چه روانشناسانی با خواستگاری جلسه اول بدون حضور پسر موافق هستند؟

حضور در جلسه خواستگاری بدون حضور پسر نوعی از خواستگاری می باشد که در آن نظر خانواده پسر در اولویت است به طوری که در این خواستگاری مادر و خواهر پسر به خواستگاری دختر رفته و پس از تایید از جانب آن ها قرار برای خواستگاری با حضور پسر تعیین می شود، این نوع از خواستگاری ممکن است در همه فرهنگ ها و خانواده ها مورد پذیرش نباشد و با واکنش های متفاوتی رو به رو شود.

در این مقاله توضیحات در مورد خواستگاری بدون پسر در جلسه اول ارائه شده است که مطالعه آن می تواند برای شما مفید باشد.

این نوع خواستگاری درست است یا غلط؟

جلسه خواستگاری و رسم و رسوم مربوط به آن مساله ای کاملا فرهنگی می باشد در صورتی که رسم و رسوم خانواده شما با رسومات خانواده طرف مقابل متفاوت باشد در این صورت باید به زمینه های فرهنگی مابین توجه شود.

چرا برخی از ازدواج کردن می ترسند؟

زیرا هر چند تفاوت و شکاف های فرهنگی بیشتر باشد در این صورت احتمال به وجود آمدن اختلاف ها در آینده افزایش می یابد به همین دلیل در مورد این سوال جواب ثابتی وجود ندارد که آیا خواستگاری بدون حضور پسر درست می باشد یا غلط.

نقش خانواده در امر ازدواج بسیار مهم می باشد و ممکن است به خاطر این اهمیت زیاد، دختران و پسران مخالفتی با نظر خانواده ها نداشته باشند و احتمال دارد این امر در بسیاری از فرهنگ ها رایج باشد و دختر و خانواده او با این مسئله مشکلی نداشته باشند.

در صورتی که خانواده دختر با این مسئله مشکل داشته باشند و این نوع خواستگاری از نظر آن ها نوعی بی احترامی و احساس ناخوشایند در فرد ایجاد کند در این صورت باید محترمانه آداب مربوط به خانواده خود را با  طرف مقابلتان در میان بگذارید تا جلسات خواستگاری با حضور پسر صورت گیرد.

خواستگاری بدون حضور پسر، پیامدهای منفی

خواستگاری که در جلسات ابتدایی آن پسر حضور نداشته باشد می تواند در برخی از موارد مشکلاتی را ایجاد کند، زیرا در جلسات اولیه آشنایی افراد بیشتر خصوصیات ظاهری و رفتارهای کلی یکدیگر را مورد بررسی قرار می دهند، هنگامی که بررسی این موضوع به شخص دیگری نظیر مادر سپرده شود ممکن است نتوانید فردی را بر اساس فاکتورهای مورد نظر خودتان پیدا کنید.

زیرا مسلما شما و مادرتان تفاوت هایی در طرز نگاه به زیبایی و خصوصیت های رفتاری مناسب با یکدیگر خواهید داشت، و آن چه که از نظر مادرتان مناسب می باشد ممکن  است با معیارهای شما متفاوت باشد و شما آن را تایید نکنید.

هم چنین خواستگاری بدون حضور پسر برای بسیاری از خانواده ها خوشایند نمی باشد.

زیرا در این مواقع دختر و خانواده اش ممکن است برداشت کنند که پسر از استقلال رأی کافی برخوردار نمی باشد به همین دلیل قبل از خواستگاری باید در مورد آداب و رسوم و فرهنگ مورد قبول خانواده دختر تحقیقات بیشتری صورت گیرد تا خانواده ها با یکدیگر آشنا شوند و از همان ابتدا خانواده ها با مشکل و سوء تفاهم مواجه نشوند.

9 تکنیک برتر در مشاوره ازدواج بر اساس جدیدترین روشهای روانشناسی

نکات خواستگاری بدون حضور پسر، پیامدهای مثبت

بسیاری بر این باورند در صورتی که در جلسه اول خواستگاری پسر حضور نداشته باشد دخترها اضطراب و نگرانی کمتری خواهد داشت و آشنایی دو خانواده راحت تر و با سهولت بیشتری صورت می گیرد و

هم چنین در شرایط بدون استرس، خانواده پسر راحت تر می تواند در مورد مسائل های مختلف و شرایط مورد نیاز ازدواج با دختر و خانواده او گفت و گو کند و در این صورت جلسات بعدی روند مناسب تری پیدا خواهد کرد و خانواده ها با استرس کمتری با یکدیگر آشنا خواهند شد.

البته پیامدهای خواستگاری بدون حضور پسر زمانی مثبت خواهد بود که خانواده پسر تنها برای مطرح کردن مقوله خواستگاری و بررسی شرایط اولیه اقدام کرده باشند.

آیا در ازدواج کردن تردید دارید؟

اما اگر نحوه برخورد آن ها به شیوه ای باشد که خانواده خود را به عنوان تصمیم گیرنده کامل فرستاده باشد به احتمال زیاد تاثیر مثبتی بر روی دختر و خانواده او نخواهد گذاشت، به طوری که جایگاه مادر در خانواده خصوصا برای مردان آن قدر بالا می باشد که روی حرف مادرشان هیچ حرفی نمی زنند در صورتی که تصمیم گیرنده نهایی مادرشان باشند این نوع خواستگاری از دیدگاه خانواده دختر صحیح نخواهد بود.

خواستگاری بدون حضور پسر

خواستگاری سنتی بدون حضور پسر

خواستگاری مقوله ای مهم در امر ازدواج می باشد و در فرهنگ ایران از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا ایران جامعه ای جمع گرا می باشد و در آن اغلب مردان به نظرات افراد مهم زندگی شان در تصمیم گیری ها اهمیت بسیاری می دهند و

در صورتی که خانواده دختر و پسر در زمینه های فرهنگی، اقتصادی و جایگاه اجتماعی شباهت های بیشتری داشته باشند در زمان نامزدی تا عقد ارتباطات بهتر پیش خواهد رفت و زوجین در طول زندگی مشترک شان با مشکلات کمتری رو به رو خواهند شد.

یکی از روش های سنتی خواستگاری، انجام دادن تحقیقات می باشد که خانواده ها می توانند به شناخت کافی از یکدیگر برسند اما این روش همیشه مناسب و موثر نمی باشد و برای شناخت زوجین و خانواده از یکدیگر مناسب نیست.

زیرا عواملی مانند دوری راه و عدم صداقت اطرافیان باعث می شود تا خانواده های طرفین به شناخت کافی و صحیحی نرسند، خوشبختانه امروزه برای امر ازدواج می توان از روش های علمی استفاده کرد تا میزان موفقیت یک ازدواج با درصد خطای پایین تری محاسبه شود.

در این مراحل ازدواج زوجینی می توانند به مشاوره قبل از ازدواج مراجعه کنند تا با راهنمایی مشاور تصمیم درستی در امر ازدواج داشته باشند و زندگی مشترک خود را در مسیر صحیح بسازند.