نعوظ چگونه شکل می گیرد؟

به طور کلی مکانیسم شکل گیری نعوظ در مردان بدین شرح است که هنگام تحریک جنسی و یا فعال شدن مکانیسم نعوظی به هر دلیل، جریان خون به داخل بافت اسفنجی سیلندرهای اندام تناسلی به سرعت و شدت افزایش می یابد.

به طوری که خون ورودی، فرصت خارج شدن از طریق سیاه رگ ها را ندارد.

در این حالت سیلندرها افزایش بارز حجم پیدا کرده و همچون بادکنکی لوله ای شکل که بطور کامل پر باد شده باشد حجیم و سفت می شود.

علاوه بر مکانیزم فوق که بدنه آلت تناسلی را سفت و محکم می کند تا امکان تحمل فشار به آلت تناسلی مرد را برای دخول در دستگاه تناسلی زن فراهم کند.

به طور همزمان مکانیزم دیگری بصورت مجزا ولی هماهنگ با آن، شروع به هدایت خون به بافت اسفنجی سر آلت تناسل می کند که موجب تورم سر آلت و سفت شدن آن می گردد

وظیفه اصلی سر آلت، تماس آلت تناسلی با بدنه واژن و تحریک طرفین برای رسیدن به ارگاسم واژینال و ایجاد حس لذت جنسی برای زن و مرد است.

اختلال نعوظ چیست؟

بر اساس توضیحات داده شده، اختلال نعوظ به وضعیت پیچیده ای اطلاق می شود که در آن آلت تناسلی مرد به حالت نعوظ نمی رسد و یا نمی تواند در آن حالت باقی بماند.

این حالت که می تواند منشا نارضایتی و آزار روانی زیادی برا فرد و شریک جنسی اش شود، می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد.

لازم است بدانید که مشکلات گه گاه در نعوظ که به خودی خود از بین می روند، مصداق اختلال نعوظ نیستند و این وضعیت در صورتی در شمار اختلالات قرار می گیرد که به صورت مستمر وجود داشته باشد و در کارکرد جنسی فرد و رضایت شریک جنسی اش ایجاد اختلال کند.

مهم ترین علایم لازم برای تشخیص اختلال نعوظ عبارتند از :
• نعوظ برای دخول و برقراری رابطه جنسی مناسب نیست
• حفظ نشدن نعوظ تا انتهای رابطه جنسی
• ناتوانی در بروز نعوظ