علت حرف گوش نکردن فرزندتان باشید

زمانی که کودک تان به حرف های شما گوش نمی دهد احتمال دارد بسیار عصبانی شوید و احساس درماندگی نمایید در این شرایط نمی توانید تصمیم صحیحی بگیرید که چه رفتاری باید انجام دهید  و در صورتی که فرزندتان حرف شنوی کمی از شما دارد باید ریشه این رفتار او را پیدا کنید چون ممکن است نحوه تربیت شما بر روی او تاثیر گذاشته باشد و احتمال دارد حرف گوش نکردن های او نشانه ای از مشکلات روحی کودک باشد.

کودکانی که اضطراب و استرس زیادی را تجربه می کنند به طور معمول اضطراب شان را با نافرمانی کردن نسبت به والدین نشان می دهند و در صورتی که والدین واکنش تندی نشان دهند اضطراب فرزند افزایش می یابد و در نتیجه نافرمانی او بیشتر خواهد شد. در صورتی که کودکتان رفتار های ناسازگارانه خود را به صورت مکرر تکرار می کند و واکنش های مناسبو صحیح شما تاثیر کمی بر روی او می گذارد باید ارزیابی بیشتری از وضعیت و شرایط روانی او انجام شود.

به همین دلیل لازم است برای این که رفتارهای کودک تان را اصلاح کنید و به آرامش بیشتری دست یابید به روانشناس مراجعه کنید تا راهکارهای لازم را در اختیارتان قرار دهد و در این زمینه شما را راهنمایی کند.