رفتار با دختر ۱۱ ساله ، هر آنچه که والدین باید بدانند. در ۱۱ سالگی دختر از سال های کودکی فاصله می گیرد و به دوره نوجوانی وارد می شود و والدین باید این نکته را در نظر بگیرند و رفتار مناسبی با فرزند خود داشته باشند چون رفتار والدین با دختر ۱۱ ساله بسیار مهم می باشد.

در این سن ممکن است تغییراتی بسیاری برای فرزند شما به وجود بیاید و بحران هایی را در زندگی بگذراند والدین باید آگاهی های لازم را داشته باشند تا بتوانند به خوبی با دخترشان در تعامل باشند.

والدین باید در این سن اطلاعات و آگاهی های خود را در زمینه بلوغ و پیامدهای آن افزایش دهند تا بتوانند به خوبی فرزندشان را مدیریت کنند و مانند دوستی مهربان در کنارش باشند.

والدین می توانند با کمک مشاور رفتار صحیح و درست را بیاموزند و یاد بگیرند که چطور با دختری که از دنیای کودکی وارد نوجوانی می شود رفتار درست و صحیحی داشته باشد تا میان آن ها تنش هایی به وجود نیاید و یا احتمال وجود تنش کاهش یابد.

رفتار با دختر ۱۱ ساله، بلوغ در دختران نوجوان

با شروع دوره نوجوانی تغییراتی در دختر به وجود می آید که عمده ترین و مهم ترین آن بلوغ می باشد، بلوغ همه ابعاد زندگی و شخصی فرد را در برمی گیرد و در بعدهای جسمی، جنسی، اجتماعی و احساسی در فرزند تغییراتی را به وجود می آورد.

والدین با به دست آوردن اطلاعاتی در مورد بلوغ باید به خوبی با ویژگی های بلوغ آشنا شوند و یاد بگیرند چطور آن را مدیریت کنند تا بتوانند اتفاقاتی که در حال رخ دادن است به خوبی مدیریت کنند و به فرزندشان اطمینان خاطر بدهند.

افراد در دوران بلوغ ویژگی های بسیاری را تجربه می کنند که بعضی از آن ها در ذیل ذکر شده است.

  • کسانی که پوست چرب دارند ممکن است صورت آن ها پر از جوش و آکنه شود.
  • موهای چرب که به حمام و شست وشوی زیادی لازم دارد.
  • تعرق آن ها زیاد شده و بوی بدن آن ها افزایش می یابد.
  • قد آن ها در حال رشد می باشد و ممکن است مقداری افزایش یابد،( تقریبا در طول یکسال ۱۱ سانتی متر در دختران و ۱۳ سانتی متر در پسران)

دختران ۱۱ سالگی ممکن است تغییراتی از نظر جسمانی در آن ها به وجود آید که بعضی از ویژگی ها ذکی می شود.

  • تغییراتی در سینه و رشد سینه و حساسیت هایی در آن
  • تغییراتی در شکل ظاهری نوجوان از جمله بزرگ شدن باسن
  • رشد و افزایش موهای بدن
  • شروع قاعدگی
  • ایجاد ناراحتی هایی مانند سردرد و گرفتگی معده
  • به وجود آمدن ترشحاتی در واژن به طور واضح و سفید ( ممکن است دختران قبل از عادت ماهانه با این مسئله رو به رو شوند.)
دختر نوجوان در حال تغییر

به لحاظ اجتماعی و احساسی چه انتظاری از نوجوان داشته باشیم؟

در این گروه سنی معمولا تغییراتی در خلق و خو و سطح انرژی به وجود می آید به طوری که در این سن دختر نوجوان گاهی اوقات نیاز به حمایت خانواده را حس کند و گاهی اوقات احساس کند که به  استقلال و مستقل شدن نیاز دارد و احساس او میان این دو در حال چرخش می باشد.

والدین باید در کنار فرزندشان باشند و برخورد و رفتاری صبورانه و منطقی با او داشته باشند تا هنگامی که نوجوان احساس نیاز کرد بتوانند تجربیات خود را در اختیار فرزندشان قرار دهند.

