نکات مهمی که باید در اولین رابطه جنسی بدانید

آیا می دانید که یکی از موضوعات بحث برانگیز در میان دختر ها رابطه جنسی در شب زفاف می باشد، بعضی از دخترها از برقراری اولین رابطه جنسی می ترسند و همیشه به خاطر این ترس استرس و اضطراب دارند.

هنگامی آن ها از از اولین رابطه جنسی خود تجربه تلخی داشته باشند، خاطره تلخی از رابطه جنسی در ذهنشان ثبت می شود و رغبتی به برقراری رابطه ندارند.

موضوعی که در مورد اولین رابطه جنسی برای دختر ها اهمیت دارد، پرده بکارت است؛ آن ها استرس زیادی نسبت به پرده بکارت دارند و به همین خاطر از سکس در اولین شب عروسی می ترسند، همیشه زنان نسبت به اولین رابطه جنسی ترس دارند و مرد ها هیچ ترسی ندارند.

شاید در ظاهر تنها ترس دخترا از اولین رابطه جنسی به خاطر پرده بکارت باشد اما در واقعیت این طور نیست و آن ها باید در مورد موضوعات دیگری همچون سلامت جسمی، روانی یا بهداشتی نیز دقت داشته باشند تا به طور ناخواسته باردار و یا دچار بیماری نشوند.

اولین رابطه جنسی و نکات روانی آن

همان طور که گفته شد یکی از اتفاقاتی که برای دختران ترسناک است و با ترس و دلهره همراه می باشد برقراری اولین رابطه جنسی می باشد، این ترس به خاطر پاره شدن پرده بکارت می باشد و به عواملی مانند سن، قد و وزن ارتباطی ندارد و برای اغلب دخترا این ترس وجود دارد.

نکته ای که در هنگام اولین رابطه جنسی باید به آن توجه شود آماده بودن فرد از لحاظ روحی و روانی می باشد، آیا فرد به حالت روحی و روانی خود توجهی دارد؟ قبل از شب زفاف چه نکاتی را باید مورد توجه قرار داد؟ در این مقاله به بررسی این موضوعات می پردازیم.

  • سن

زمانی که افراد می خواهند برای اولین بار با همسر خود رابطه جنسی را برقرار کنند باید به زمان آن و همچنین سن خود توجه ویژگی داشته باشند، شاید در نظر گرفتن سن برای رابطه جنسی عجیب باشد اما برای برقراری اولین رابطه جنسی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

سن افراد هنگامی که می خواهند اولین رابطه جنسی را برقرار کنند به موضوعاتی مانند فرهنگ جامعه، مرد یا زن بودن، اعتقادات مذهبی، ارزش های فردی و یا خانوادگی، دوستان، آشنایان، انتخاب و تصمیم های شخصی فرد، پذیرش رابطه جنسی قبل از ازدواج و غیره بستگی دارد.

  • شریک جنسی

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در برقراری رابطه جنسی باید مورد توجه قرار گیرد، شریک جنسی می باشد،  قبل از این که تصمیم برای برقراری رابطه جنسی داشته باشید باید بدانید که با چه کسی می خواهید رابطه جنسی برقرار کنید؟ آیا آن شخص را دوست دارید یا خیر؟

  • رابطه قبل از ازدواج

در کشور های اسلامی همچون ایران موضوع پرده بکارت و سالم نگه داشتن آن تا موقع ازدواج اهمیت بسیاری دارد، به همین دلیل زمانی که می خواهید در مورد برقراری اولین رابطه جنسی تصمیم بگیرید، باید به عواقب آن و آسیب هایی که ممکن است به شما وارد شود توجه کنید.

همچنین باید به موضوعاتی مانند دیدگاه جامعه و عواقبی که در آینده پیش می آید، فکر کنید.

  • حس اولین رابطه جنسی

علاوه بر موارد گفته شده مواردی مانند سن، شریک جنسی، پرده بکارت، حس و تجربه اولین رابطه جنسی بسیار مهم می باشد زیرا خاطره آن مدت ها در ذهن شما باقی می ماند و تاثیرات مثبت و خوبی بر روی احساسات شما ایجاد کند.

قبل از برقراری رابطه جنسی فرد باید به موضوعاتی توجه کند و هدف خود را از برقراری رابطه جنسی مشخص کند. آیا رابطه ای که می خواهد انجام دهد به خاطر عشق و علاقه بوده، آیا به میل و رضایت خود آن را انجام می دهد یا از روی اجبار، آیا رابطه او ممکن است از روی هوس و شهوت انجام شود؟

علاوه بر مواردی که گفته شد عوامل دیگری مانند ماندگاری رابطه، برقراری رابطه قبل از ازدواج و یا بعد از ازدواج، با همسر و یا فردی غریبه اهمیت بسیاری دارد و بر روی احساسات و ذهن فرد بسیار تاثیر می گذارد.

البته این نکته را در نظر بگیرید که این موارد برای بعضی از افراد ممکن است مهم باشد و برای بعضی ها اهمیتی ندارد.

  • اضطراب و ترس

همانطور که بیان شد اغلب دخترها از برقراری اولین رابطه جنسی به خاطر پاره شدن پرده بکارت می ترسند، اما آن ها باید بدانند که این ترس با معاشقه با همسر از بین می رود و می تواند بر اضطراب و دلهره خود غلبه کند.

تست میزان هات بودن توان جنسی شما به چه میزان است؟

اولین رابطه جنسی در شب عروسی آری یا خیر

احتمالا تا حالا زیاد دیده اید که اغلب زوجین قصد دارند اولین رابطه جنسی آن ها در شب عروسی، یا قبل و بعد از آن باشد، هنگامی که زوجین به توافق رسیدند که اولین رابطه جنسی خود را در شب عروسی برقرار کنند باید عواملی مانند خستگی، استرس، مراسمات پارچه خونی و غیره را در نظر بگیرند.

امروزه مراسم هایی مانند پارچه خونی مانند گذشته باب نیست و اغلب خانواده ها به این مراسمات توجهی نمی کنند، زیرا در این مراسم ممکن است عروس و داماد دچار استرس شوند و مردها دچار اختلال نعوظ شده و زن ها دچار ترس شده و اجازه دخول را ندهند.

اگر می خواهید بعد از عروسی رابطه جنسی برقرار کنید، بهتر است چند روز بعد از شب اول عروسی که به آرامش رسیدید و خستگی شما کاهش یافت، رابطه برقرار کنید.

به خاطر داشته باشید که نباید در این مورد با دیگران به خصوص خانواده مشورت کنید و این موضوع تنها بین شما و همسرتان است.