تردید در ازدواج دارید؟ تصمیم گیری در مورد ازدواج کار آسانی نیست و ممکن است در مورد جواب مثبت به خواستگار بسیاری از افراد دچار دودلی و شک و تردید شوند و تصمیم گیری برای آن ها سخت باشد و به همین دلیل آن را به وقفه بندازند.

ازدواج کردن و انتخاب همسر مناسب بسیار مهم است و به زندگی و آینده فرد ربط دارد و شک و تردید باعث می شود تا فرد به سختی تصمیم بگیرد و اگر دلیل اصلی شک و تردید را بشناسد فرد می تواند راحت تر تصمیم بگیرد.

تردید در ازدواج و مشاوره قبل از ازدواج

به همین دلیل در این مقاله امر مهم ازدواج و شک و تردید در مورد آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

همچنین افراد برای اینکه بر تردیدهای خود غلبه کنند و دچار شک و تردید زیاد در مورد ازدواج نشوند از مشاوره قبل از ازدواج استفاده می کنند و به همین دلیل با اطمینان بیشتری می توانند در مورد ازدواج تصمیم بگیرند.

  1. تصور غیرواقعی از ازدواج

برخی از افراد ازدواج را خیلی وحشتناک در نظر می گیرند و دورنمایی غیرطبیعی نسبت به آن دارند، این گونه رویکردها باعث می شود تا تصمیم گیری برای افراد سخت شود و مکشلاتی در مورد انتخابشان به وجود آید.

به همین دلیل افراد برای گرفتن تصمیمات مهم زندگی مانند ازدواج دچار شک و دودلی می شوند و در مورد آینده زندگی خود نگران هستند به همین دلیل به خاطر نگرانی در مورد آینده در تصمیم گیری مشکلاتی برای آن ها به وجود می آید.

آن ها به طی کردن مسیر طولانی که در پیش دارند فکر می کنند و به همین خاطر تصمیم گیری را برای خود سخت کرده و دچار استرس و اضطراب می شوند.

این افراد می خواهند از صددر صد درست بودن تصمیم خود مطمئن شوند و با اطمینان کامل تصمیم بگیرند به خاطر همین در تصمیم گیری دچار ضعف هایی می شوند و شرایط تصمیم گیری را برای خود سخت می کنند.

  1. شک و تردید در ازدواج: مسائل اقتصادی

در سال های اخیر یکی از مشکلات زندگی زناشویی مشکل مالی می باشد که بسیار برجسته است و یک یاز مهمترین عواملی است که ازدواج را برای جوانان سخت کرده است و آن ها دچار تردید و دودلی می کند همین شرایط مالی و اقتصادی می باشد.

مشکلات اقتصادی و مالی بیشتر مردان را درگیر می کند و بر روی تصمیم آن ها تاثیر می گذارد چون امروزه تامین کردن حداقل های اقتصادی برای ازدواج آسان و راحت نمی باشد و چون این حداقل های اقتصادی برای ازدواج لازم است ازدواج کردن را برای جوانان سخت می کند.

بسیاری از مردان هستند با اینکه همسر مورد علاقه خود را پیدا کرده اند اما باز هم در مورد ازدواج کردن به خاطر شرایط بد اقتصادی دودل و دچار تردید می شوند.

خواستگاری بدون حضور پسر

۳٫ تردید در ازدواج، آیا او همان است

گاهی اوقات تردید در مورد ازدواج یه خاطر خود ازدواج و شرایط نامناسب جامعه از نظر اقتصادی و … می باشد اما گاهی اوقات افراد در مرود شخص انتخابی خود دچار تردید می شوند که آیا همسری که می خواهند انتخاب کنند مناسب آن ها می باشد یا خیر؟

به عبارت دیگر طرف دچار شک و تردید می شود که آیا همسری که انتخاب کرده است می تواند با او زندگی خوبی داشته باشد و صلاحیت تشکیل زندگی مشترک با او را دارد یا خیر؟

آیا می تواند با آن فرد یک عمر به خوبی زندگی کند؟ خودشناسی در این مورد می تواند بسیار به شما کمک کند و اگر فرد بتواند تشخیص دهد که چه چیزی می خواهد و واقعا دنبال چه مدل آدمی است می تواند انتخاب درستی داشته باشد.