در سن نوجوانی فرزند شما علاقه دارد تا مستقل شوند و هویت مستقلی در خود ایجاد کند و او دوست دارند گروه های دوستی جدیدی داشته باشد تا بتواند تجربیات جدید در زندگی به دست آورد.

همچنین ممکن است او نتواند دوستی های جدیدش را به خوبی مدیریت کند و به احتمال زیاد با چالش ها و مشکلاتی رو به رو خواهد شد.

نوجوانانی که در این سن به بلوغ جنسی رسیده اند دوست دارند یه شریک عاطفی داشته باشند و مهر و محبت دریافت کنند گاهی اوقات آن ها به دنبال شریک جنسی هستند.

جنس مخالف

در این سن ممکن است به سمت جنس مخالف کشیده شوند و قرارهای عاشقانه بگذارند . یک رابطه رمانتیک و عاشقانه را شروع کنند.

نوجوان به احتمال زیاد در این سن نسبت به تغییراتی که در بدنش به وجود آمده و دیدگاه های دیگران نسبت به خودش حساس می شود، در سن نوجوانی حریم خصوصی و مسائل شخصی بسیار برای او مهم و با اهمیت خواهد بود.

نوجوان با ایجاد شدن این تغییرات اجتماعی و احساسی در او هویت مستقلش را نشان می دهد و روند بزرگ شدن و مستقل شدن در او نمود پیدا می کند.

در این هنگام کودک شما توانایی های بسیاری کسب خواهد کرد و مهارت های تصمیم گیری خود را پرورش خواهد دارد و توانایی اندیشیدن به عواقب اعمال و کردار او به خوبی رشد خواهد کرد.

رفتار با دختر 11 ساله

چگونگی رفتار با دختر ۱۱ ساله

در این سن بهترین رفتاری که می توانید با فرزند خود داشته باشید اطمینان دهی به فرزندتان خواهد بود که می تواند در این سن بهترین تصمیم را بگیرد و آینده ای روشن برای خود رقم بزند.

والدین باید به خوبی فرزندشان را با دوره بلوغ آشنا کنند و به او بگویند که یک دوره هیجان انگیز است و آن ها دارند کم کم به دوره بزرگسالی نزدیک می شوند.

والدین باید به تغییراتی که در فرزندشان به وجود می آید مهربان و دلسوز باشند و به او اطمینان دهند که این تغییرات عادی و طبیعی می باشد و به زودی دوره اش تمام می شود و از آن ها عبور می کند.

اگر در این سن وضعیت رشدی فرزندتان مناسب نیست و والدین نگران هستند می توانند از متخصص بهداشت کمک بگیرید تا در این زمینه شما را راهنمایی کند.

بسیاری از فرزندان به نسبت همسالانشان زودتر و یا دیرتر وارد دوره بلوغ می شوند در این صورت والدین و فرزند ممکن است احساس نگرانی کنند.

والدین باید در این هنگام به فرزند خود دلگرمی و اطمینان خاطر بدهند که او نیز مانند دوستانش دیر یا زود به بلوغ خواهد رسید یا  دوستانش به زودی شرایط بلوغ او را تجربه خواهند کرد.

حفظ حریم خصوصی هنگام رفتار با دختر ۱۱ ساله

والدین باید این نکته را در نظر بگیرند که زمانی که فرزندشان به سن نوجوانی می رسد دیگر کودک نیست و مانند بزرگسالان به حریم خصوصی نیز دارند.

والدین هنگامی که می خواهند به اتاق فرزندشان وارد شوند باید با اجازه وارد شده و قبل از ورود درب اتاق را بزنند همچنین نباید وسائل شخصی مانند تلفن همراه و دفتر خاطرات او را بررسی کنند و از این کار باید به شدت دوری کنند.

چون اگر فرزندشان متوجه این رفتار ناردست والدین شود حریم خصوصی او از بین می رود و نمی تواند رفتار نادرست آن ها را ببخشد.