چگونه خواهر شوهر دورو را از پای در آوریم

ارتباط با خانواده شوهر یکی از سخت ترین رابطه هایی که بعد از ازدواج و تشکیل خانواده و زندگی مشترک ایجاد می شود، هنگام ازدواج اکثر ما به رسم و رسومات، رفتار ها و عادت های خانواده همسرمان بی توجه هستیم اما با گذشت زمان اختلاف نظر هایی در میان افراد به وجود می آید که باعث کدورت و کشمکش می شود.

باید این نکته را در نظر بگیرید که رابطه برقرار کردن با دیگران یک مهارت می باشد که فرد باید آن را یاد بگیرد و بهبود بخشد، در این بخش از مقاله در مورد نحوه ارتباط برقرار کردن عروس و خواهر شوهر توضیحاتی را بیان می کنیم.

رابطه عروس و خواهر شوهر دورو

همه زوج ها دوست دارند تا با خانواده همسرشان ارتباط خوبی داشته باشند و رابطه خود را آن طور که دوست دارند پیش ببرند اما بعضی اوقات آن طور که دوست دارند پیش نمی رود و اختلافاتی بین عروس و مادر شوهر و عروس و خواهر شوهر به وجود می آید.

در بعضی اوقات اختلافات بسیاری در میان آن ها به وجود می آید و یکی از دلایل آن این است که در برقراری ارتباط انعطاف پذیر نیستند و با همه افراد به یک نحو برخورد می کنند اما آن ها باید بدانند ویژگی های شخصیتی افراد با یکدیگر متفاوت می باشد و برای این که افراد رابطه سالمی داشته باشند باید به جایگاه و نقش افراد در زندگی توجه کنند.

ارتباط عروس و خواهر شوهر

ارتباطی سالم است که در آن دو طرف آرامش داشته باشند و زمینه رشد برای هر دو آن ها برقرار می باشد و به حق و حقوق هیچ کدام از آن ها تجاوز نشده و حق هیچ کس ضایع نگردد، شرایط افرادی که یک رابطه سالم و موثر برقرار می کنند به گونه زیر می باشد :

  • احساس شور و نشاط می کنند.
  • احساس می کنند به داشته هایشان اضافه شده است.
  • با یکدیگر ارتباط و تعامل دارند.
  • حس و حال خوب و خوشی دارند.
  • آن ها احساس بدهکار و طلبکار بودن ندارند و احساس می کنند که یک بده بستان عاطفی در رابطه آن ها به وجود آمده است.
  • پیشنهاد مشاور: وقتی از دست خواهر شوهر کلافه می شویم، چه کنیم؟

ارتباط سالم و موثر عروس و خواهر شوهر دورو

هنگامی که زندگی مشترکی را تشکیل می دهید نه تنها باید با همسرتان رابطه برقرار کنید بلکه باید با خانواده همسرتان ارتباط موثر و خوبی داشته باشید زیرا خانواده او جزئی از خانواده شما به حساب می آید و ارتباط خوب و عاشقانه با همسرتان به رابطه و ارتباط خوب با خانواده او بستگی دارد، برعکس این حالت نیز وجود دارد و زمانی که زوجین با یکدیگر به مشکل می خورند نمی توانند ارتباط عاطفی خوبی با خانواده همسرشان داشته باشند.

پیشنهاد مشاور: رفتاری که پدر شوهر و پدر زن را شیفته خود می کند

اگر در زندگی مشترک با همسرتان یک رابطه خوب برقرار کنید در آینده از یک منبع حمایتی خوب و قوی به نام حمایت اجتماعی خانواده برخوردار خواهید بود. خانواده، بهترین پناهگاه و مناسب ترین عامل کمک کننده در موقعیت های استرس زا، تنش زا  بحران های زندگی می باشد و حمایت های بسیاری را انجام می دهد.

زمانی که ارتباط قوی و موثری با خانواده همسر داشته باشیم در هنگام مواجه با چالش های زندگی و استرس ها و تنش های زندگی از حمایت های بسیاری برخوردار خواهیم شد و زندگی بهتر و عملکرد مناسب تری خواهیم داشت.

