افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند

آیا شرایط و ویژگی های افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند را می دانید؟ به چه دلایلی این افراد نمی توانند با یکدیگر ازدواج کنند؟

ازدواج یکی از مهم ترین تصمیماتی است که فرد در زندگی خود می گیرد و نقطه عطفی است که باعث هدایت فرد به سمت رشد و شکوفایی یا پسرفت و درجا زدن می شود.

برای انتخاب همسر باید به شناخت کافی رسید و اطلاعات و آگاهی های لازم را در زمینه ازدواج به دست آورد تا بتواند عشق ثابت و وفادار و ماندگار به وجود آید.

ازدواج با فرد نامناسب

تنش و تعارض در زندگی مشترک دلایل بسیاری دارد و یکی از آن ها به خاطر این است افرادی یکدیگر را برای ازدواج انتخاب می کنند که مناسب یکدیگر نیستند و در زندگی به مشکلاتی بر می خورند.

در این مقاله ویژگی های افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند را بیان می کنیم همچنین در ازدواج مشکلاتی ممکن است به وجود آیدآن ها را بررسی می کنیم.

افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند

زندگی مشترک اگر چه زیبا و هیجان انگیز است اما با چالش ها و فراز و نشیب هایی همراه می باشد، افرادی که برای زندگی مشترک انتخاب اشتباه داشته اند خیلی زود شیرینی های زندگی مشترک را به تلخی تبدیل می کنند.

خواستگاری بدون حضور پسر

در ادامه برخی از موارد نامناسب برای ازدواج را بیان می کنیم.

  1. اختلاف سنی زیاد زوجین با یکدیگر

اگر تفاوت سنی دو طرف زیاد باشد آن ها برای ازدواج مناسب نیستند چون اختلاف سنی زیاد باعث می شود علایق و خواسته های دو طرف متفاوت و باهم در تضاد باشد.

همچنین چون همسرتان سن بالاتری دارد و مسن تر است ترجیح می دهد از تجربه های خود استفاده کند و به طور ناخودآگاه شما را راهنمایی و نصیحت کند.

چون به خاطر تجربه بالایش می داند چطور با مسائل برخورد کند به همین دلیل این باعث می شود که با همسرش مانند بچه ها رفتار کند و رابطه آن ها کم کم به سوی والد – فرزندی گرایش پیدا می کند.

از طرف دیگر ممکن است چون همسر جوانی دارید شما هم دوست داشته باشید خود را جوان تر نشان دهید  و مجبور باشید خود را با نیازها و خواسته های همسرتان هماهنگ کنید در این هنگام مشکلاتی برای روابط شما به وجود می آید.

اختلاف بین زوجین به دلیل فاصله سنی زیاد

در نتیجه افرادی که فاصله سنی آن ها بسیار زیاداست برای ازدواج باهم مناسب نیستند چون ممکن است اختلافات زیادی بین آن ها به وجود آید.

اگر از همسر خود جوان تر باشید ممکن است همسر برای شما مانند یک الگو باشد و چون سن بالاتری دارد و در زندگی تجربه بیشتری کسب کرده است به احتمال زیاد از نظر مالی موفق تر و با ثبات تر خواهد بود و ممکن در برابر او احساس ضعف و حقارت کنید.

به طور ناخودآگاه همسرتان برای شمت تعیین و تکلیف می کند و چون تجربه های بیشتری دارد در همه مسائل نظر خودش را اولویت قرار می دهد و رابطه شما به رابطه والد- فرزند تبدیل خواهد شد.

همچنین ممکن است به دلیل سن بیشترر همسرتان، شما هم خود را مسن تر از سن واقعی خود نشان دهید و از خواسته ها و علایق خود به راحتی بگذریدو به آن ها توجه نکنید، در این هنگام افراد دچار دوگانگی درخواست ها و علایق خواهند شد.

