سرد مزاجی زنان بعد از زایمان، دلایل کامل + روش درمان

یکی از مشکلات شایع زناشویی و جنسی بعد از زایمان، سرد مزاجی زنان می باشد، زنی که به تازگی زایمان کرده است دچار مشکلات جسمی و روانی می شود و به احتمال زیاد زندگی زناشویی او دچار چالش های اساسی می شود.

باید این نکته را در نظر بگیرید که زایمان فرآیندی طبیعی و مهم می باشد که روان و جسم فرد را درگیر می کند و باعث سرد مزاجی فرد می شود سرد مزاجی بعد از زایمان دلایل فیزیکی و روانی متعددی دارد که پس از این که شناسایی شدند قابل درمان می باشند.

در ادامه این مقاله به بررسی کامل سرد مزاجی جنسی زنان پس از زایمان می پردازیم و باید به این نکته توجه داشته باشید که اهمیت دادن به سرد مزاجی بسیار مهم می باشد و در این خصوص باید از مشاوره روابط زناشویی کمک بگیرید تا راه حل های درستی در اختیار شما بگذارند.

سرد مزاجی زنان بعد از زایمان: شروع فعالیت جنسی

پس از زایمان رابطه جنسی زوجین کمی سرد می شود زیرا زایمان فرآیندی می باشد که جسم و روان فرد را متحول می کند. به همین دلیل پس از زایمان مدتی زمان می باشد تا فرد آمادگی خود را برای فعالیت های جسمی دوباره به دست آورد، مدت زمان آمادگی در افراد متفاوت می باشد برخی از آن ها به چند هفته و برخی به ۴ تا ۶ ماه زمان نیاز دارند

در صورتی که زن و مرد در مورد زمان این مشکلات آگاهی نداشته باشند و در زندگی مشترک با مشکلاتی رو به رو شوند، زن احساس می کند که بی کفایت می باشد و دیگر توانایی سابق را ندارد و مرد احساس می کند که کنار گذاشته شده است.

تاثیر مواد مخدر بر عملکرد جنسی

دلایل فیزیولوژیکی

زنان به خاطر دلایل زیر به بی میلی جنسی و سرد مزاجی بعد از زایمان دچار می شوند که عبارت است از:

  • به هم خوردن میزان ترشح هورمون ها
  • پارگی واژن و آسیب دیدگی در اثر زایمان
  • شل شدن عضلات کف لگن و افتادگی واژن از دلایل سرد مزاجی زنان بعد از زایمان می باشد
  • خشکی واژن که باعث مقاربت دردناک می شود.
  • ناتوانی در نگهداری مدفوع و ادرار در حین رابطه جنسی
  • کاهش حسی واژن

سرد مزاجی زنان بعد از زایمان: دلالی روانشناختی

به طور معمول قبل از این که برای زوجین مشکلی پیش آید به درمان آن اقداماتی را انجام نمی دهند سرد مزاجی در مواردی ممکن است باعث دلزدگی زناشویی شود و در صورتی که با دلایل سرد مزاجی پس از زایمان آشنا شوید بهتر خواهید توانست از نارحتی های به وجود آمده پیشگیری کنید.

  1. افسردگی دلیل اصلی سرد مزاجی زنان

از هر صد نفری که زایمان می کنند ده تا پانزده نفر آن ها به افسردگی بعد از زایمان مبتلا می شود و افرادی به دلایلی مانند مشکلات بارداری، اختلالات هورمونی، استرس و غیره به افسردگی بعد از زایمان دچار می شوند و به همین دلیل بعد از زایمان میل جنسی زن به شدت کاهش می یابد و از رابطه جنسی اش هیچ لذتی نمی برد.

  1. علاقه نداشتن به رابطه جنسی علت سرد مزاجی زنان نیست

فعل و انفعالات هورمونی که به دلیل زایمان در بدن زن اتفاق می افتد پیامدهای روحی و روانی بسیاری را بر عهده خواهد داشت یکی از مسائلی که باعث سرد مزاجی در رابطه جنسی می شود بی علاقگی به رابطه جنسی می باشد، در این مدت زن نیازمند به برقراری رابطه جنسی دوباره ندارد و برخورد مرد در این دوران بسیار مهم می باشد و در شرایط روحی زن تاثیر بسیاری می گذارد.

  1. رابطه خستگی و سرد مزاجی زنان

عواملی مانند بارداری، زایمان و بچه داری قوای جسمی زن را تحلیل می کند و به طور طبیعی باعث می شود تا تمایل زن برای رابطه جنسی کاهش یابد، در این شرایط باید مرد به همسرش در نگهداری بچه کمک کند و ساعاتی را برای استراحت زن در نظر گرفته شود تا خستگی های به وجود آمده باعث به وجود آمدن مشکلات جسمی و زناشویی نشود.

سرد مزاجی زنان بعد از زایمان

  1. نگرانی از وضعیت جسمی

زایمان باعث ایجاد شدن تغییرات زیادی مثل اضافه وزن در ظاهر زن می شود و به دلیل برخی از این تغییرات ممکن است فرد احساسات خجالت کند و از داشتن رابطه جنسی سر باز زند، باید به همسرتان اطمینان دهید که این تغییرات ظاهری طبیعی می باشد و به تدریج به حالت قبل باز می گردد.

  1. معذب بودن از حضور فرزند دلیل پنهان سرد مزاجی زنان

حضور فرزند در اتاق خواب می تواند یکی از دلایل معذب بودن زنان به برقراری رابطه جنسی باشد، برای فرزند پروری صحیح بهتر است اتاق فرزند از والدین جدا باشد و مادر برای انجام دادن اموراتی که که مربوط به فرزند می شود مانند شیر دادن و انجام کارهای نوزاد به اتاق او برود اما برخی از مادران برای این که دسترسی راحتی به نوزاد شان داشته باشند نوزاد را به اتاق خودشان می برند که این کار در آینده مشکلاتی برای نوزاد و والدین ایجاد می کند و سرد مزاجی بعد از زایمان یکی از آن ها می باشد.

  1. سرد مزاجی زنان به خاطر نگرانی از بارداری دوباره

تولد فرزند اول برای مادر سختی های بسیاری به همراه دارد و به شدت توان او را کاهش می شود و ممکن است زن نگران بارداری مجدد باشد و از داشتن رابطه جنسی سر باز زند.