اختلاف خانواده‌ها در دوران آشنایی و عقد

خانواده همسر

معمولا در همه خانواده ها دخترها نقش پررنگی برای مادر خانواده دارند و در همه زمینه ها مادرها با دخترشان مشورت می کنند و نظر دختر را جویا می شوند، خانواده شوهر از این قضیه استثنا نیستند و خواهر شوهر به عنوان مشاور مادر شوهر می باشد.

عضو کلیدی در خانواده شوهر، خواهر شوهر می باشد که می تواند موجب بر قراری صلح و کاهش تنش ها شده و یا تنش و درگیری در زندگی شما ایجاد کند، پس با برقراری ارتباط خوب و مناسب با خواهر شوهر می توانید ارتباط خوب و صمیمی با خانواده همسر برقرار کنید و در کل رابطه موفق تری داشته باشید.

نقش خواهر شوهر در زندگی

میان نظارت و کنترل مرز بسیار باریکی وجود دارد، در بسیاری از اوقات خانواده قصد نظارت بر امور زوجین را دارند اما به اشتباه در می یابند که خانواده همسر قصد کنترل آن ها را دارد.

مثلا اگر عروس خانواده دوست دارد برای ماه عسل به شهری سفر کند که قبلا خواهر شوهر به آن شهر سفر کرده است و می داند که سفر به آن شهر جذابیت ندارد و خوش نمی گذرد می تواند نظرش را به صورت زیر بیان کند :

در ابتدا پیشنهادتان را بدهید و دلایل آن را عنوان کنید و بقیه تصمیمات را بر عهده خودشان بگذارید در این صورت شما فقط نقش نظارتی داشته اید.

اگر شما با آن ها مخالفت کنید و سعی کنید که نظرتان را به کرسی بنشانید و بخواهید نظر دیگران را تغییر دهید در این صورت عروس تان تصور می کند که شما قصد کنترل کردن آن ها را دارید، بنابراین بهتر است همیشه به عنوان عضوی دلسوز از خانواده نظرتان را عنوان کنید و پیشنهادتان را بدهید و تصمیم گیری نهایی را بر عهده خودشان بگذارید.

عروس و خواهر شوهر

رابطه بین عروس و خواهر شوهر دورو

اگر به عنوان خواهر شوهر قصد دارید تا از برادر و عروستان حمایت کنید و می خواهید تجربیات خود را در اختیار آن ها بگذارید به شما توصیه می شود که به پیشنهاد بسنده کنید و تلاش نکنید نظرات خود را به آن ها تحمیل کنید، و در صورتی که آن ها به نظر شما عمل نکردند و شما ناراحت شدید و تصمیم گرفتید هیچ نظر دیگری را بیان نکنید در این صورت قصد شما دخالت کردن بوده است.

در صورتی که رفتار و گفتار حمایتی شما به گونه ای باشد که دخالت برداشت نشود در این صورت می توانید رابطه دوستانه، محترمانه و صمیمانه ای با عروس تان داشته باشید.

چند نکته کلیدی در مورد رابطه عروس و خواهر شوهر

برای این که عروس و خواهر شوهر با یکدیگر ارتباط صمیمی و دوستانه داشته باشند باید در ابتدای رابطه بدون هیچ چشم داشتی به یکدیگر محبت کنند، و تبعیض قائل شدن میان عروس های خانواده توسط خواهر شوهر بسیار اشتباه می باشد.

خواهر شوهر نباید هیچ گاه از همسر برادرش پیش بردارش گله و شکایت کند.

نسبت به یکدیگر در حضور جمع انتقاد و گله نکنید.

در صورتی که با خواهر شوهرتان مشکل دارید، پیش مادر شوهرتان از او بدگویی نکنید.

خواهر شوهر و عروس، هیچ گاه نباید راز های شخصی و خصوصی = را با یکدیگر در میان بگذارند.

مکالماتی که انجام می دهید باید به طور کلی و در مورد مسائل روزمره و مربوط به خودتان باشد.

از یکدیگر در حضور جمع تعریف و تمجید کنید.

از بدگویی کردن نسبت به شوهرتان در حضور جمع پرهیز کنید.