برای ازدواج با هم مناسب نیستند

  1. افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند، فاصله طبقاتی و تفاوت های اجتماعی

برای اینکه ازدواج موفقی داشته باشید و رابطه خوب و باثباتی ایجاد شود باید نقاط مشترکی بین طرفین وجود داشته باشد.

هر چه علایق و خواسته های مشابه بیشتر باشد و افراد باور های مشترکی داشته باشند در این هنگام تنش ها و فشارهایی که به خاطر تفاوت ها در زندگی زناشویی اتفاق می افتد کمتر خواهد بود و زندگی زناشویی به خاطر باورهای مشترک آسان تر خواهد بود.

مسائلی که می تواند مشکلات اساسی در زندگی مشترک به وجود آورد وجود تضادها و تفاوت ها در موضوعاتی مانند مذهبی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی می باشد.

این مسائل در ابتدای ازدواج چندان اهمیت ندارد و ممکن است مشکلاتی را به وجود نیاورد ولی هرچه رابطه عمیق تر شود این مسائل بیشتر خودنمایی می کند و بین شما و همسرتان مشکل ساز خواهد بود.

در نتیجه بر اساس مسائل گفته شده این زوجین جز افرادی هستند که برای ازدواج باهم مناسب نمی باشند.

افراد باید قبل از ازدواج به مشاور و روانشناس مراجعه کنند تا مشاور همه مسائل قبل از را مطرح کند و جنبه های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهید باید همه این نکات در مشاوره مطرح شود و با دقت طرف مقابل انتخاب شود.

  1. فاصله جغرافیایی و دور بودن از یکدیگر

اگر فاصله جغرافیایی بین دو طرف زیاد باشد گزینه مناسبی برای ازدواج نخواهند بود چون فاصله جغرافیایی زیاد بین زوجین باعث خواهد شد تا ملاقات و آشنا شدن قبل از ازدواج کمتر باشد و محدودیتی در مورد شناخت آن ها به وجود آید.

بین دلیل فاصله زیاد فرد نمی تواند با اخلاق و رفتار طرف به خوبی آشنا شود و چون شناخت کاملی از هم به دست نمی آورند ممکن است در زندگی مشترک دچار اختلافاتی شوند.

وقتی که زوجین از هم دور باشند زمانی که به ملاقات یکدیگر می روند هدف عاشق و معشوق دیدن دوباره یار است و جنبه های مهم زندگی و مهربانی و صمیمیت که هدف اصلی زندگی می باشد کمتر دیده خواهد شد و طرفین به جزئیات رابطه زیاد توجه نخواهند کرد.

چون در مدت کم بیشتر به گشت و گذار ، رستوران گردی و خوش گذرانی می گذرد و در این فرصت کم شناخت واقعی نمی تواند اتفاق بیفتد و مسائل و مشکلات حل نشده باقی می ماند.

اتفاقات و چالش های این زوجین بیشتر بعد از ازدواج خوش را نشان می دهد و اختلافاتی را به وجود می آورد.

  1. افرادی که برای ازدواج باهم مناسب نیستند، دختر دادن و دختر گرفتن از یک خانواده

بعضی اوقات اعضای درجه یک از یک خانواده مانند خواهر و برادر یا دو خواهر و دو برادر با اعضای درجه یک خانواده دیگر وصلت می کنند و یا اعضای درجه یک از یک خانواده ممکن است با اعضای درجه دو مانند دایی، خاله، عمه و عمو و… از یک خانواده دیگر یا اعضای درجه دو خانواده ها با هم ازدواج کنند.

در این مواقع ممکن است یک خانواده دچار مشکلاتی شود در نتیجه مشکلات آن ها به خانواده دیگر سرایت کند و اختلافاتی برای آن ها هم به وجود آورد این افراد برای ازدواج مناسب نیستند.

چون در این هنگام دخالت خانواده در زندگی یکدیگر و فرزندشان بسیار زیاد می شود ومشکلات بسیاری برای زوجین به وجود می آید  به همین دلیل این زوجین جز افرادی که برای ازدواج مناسب نیستند قرار می گیرند.