صحبت در مورد رابطه جنسی با همسر خود اهمیت زیادی دارد، اما بسیاری از افراد این موضوع را بسیار بی اهمیت می دانند و از صحبت در مورد رابطه جنسی خودداری می کنند.

صحبت در مورد رابطه جنسی با همسر

مهم این است که احساس کنیم نیازها و خواسته های ما مورد توجه قرار گرفته و برآورده شوند. وقتی این اتفاق بیفتد ارتباط بهتری خواهیم داشت. از طرف دیگر، زمانی که نیازها و خواسته‌های خود را برآورده نمی‌کنیم، ممکن است احساس کنیم از نظر عاطفی از شریک زندگی خود جدا شده‌ایم و در رابطه چندان عالی نیستیم.

زمانی که احساس نارضایتی می کنیم یا نیازهای ما توسط شریکمان برآورده نمی شود، موثرترین کاری که می توان انجام داد این است که نیازها و خواسته های خود و آنچه را که حس خوبی به ما می دهد، در میان بگذاریم.

اشتباه ۱: وانمود کردن

اکثریت زنان و مردان حداقل یک بار که ارگاسم را تجربه کرده‌اند، اما روند تجربه این احساس بسیار حساس می باشد. اگر ارگاسم را تجربه نمی کنید به همسر خود بگویید و با او در مورد دلایلی که احساس می کنید این اتفاق رخ نمی دهد صحبت کنید.

اشتباه۲: عشق معادل رابطه جنسی خوب است

اصلا به این شکل نیست، چالش های رابطه جنسی به طور کامل با رابطه روزانه و عشق میان شما متفاوت می باشد، تنها به این دلیل که عاشق همسرتان هستید نمی توان گفت که رابطه جنسی خوبی نیز دارید.

پرسش و پاسخ در مورد روابط زناشویی
روی نکات مثبت تمرکز کنید.

با گفتن آنچه دوست دارید به همسرتان شروع کنید! سپس، به گسترش گفتگو ادامه دهید تا زمانی که در یک گفتگوی سالم در مورد امورجنسی قرار بگیرید.

صحبت در مورد رابطه جنسی

بهترین زمان را انتخاب کنید |چگونه سر صحبت را با نامزد خود باز کنیم

بهترین کار این است که در مورد مسائل خارج از اتاق خواب بحث کنید، نه بلافاصله پس از وقوع، بلکه روزها یا حتی هفته‌ها بعد. با این روش به همسرتان و خودتان اجازه میدهید تا بهتر روی موارد بهتر متمرکز شوید و دلایل آن را بهتر کشف کنید.

ارتباط خوب به این معنی است که مطمئن شوید شریک زندگی شما ظرفیت عاطفی برای صحبت صمیمانه را دارد. برنامه‌ریزی زمانی دیرتر می‌تواند به زوج اجازه دهد تا تمرکز بهتری داشته باشند.

سکس را در تقویم خود قرار دهید

نوشتن تاریخ ها و برنامه ریزی برای داشتن رابطه جنسی مفید است. برنامه‌ریزی رابطه جنسی، ارتباط رابطه جنسی را در آینده افزایش می‌دهد، اما به طور طبیعی رابطه جنسی را به طور کلی افزایش می‌دهد.

زمان و مکان بسیار مهم است. حتما برای آن برنامه ریزی کنید تا شرایط را برای آن فراهم کنید و برای آن آماده شوید.

نکات صحبت در مورد رابطه جنسی با همسر

در مورد محرک های جنسی صحبت کنید

هر کسی می‌تواند نسبت به یک سری موارد تحریک بیش تری نشان دهد این موارد را درک کرده یا در مورد کشف آن ها با همسر خود صحبت کنید.

در مورد نقاط قوت جنسی یکدیگر صحبت کنید

اعتبار برای هر رابطه سالم، از جمله رابطه جنسی، ضروری است. انسان‌ها، طوری برنامه‌ریزی شده‌اند که منفی فکر کنند و منفی فکر کردن در مورد رابطه جنسی اغلب می تواند تأثیرات ماندگاری داشته باشند.

به ازای هر نظر منفی که می‌شنویم، به ۳ تا ۵ مورد مثبت نیاز داریم تا مغزمان را دوباره تنظیم کنیم و انعطاف‌پذیری عصبی آن را بازسازی کنیم. زوج های سالم یکدیگر را درک می کنند و به یکدیگر اعتبار می دهند.

آن ها مطمئن می شوند که به همه چیز می پردازند، روی نکات مثبت تمرکز می کنند و به شریک زندگی خود نیز اجازه می دهند تا آن ها را به اشتراک بگذارد.

انتظارات خود را ارزیابی کنید

ممکن است فردا احساس متفاوتی نسبت به امروز داشته باشیم. و با آن، بدن ما در حال تغییر است. بنابراین آنچه امروز احساس خوبی دارد ممکن است در عرض یک هفته احساس خوبی نداشته باشد. بنابراین به ارزیابی انتظارات خود ادامه دهید و به یاد داشته باشید که تنها یک راه برای داشتن رابطه جنسی وجود ندارد.

تخیلات جنسی خود را مطرح کنید

به شریک زندگی‌تان درباره فانتزی‌ خود بگویید. مختصر و فقط چند جمله در مورد آن بگویید. پس از آن، به شریک زندگی خود اجازه دهید تا بداند که شما برای تجربیات جنسی جدید که او نیز دوست دارد آن ها را امتحان کند آماده هستید. با این کار به یکدیگر نزدیک تر شده و راحت تر می شوید.

قدردان شریک زندگی خود باشید

سعی کنید به کاری فکر کنید که همسرتان انجام داده است که شما دوست دارید و مطمئن شوید که به از آن ها قدردانی لازم را می کنید. به همسرتان نشان دهید که از کارهایی که برای شما انجام داده است قدردانی می کنید، این می تواند به شما کمک کند تا صمیمیت بین خود را بیشتر کنید.

به طور مثال به او بگویید که اندامش را دوست دارید، دست پخت عالی دارد، از او ممنون هستید که هرروز سرکار می رود، برای شما به خودش می رسد، خانه را مرتب می کند و موارد دیگر را به او یادآوری کنید با این کار متوجه می شود که قدردان زحمات او هستید.