۱٫۳٫ بحث و لجبازی در ازدواج

اگر در روابط افراد بحث و لجبازی بسیار زیاد باشد و به حدی برسد که غیرطبیعی باشد ممکن است طرفین را نسبت به انتخابشان دچار شک و تردید کنند در چنین مواقعی برای طرفین بسیار سخت خواهد بود تا در مورد مسئله ای به توافق برسند و بتوانند تصمیم درستی با هم فکری یکدیگر بگیرند.

طرفین از سوتفاهماتی که به وجود می آید می ترسند و دچار شک می شوند که شاید این سوتفاهم ها در زندگی مشترک بیشتر پیش بیاد و زندگی خوبی نداشته باشند و نتواند به خوبی باهم کنار بیایند.

روابط شاد را نمی توان با میزان بحث ها سنجید و گفت طرفینی که بحث دارند زندگی خوبی نمی توانند داشته باشند بلکه باید شادترین روابط را با نتیجه مثبتی که از بحث ها و اختلاف ها به وجود می آید مورد سنجش قرار گیرد و طرفین ببیند آیا می توانند بحث ها و دعواها را کنترل کند یا خیر؟

به عبارت دیگر زندگی هایی که در آن جروبحث ها به نتیجه مثبت می رسد و بسیار تاثیر گذار و منطقی بحث به پایان می رسد زندگی بهتر و شادتری خواهند داشت و شادتر از کسانی خواهند بود که از بحث های خود به هیچ نتیجه ای نمی رسند.

تردید در ازدواج

۴٫ اهداف تان نزدیک نیست

دو طرفی که می خواهند با هم ازدواج کنند باید در مورد اهداف یکدیگر به خوبی بدانند تا ببینند آیا اهداف آن ها با هم سازگار می باشد یا نه.

هدف از زندگی اساسی ترین موضوعی است که باید برای دوطرف مهم باشد و طرفینی که اهداف آن ها هم جنس نیست در مورد ازدواج و زندگی مشترک دچار شک و تردید می شوند.

ممکن است فرد اهئافی در زندگی داشته باشد که با اهداف همسرش هیچ سنخیتی نداشته و بسیار اهدافشان از یکدیگر دور باشد و عدم تجانس در اهداف و ناسازگار بودن هدف ها باعث عدم تجانس در شخصیت ها می شود چون اهداف فرد به شخصیت فرد مرتبط می شود و از شخصیت او سرچشمه می گیرد.

افراد باید قبل از ازدواج مسائل مهمی مانند، تعریف آن ها از زندگی، اهداف آن ها از زندگی، تصمیماتی در مورد آِنده و موضوعاتی از این قبیل صحبت کنند تا بتوانند به راحتی در مورد ازدواج تصمیم بگیرند و انتخاب درستی را داشته باشند.

چون شناخت فرد از طرف مقابلش اگر کامل باشد می تواند به خوبی در مورد ازدواج با آن شخص تصمیم بگیرد پس شناخت بسیار مقوله مهمی می باشد.

۵٫ عدم استقلال فرد

یکی دیگر از دلایلی که تصمیم گیری برای ازدواج را سخت می کند و فرد دچار تردید و دودلی می شود عدم استقلال فرد در نظام فکری و شخصی می باشد.

بسیاری از افراد نمی توانند استقلال فکری داشته باشند و در زندگی تعلقات خاطری دارند که در هنگام تصمیم گیری نمی گذارد فرد به خوبی تصمیم بگیرد و ذهن فرد را به خود مشغول می کند.

این تعلقات خاطر می تواند هر چیزی باشد و ممکن است خانواده، دوستان و یا … باشد، افراد وقتی به چیزی تعلق خاطر داشته باشند هنگام تصمیم گیری در مورد ازدواج این تعلقات و وابستگی را به خاطر می آورند و در فرآیند تصمیم گیری دچار مشکلاتی می شوند.