سرد شدن رابطه بعد از زایمان

یکی از مسائلی که زوجین در زندگی مشترک با آن رو به رو می شوند سرد شدن رابطه بعد از زایمان می باشد، اگر چه بچه دار شدن امری خوشایند می باشد ولی در صورتی که زوجین آمادگی لازم برای بچه دار شدن نداشته باشند شوک بزرگی به آن ها وارد می شود و روند زندگی شان با چالش هایی همراه خواهد شد.

نقش مادر و پدر بسیار مهم می باشد و برای بسیاری از زوجین استرس و احساس ناامنی بسیاری به همراه خواهد داشت که می تواند بر روی رابطه زناشویی اثر بگذارد و زندگی آن ها را دستخوش تغییرات کند، در این شرایط تمام ترس ها، نارضایتی ها و تردیدها نشان داده خواهد شد. و در موارد شدیدتر باعث دلزدگی زناشویی و طلاق می شود، نکته دیگری که باعث سرد شدن رابطه زناشویی می شود توجه بیش از حد به نوزاد و فراموش کردن نقش همسری درمیان زوجین است، این عامل نه تنها باعث کمرنگ شدن صمیمت بین زوجین می شود بلکه باعث سرد شدن رابطه بعد از زایمان شده و مانع پرورش صحیح فرزند می شود.

دلایل سرد شدن رابطه بعد از زایمان

مهم ترین علت سرد شدن رابطه زناشویی بعد از بچه دار شدن، بی توجهی زوجین به یکدیگر می باشد و در این شرایط زن و مرد فراموش می کنند که نقش آن ها به عنوان همسر ادامه دارد و به طور معمول زنان بعد از زایمان، خودشان و همسرشان را فراموش می کنند و تمام توجه آن ها به سمت بچه شان معطوف می شود.

بعد از زایمان، زنان دچار سرد مزاجی می شود که دلایل آن عبارت است از:

  • افسردگی بعد از زایمان
  • از دست دادن اعتماد به نفس به دلیل افزایش وزن و یا تغییرات بارداری
  • خستگی
  • ترس از دخول بعد از زایمان

در این شرایط مراجعه به مشاوره جنسی اهمیت بسیاری دارد و می تواند به منظور آگاهی از زمان و شرایط مناسب برای برقراری رابطه جنسی بعد از زایمان کمک کننده باشد.

مردان بدون در نظر گرفتن همسرشان و درک او یا ابراز ناراحتی خود، به تدریج رابطه شان را با همسر خود کمتر کرده و این امر باعث سرد مزاجی مردان بعد از زایمان می شود که به دلیل افسردگی آن ها بعد از زایمان است و این شرایط بیشتر برای مردانی اتفاق می افتد که آمادگی لازم برای پدر شدن را ندارند و قادر نیستند این مسئولیت را به درستی انجام دهند و هم چنین زمانی که مردان با عدم تمایل و بی توجهی همسرشان رو به رو می شوند به جای این که درصدد حل مشکل شان باشند خودشان راهی مشابه با آن برای همسرشان در نظر می گیرند و نسبت به همسرشان بی توجهی را در پیش می گیرند.

فرونشینی جنسی

پیامدهای فاصله گرفتن و سرد شدن رابطه بعد از زایمان

سرد شدن رابطه بعد از زایمان پیامدهایی دارد که در زیر نمونه هایی از آن را بیان می کنیم:

  • سبب دوری روز افزون زوجین از یکدیگر می شود.
  • زوجین نمی توانند به درستی نقش مادر و پدر بودن را به درستی ایفا کنند زیرا این نقش در درجه نخست مستلزم همسر خوب بودن می باشد.
  • صمیمیت بین زوجین از بین می رود و فضای عاطفی گرم و دریافت عشق توام والدین، امکان پذیر نخواهد بود.
  • زوجین از یکدیگر فاصله می گیرند و دیگر نمی توانند حضور یکدیگر را تحمل کنند.
  • فاصله گرفتن زوجین از یکدیگر منجر به طلاق عاطفی و جدایی می شود.

زمانی که زوجین در این شرایط قرار می گیرند ممکن است شخص دیگری این خلوت را پر کند پس فردی که از سوی همسرش مورد بی توجهی قرار گرفته است می  خواهد به این خلا عاطفی جواب دهد در نتیجه با آغوش باز پذیرای رقیب همسرش می باشد، اگر چه در بسیاری از موارد ممکن است سرد شدن رابطه بعد از زایمان به خیانت ختم نشود اما چنان فاصله عمیقی بین زن و مرد به وجود می آورد که از بین رفتن آن بسیار دشوار خواهد بود.

سرد شدن رابطه بعد از زایمان

در صورتی که در این شرایط شما همسران خوبی برای یکدیگر باشید خواهید توانست نقش مادر و پدر بودن را به درستی ایفا کنید زیرا تربیت صحیح فرزندتان نیازمند حضور فعال پدر و مادر می باشد.

تلاش در جهت بهبود رابطه زناشویی بعد از زایمان

بعد از زایمان، رابطه جنسی زوجین با مشکلاتی رو به رو می شود و رابطه شان سرد می شود که دلیل آن بی توجهی زوجین به یکدیگر و عدم درک متقابل می باشد در صورتی که در مورد این مسئله تدبیر و مدیریت صحیحی صورت گیرد مشکلات زناشویی به درستی حل خواهد شد و می توان از بسیاری از زیان ها و ضررها جلوگیری نمود.

در صورتی که زوجین با یکدیگر صمیمی نباشند زندگی فرزند آن ها تحت سیطره قرار خواهد گرفت پس در این شرایط زوجین باشد مهارت های لازم برای برقراری ارتباط صحیح را یاد بگیرند تا بتوانند ابراز ناراحتی و دغدغه هایشان را ابراز کنند و صمیمت آن ها افزایش یابد در این حالت سوء تفاهم ها و تنش ها کاهش می یابد.

زوجین برای حفظ رابطه و زندگی مشترک شان در هنگام رویارویی با مشکلات و چالش ها باید با یکدیگر همراه باشند و توجه داشته باشند که عشق و ازدواج آن ها به مراقبت و نگهداری نیاز دارد و در صورتی که بعد از زایمان، رابطه آن ها سردرد شد باید به مشاوره روابط زناشویی مراجعه کنند تا قبل از این که مشکلات آن ها سخت تر و پیچیده تر شود، بتوانند فضای گرمی برای روابط خود ایجاد کنند و آرامش در زندگی مشترک شان برقرار شود.

پیشنهاد مشاور: هرگز با همسرتان رابطه جنسی نداشته باشید

رابطه جنسی بعد از زایمان