سوالات کودک را در مورد بچه دار شدن را چگونه باید پاسخ داد ( بررسی سنین مختلف)

سوالاتی که کودکان درباره بچه دار شدن از والدین می پرسند در بسیاری اوقات برای والدین سخت و پیچیده می باشد زیرا آن ها نمی دانند بهترین واکنش به این سوالات چه می تواند باشد. عدم آگاهی والدین از پاسخ دادن به سوالات جنسی باعث می شود تا جواب های نامناسبی را به کودکشان بدهند که با سطح رشد شناختی کودک هماهنگی نخواهد داشت و با توجه به سن  او مناسب نمی باشد.

برخی از پدر و مادر ها به سوالات کودکان جواب نمی دهند و سعی می کنند آن ها را بدون پاسخ بگذارند که این روش باعث می شود تا کنجکاوی فرزندشان بیشتر شود و کودک بیشتر تحریک شود. ما در ادامه این مقاله به توضیحات بیشتری در مورد سوالات کودکان در مورد بچه دار شدن، بارداری و رابطه جنسی می پردازیم و همچنین در مورد چگونگی برخورد درست با کنجکاوی کودکان می توانید از مشاوره کمک بگیرید تا در این زمینه راهکارهای صحیح را در اختیارتان بگذارند.

سوالات کودک در مورد بچه دار شدن، پاسخ مناسب

علاوه بر محتوایی که برای پاسخ به سوالات کودکتان در نظر می گیرید لحن و نحوه شما برای پاسخ گویی به سوالات بسیار اهمیت دارد، باید این نکته را در نظر بگیرید که کودکتان را به خاطر سوالاتی که می پرسد مورد سرزنش قرار ندهید، زیرا این سوالات در فرایند رشد طبیعی او به وجود می آید و شما برای مواجه شدن با آن ها باید آمادگی لازم را در خودتان ایجاد کنید.

در صورتی که با فرزندتان برخورد نامناسبی داشته باشید منجر به افزایش کنجکاوی جنسی، آسیب دیدن ارتباط میان شما و فرزندتان و فاصله گرفتن کودک از شما خواهد شد، شما باید به سوالات فرزندتان توجه کنید و آن ها را دست کم نگیرید و به طور شوخی از آن ها نگذرید، زیرا پاسخ دادن به سوالات بسیار مهم است و بخشی از تربیت جنسی کودک را شامل می شود.

سوالات کودک در مورد بچه دار شدن چه جوابی دارد؟

پاسخی که به سوالات کودک می دهید بیش از هر چیزی به سن او بستگی دارد و باید این نکته را در نظر بگیرید که به فرزندتان اطلاعات اضافی ندهید و او را گیج نکنید، پاسخی که شما به سوالات کودک می دهید باید متناسب با درک او باشد تا بتواند به خوبی پاسخ ها را متوجه شود.

سوالات کودک را در مورد بچه دار شدن را چگونه باید پاسخ داد

سوالات کودک درباره بچه دار شدن، کودکان زیر ۵ سال

اگر کودکی ۳ ساله از شما بپرسد که نوزاد چطور به دنیا می آید و یا از کجا می آید قبل از هر پاسخی نظر خودش را بپرسید؟ و هم چنین به صورت کوتاه و مختصر می توانید به او بگویید که از شکم مادر بیرون می آید، در این سن به احتمال زیاد کودک قانع می شود و با جواب های ساده می توان کنجکاوی او را رفع کرد و نیاز به اطلاعات اضافی و پیچیده نمی باشد، اما کودک اگر از سه سال بزرگتر باشد به طور معمول با این پاسخ قانع نمی شود و در مورد این که کودک چطور به شکم مادر می رود سوالاتی را خواهد پرسید.

سوالات کودک را در مورد بچه

سوالات کودک درباره بچه دار شدن، کودکان ۵ تا ۷ سال

کودکانی که سن آن ها حدود ۵ سال است و اگر در مورد به وجود آمدن نوزاد پرسید می توانید به او بگویید که نوزاد از یک سلول یا نقطه کوچک در بدن مادر به وجود می آید و رشد می کند و در صورتی که در مورد لزوم حضور پدر سوالاتی پرسید می توانید بگویید این نقطه کوچک در بدن پدر نیز وجود دارد و از قرار گرفتن این دو نقطه در کنار یکدیگر نوزاد تشکیل می شود.

باید این نکته را در نظر بگیرید که طرز تفکر کودک در این سن عینی می باشد و در صورتی که شما به جای سلول و یا نقطه کوچک از استعارات دیگری مانند دانه و تخم مرغ به کار ببرید در این حالت درک مسئله را برای کودکتان سخت تر می کنید و او دچار سردرگمی شود و به همین دلیل باید تلاش کنید تا با زبانی ساده اما بر اساس واقعیت ها با او صحبت کنید.