نحوه قطع ارتباط با دوست پسر یا دوست دختر سابق

تمام شدن یک رابطه عاطفی و به هم خوردن رابطه عاطفی با نامزد بسیار دردناک و سخت می باشد و نمی توان حس آن را وصف کرد به خصوص اگر دو طرف خیلی به یکدیگر وابسته باشند و یا یکی از آن ها دیگری را رها کرده باشد در این صورت شرایط برای فرد بسیار سخت می شود.

کسانی که رابطه دوست پسر و دوست دختری را ایجاد می کنند بسیار ریسک می کنند زیرا این رابطه با ریسک زیادی همراه است و ممکن است در بسیاری از موارد این رابطه با شکست رو به رو شوند، در بعضی اوقات افراد نمی توانند به این رابطه پایان دهند و ممکن است بعد از قطع رابطه دوباره با دوست پسر و دوست دختر سابق خود ارتباط بگیرند و توان قطع رابطه در آن ها وجود ندارد.

اگر فرد نتواند با عشق سابق خود ارتباط برقرار کند در این صورت نخواهد توانست او را فراموش کند در نتیجه این رابطه با آسیب هایی همراه خواهد شد، در این مقاله در مورد این روابط و نحوه قطع ارتباط با دوست دختر یا دوست پسر سابق مطالبی بیان شده است.

علل قطع ارتباط با دوست پسر یا دوست دختر سابق 

بسیاری از افراد قبل از ازدواج درگیر روابط دوستی قبل از ازدواج می شوند و این روابط در بعضی موارد ممکن است با شکست هایی همراه باشد اما در بسیاری از موارد ممکن است به ازدواج ختم شود و برقراری روابط دوستی با معایب و مزایایی همراه می باشد و در صورتی که این روابط ناسالم باشد ممکن است فرد شکست عشقی خورده و زن و مرد و یا هر دو شکست را تجربه کنند.

در مرحله ای که فرد دچار شکست عشقی می شود فرایندی به نام چانه زنی وجود دارد که در آن افراد می خواهند که به رابطه قبلی بر گردد و با دوست دختر و دوست پسر سابق خود ارتباط برقرار کنند.

برقراری ارتباط دوستی با آسیب هایی همراه می باشد که در این جا دلیل این که باید این رابطه دوستی با دوست پسر و یا دوست دختر سابق قطع شود را بیان می کند.

  • کاهش روند بهبود فرد

پایان دادن و تمام کردن یک رابطه بسیار سخت و دردناک می باشد اما باید این نکته را در نظیر بگیرید که این درد همیشگی و ماندگار نخواهد بود، دختر و پسر وقتی به رابطه پایان می دهند احساس خشم و نا امیدی پیدا می کند که به مرور زمان این احساس از آن ها دور می شود، اما اگر آن ها دوباره ارتباط برقرار کنند و به رابطه شان برگردند در این صورت احساسات آن ها دوباره تازه و شدید خواهد شد.

این برگشتن به روابط قبلی باعث می شود تا زخم مرد و زن دوباره تازه شود و رابطه قبلی نتواند به فراموشی بسپارد و به مرور زمان درمان شکست عشقی آن ها طولانی شده و به تاخیر می افتد و در بسیاری از مواقع منجر می شود تا فرد دوباره به رابطه ناسالم قبلی خود برگردد.

  • هدر دادن انرژی روانی زیاد

هنگامی که شما نسبت به رابطه دوستی آگاهی لازم را نداشته باشید زمانی که دوباره به رابطه بر می گردید و با دوست دختر و دوست پسر سابق خود در ارتباط می شوید انرژی بیهوده ای را صرف آن رابطه و افکار مربوط به آن می کنید و با این کار نمی توانید تجربه های جدید را در زندگی داشته باشید و انرژی خود الکی هدر می دهید.

مشاوره دوستی
  • خیالات در مورد بهبود رابطه

پس از این که رابطه تمام می شود تا مدتی بعد از آن افراد آن را انکار می کنند و دلشان می خواهد به این رابطه برگردند و خیال برگشت به این رابطه قبلی و سابق خود را دارند اما آن ها باید بدانند که این فقط مرحله ای از شکست عشقی می باشد و معمولا مدتی که از جدایی این روابط می گذرد دیگر آن ها نمی توانند به رابطه قبلی خود برگردند.

زمانی که شما با دوست دختر و دوست پسر سابق خود دوباره ارتباط برقرار می کنید شانس خوشحال بودن را از خودتان می گیرید.

  • زنده کردن اشتباهات

فرد با تمام کردن رابطه، تجربه جدیدی را کسب می کند و باعث می شود تا از نظری فردی رشد کند اما اگر این ارتباط دوباره صورت گیرد باعث می شود تا اشتباهات و پشیمانی های فرد دوباره زنده شود و بنابراین روند فراموشی دوست دختر یا دوست پسر سابق به کندی صورت می گیرد و بسیار طول خواهد کشید.

قطع ارتباط با دوست پسر

نحوه قطع ارتباط با دوست پسر یا دوست دختر سابق

بر اساس توضیحاتی که در این رابطه انجام شد دختر و پسر برای این که حال روحی خود را تقویت کنند و بتوانند اتفاقات جدیدی را به درستی تجربه کنند باید ارتباط با دوست دختر و دوست پسر سابق خود را قطع کنند که در این مقاله راه هایی را برای قطع این روابط در نظر می گیریم.

  • تجربه فرایند سوگ

پس از این که رابطه دوستی شما با شکست رو به رو می شود و نشانه هایی از شکست در زنان و مردان بروز پیدا می کند، این نشانه ها در زن و مرد متفاوت می باشد و در بسیاری از موارد آن ها مانع بهبود خود می شوند و روند بهبود در شما به کندی صورت می گیرد.

روند سوگواری و مراحل آن در زنان و مردان متفاوت است و همچنین شکست عشقی در زنان و مردان بسیار متفاوت می باشد، شما باید علائم سوگواری را در خود بشناسید و جلوی آن را نگیرید و این علائم را به درستی درک کنید.

برای مثال اگر شما دوست دارید تا وقت بسیاری را صرف گریه کردن کنید مانع آن نشوید و به خودتان اجازه دهید و گریه کنید.