ازدواج با خود ( سولوگامی)، تعریف + علل

سولوگومی عجیب ترین ازدواجی است که بشر در طول تاریخ خود اختراع کرده باشد، تا به امروز یکی از باورهای عمومی این است که اولین اصل ازدواج وجود دو نفر از جنس مخالف می باشد.

اما در دهه های اخیر ازدواج از شکل سنتی اش خارج شده است و صورت های مختلفی مثل ازدواج همجنس گرایانه و یا ازدواج با حیوانات را مشاهده شده است.

اما امروزه با پدیده ای به نام ازدواج آشنا هستیم که فلسفه اصلی ازدواج را زیر سوال می برد و اصلی ترین دلیلی که باعث ازدواج با خود می شود می توان به دو مفهوم انزوا طلبی و خودشیفتگی اشاره کرد که باید این دو مورد بررسی قرار گیرد.

در این مقاله به بررسی ابعاد اصلی ازدواج با خود می پردازیم هم چنین مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا ابعاد مختلفی که باعث ازدواج با خود می شود را مورد بررسی قرار داده و بهترین تصمیم را بگیرید.

تعریف ازدواج با خود یا سولوگامی

سولوگامی رسم جدید می باشد که در آن خبری از عروس و داماد نمی باشد و فرد با خودش ازدواج می کند بسیاری از افراد ممکن است فکر کنند که این کار توهمی بیش نبوده و امکان پذیر نمی باشد اما از سال ۱۹۹۳ این روند شروع شده است و خانم لیندا بیکر اولین کسی بوده که با خودش ازدواج کرده است.

ازدواج با خود در طی مراسمی با حضور عاقد و جمعی از شاهدان به صورت رسمی برگزار می شود و فرد در مقابل آیینه می ایستد و بعد از خواندن خطبه عقد به خودش بله می گوید.

در این ازدواج فرد به تنهایی خود ادامه می دهد و با خود روابط عاطفی برقرار می کند تاکنون نمونه هایی از این ازدواج در کشورهایی مانند آمریکا، ژاپن، تایوان، انگلستان و برخی از موارد در استرالیا مشاهده شده است.

9 تکنیک برتر در مشاوره ازدواج بر اساس جدیدترین روشهای روانشناسی

ازدواج با خود دلایل اصلی

سولوگامی از نظر عرفی رسمی عجیب و غیر عادی به نظر می رسد و به دلایلی فرد تن به این ازدواج می دهد که در زیر اصلی ترین آن ها را بیان می کنیم.

  1. انزوا طلبی

یکی از دلایلی که باعث می شود فرد با خود ازدواج کند انزوا طلبی می باشد در این زمان فرد تمایل ندارد تنهایی اش را بهم بزند و به خاطر این که انزوا و تنهایی اش را حفظ کند با خود ازدواج می کند.

  1. خو شیفتگی

بر اساس تحقیقات انجام شده یکی از اصلی ترین دلایل ازدواج با خود سولوگامی، خود شیفتگی می باشد، اختلال شخصیت خودشیفته از موضوعات شناخته شده در روانشناسی است، واژه خود شیفتگی یا نارسیسیسم از اسطوره یونانی گرفته شده است.

ازدواج با خود

نارسیس مردی  جوان و خوش چهره و جذاب بود که تمامی دختران عاشق او بودند اما او به هیچ کس توجه نمی کرد و به آن ها علاقه ای نشان نمی داد و تنها حودش را جذاب می دانست روزی او برای نوشیدن آب به کنار برکه می رود و به گونه ای محو عکس چهره خود در آب برکه می شود طوری که در آب افتاده و در آن غرق می شود.

افرادی که مبتلا به خودشیفتگی می باشند هیچ کس را لایق خودشان نمی دانند و آن ها عشق بیش از حدی به خودشان دارند در واقع افرادی که به سمت ازدواج با خود سولوگامی می روند یکی از پیامدهای منطقی خود شیفتگی مفرط می باشد.

  1. ازدواج با خود ( سولوگامی)، پیامدها

تا چند سال پیش یکی از مهم ترین دغدغه های و نگرانی های انسان تنهایی بود و ازدواج بهترین راه برای حل این موضوع است  به طوری که با ازدواج خانواده ای حاصل می شود و منبع آرامش و پناهگاه انسان است.

اما امروزه بشر به جایی رسیده است که تنهایی را برای خود انتخاب می کند و آن را به صورت رسمی و در غالب ازدواج با خود سولوگامی انجام می دهد.

انسان برای این که بتواند به موفقیت و شادکامی برسد باید با دیگران در ارتباط باشد و نیازهای عاطفی خود را ارضا نماید اما به طور بدیهی ارضای نیازهای عاطفی به تنهایی انجام نمی شود و انسان باید با فرد دیگری در ارتباط باشد تا بتواند نیازهای عاطفی اش را رفع کند.

فردی که با خودش ازدواج می کند از نظر جنسی نیازش را با خودارضایی رفع می کند و نمی تواند خانواده ای را تشکیل دهد .

در این حالت جامعه از روند طبیعی اش خارج می شود شاید بهتر باشد فردی که به ازدواج با خود سولوگامی فکر می کند قبل از هر چیزی به سراغ روان درمانی برود و خودش را بهتر بشناسد.

پیشنهادات مشاور:

  1. سوء ظن و شک و نقش آن در تخریب روابط شما
  2. روش های پیدا کردن دوستان جدید و ارتباط موثر
  3. اگر بخاطر پول ازدواج کنید فقیرتر می شوید؟ چرا؟
  4. ۱۵ پیشنهاد مشاور برای یافتن دوست جدید
  5. کلید اصلی داشتن یک رابطه موفق افشا شد