زندگی زناشویی با شور و هیجان زیادی آغاز می شود که ممکن است تا چند سال اول زندگی نیز پابرجا باشد.

در حقیقت ترکیب شدن سه عنصر مهم صمیمیت، تعهد و میل جنسی منجر به شکل گیری نوع خاصی از رابطه در بین شما و همسرتان می شود که آن را از هر رابطه ی دیگری متمایز می کند.

شما با همسرتان احساس صمیمت دارید، در قبال او متعهد هستید و عطش جنسی موجود نیز رابطه تان را گرم تر و پرشور تر می کند.

غلبه بر دلمردگی

علی رغم وجود سه عنصر ذکر شده، پژوهش ها نشان می دهند که جذابیت جنسی به تنهایی قادر به حفظ صمیمیت و رضایت در زندگی زناشویی نیست.

به عبارت دیگر زوجین پس از مدتی، با عمل جنسی نیز مانند سایر اعمال موجود در ارتباط شان برخورد می کنند و این مساله می تواند خطر دلمردگی، رخوت و یکنواختی در زندگی را افزایش دهد.

اینجاست که روانشناسان از زوجین سوال می کنند :

” ایده های تان برای ایجاد یک رابطه ی صمیمانه چیست؟ آیا فکر می کنید صمیمت خود به خود ایجاد می شود یا برای آن طرح و برنامه ریزی خاصی دارید؟ برنامه ریزی های تان برای جلوگیری از یکنواخت شدن رابطه چیست؟”

روش شما برای حفظ صمیمت چیست؟

در حقیقت پاسخ شما به سوالات بالا تعیین کننده ی روش شخصی تان برای حفظ صمیمیت و طراوت در زندگی است.

در صورتی که معتقدید صمیمت به خودی خود ایجاد خواهد شد و یا از طریق اقدام به رابطه ی جنسی می توان شادی و طراوت را در زندگی پابرجا کرد، بهتر است بدانید که در اشتباهید.

مطالعات انجام شده در گروه زوجینی که پس از یک دهه از زندگی مشترک، همچنان احساس طراوت و تازگی را تجربه می کنند، نشان داده است که آن ها روش های خلاقانه ای را برای حفظ صمیمیت در زندگی شان ابداع کرده و به کار می برند که در ادامه در خصوص آن ها صحبت خواهیم کرد.

چرا نسبت به همسرم هیچ حسی ندارم؟ بی تفاوتی و دلزدگی زناشویی چیست؟

۱٫ زمانی به گفت و گوی صبح گاهی و خداحافظی اختصاص داده شود.

زوجین خوشحال و صمیمی حتی پس از گذشت چند دهه از زندگی مشترک شان، دقایقی از شروع روز را به گفت و گو با هم و بدرقه ی یکدیگر اختصاص می دهند.

این زمان می تواند شامل ۵ دقیقه به منظور آرزوی داشتن روزی خوب برای یکدیگر، در آغوش کشیدن و بوسیدن باشد.

۲٫ در طول روز با یکدگیر در ارتباط باشید.

پیام های عاشقانه ی غیر منتظره در طول دوه ی آشنایی پسر و دختر، برای آن ها بسیار دلنشین است.

ممکن است حتی پس از گذر سال ها، آن ها پیام های عاشقانه ی سال های اول آشنایی را مرور کنند و از یادآوری شان احساس شادی کنند.

بهتر است این وضعیت را در طول دوران زدنگی تان حفظ کنید و با ارسال پیام های زیبا، به همسرتان یادآوری کنید که به یادش هستید.

این مساله باتوجه به مشغله های مکرر افراد در دوران جدید، اهمیت بیشتری دارد و می تواند بسیار ضروری باشد.

از طریق این فعالیت ساده شما خوراک عاطفی همسرتان را به خوبی تامین می کنید و نیاز او به نوازش و توجه را برآورده خواهید کرد.

۳٫ پس از یک روز کاری، دقایقی را باهم بگذرانید.

گذران وقت پس از یک روز پر مشغله می تاودن تاثیر زیادی در کاهش تنش و ترشح هورمون های آرامبخش داشته باشد.

می توانید زمانی حدود ۳۰ دقیقه و یا بیشتر را به با هم بودن در پایان رو کاری اختصاص دهید و با هم در مورد این صحبت کنید که امروزتان چگونه گذشت.

راهکارهای طلایی غلبه بر دلمردگی در روابط همسران