ترک اعتیاد به تریاک در خانه، راهنمای علمی ترک تریاک در خانه

ترک اعتیاد به تریاک در خانه به چه دلیل اینقدر طرفدار دارد؟ تریاک مواد مخدری است که نسبت به مواد مخدر دیگر کم ترین تاثیر را بر روی جسم و اعصاب فرد می گذارد اما در دراز مدت عوارض جبران ناپذیری را برای فرد مصرف کننده به دنبال دارد.

بسیاری از افراد نمی خواهند تا اطرافیان از اعتیاد آن ها باخبر شود و به همین دلیل ترجیح می دهند در خانه ترک را شروع کنند و از طرفی دیگر مراکز ترک اعتیاد و استفاده از مشاور برای آن ها وقت گیر و پرهزینه می باشد، به همین دلیل آن ها عقیده دارند که بدون کمک متخصص در خانه می تواند اعتیاد را ترک کنند.

ترک اعتیاد به تریاک نسبت به سایر موارد مخدر آسان تر می باشد اما نباید از روش های غیر اصولی استفاده کرد در مرحله اول باید با مشاوره ترک اعتیاد مشورت کرد تا بهترین روش برای ترک اعتیاد را بیان کند.

ترک اعتیاد به تریاک در خانه، راهکارهای عملی

اعتیاد به تریاک موضوعی است که بسیاری از جوانان درگیر آن می باشند و عوارض جانبی بسیاری دارد در ابتدا فرد احساس سرخوشی، شادابی و افت هوشیاری می کند اما در صورتی که مصرف او طولانی مدت شود عوارض خطرناکی را به همراه دارد و این عوارض عبارت اند از کاهش تنفس، خارش، انقباض مردمک ها.

افراد معتاد باید به این نکته توجه داشته باشند که ترک اعتیاد به تنهایی و بدون کمک مشاور امکان پذیر نمی باشد و در بسیاری از موارد فرد بعد از ترک دچار برگشت به مصرف مواد می شود اما برخی از روش ها وجود دارد که بدون مراجعه به کمپ فرد می تواند زیر نظر مشاور در منزل ترک اعتیاد را انجام دهد.

ترک اعتیاد به تریاک به صورت ناگهانی

در روش ترک ناگهانی فرد بدون جایگزین کردن ماده ای به صورت ناگهانی تریاک را کنار می گذارد که به این روش، روش یابویی می گویند، ترک اعتیاد در منزل اگر به صورت خودسرانه باشد ممکن است عوارض بسیاری به همراه داشته باشد که این عوارض عبارت اند از: صرع همراه با تشنج و غش، حمله قلبی، سکته، توهم و هذیان.

ترک اعتیاد به تریاک به روش سنتی

بسیاری از افراد سعی می کنند تا اعتیادشان را به تدریج ترک کنند در این روش آن ها باید مصرف روزانه خود را روزانه یا هفتگی کم کنند تا به تدریج مقدار آن به صفر برسد، این روش یکی از روش های مرسوم ترک اعتیاد به تریاک در خانه می باشد.

اگر چه این روش نسبت به روش قبلی موثرتر می باشد اما امکان بازگشت به مصرف همواره وجود دارد و در صورتی که با کمک مشاور تصمیم به ترک اعتیاد بگیرید در این حالت روش های روان درمانی از احتمال بازگشت به مصرف مواد مخدر جلوگیری می کند.

ترک اعتیاد به تریاک در خانه : با دارو هم شدنی است

ترک اعتیاد با دارو و بدون نیاز به بستری شدن امکان پذیر می باشد اما هیچ گاه بدون تجویز و بدون آگاهی از دارو برای ترک استفاده نکنید از جمله داروهایی که برای ترک استفاده می شود متادون و ب۲ می باشد. در صورتی که متادون با تجویز پزشک و تحت نظر مشاور مورد استفاده قرار گیرد راهی موثر و ایمن جهت رفع وابستگی به تریاک است.

اما متاسفانه اگر متادون بدون تجویز پزشک و خودسرانه استفاده شود اعتیاد آور خواهد بود و وابستگی می آورد و در صورتی که متادون به عنوان جایگزین مواد مخدر استفاده می شود سبب کاهش مضرات مصرف ماده مخدر می شود و از ابتلا به ایدز، هپاتیت، تورم بافت های بدن، عفونت حاصل از استفاده از وسایل غیر استریل برای تزریق و رفتارهای مجرمانه برای به دست آوردن مواد مخدر می کاهد. هم چنین متادون باعث می شود تا وضعیت عمومی بیمار بهبود یابد و علائم روانی که ناشی از ترک به وجود آمده کاهش یابد.

اعتیاد به قمار و اضطراب

ترک اعتیاد به تریاک در خانه با طب سنتی

افرادی که به تریاک اعتیاد دارند به طور معمول در ساعت مشخصی از روز به سمت مصرف مواد می روند در صورتی که آن ها تصمیم به ترک اعتیاد دارند باید مصرف مواد را به صورت منظم قطع کرده و آن را به حالت نامنظم تبدیل کنند در این حالت ترک تریاک برای آن ها آسان تر خواهد بود.

در طب سنتی روش هایی برای ترک اعتیاد وجود دارد که به شما کمک می کند ترک آسان تری داشته باشید در زیر نمونه هایی از آن را بیان می کنیم:

  1. مصرف برگ آلورا همراه با عسل

برای این که ترک آسان تری داشته باشد و علائم ناشی از تریاک در شما کاهش یابد می توانید ژل برگ آلورا را جدا کرده و با عسل و یا شیره انگور مخلوط کنید و ترکیب به دست آمده را هر ۸ ساعت به میزان یک قاشق مرباخوری مصرف کنید.

  1. اسپند

ابتدا شاخ و برگ درخت اسپند را پودر کنید و مراقب باشید که دانه های اسپند پودر نشود زیرا آن ها سمی می باشد بعد از آن ۲ الی ۱۰ گرم از شاخ پودر شده را در کف دستتان قرار دهید و مقداری از دانه های اسپند را به آن اضافه کنید و آن ها را با انگشت شست نرم کرده و بخورید با کمک این روش بدون درد استخوان و خماری می توانید مصرف تریاک را کنار بگذارید و آن را قطع کنید.

ترک اعتیاد به تریاک در خانه

  1. ترک اعتیاد به تریاک در خانه، مصرف گیاه افتیمون

گیاه افتیمون را می توانید از عطاری ها تهیه کنید، دو قاشق از پودر این گیاه را با آب پنیر ( ماء الجبن) مخلوط کرده و روزانه آن ها را مصرف کنید این گیاه کار سم زدایی را انجام می دهد و معده و روده فرد معتاد را پاکسازی می کند و هم چنین آب پنیر به عمق بافت های بدن نفوذ کرده و باعث می شود تا مواد کثیف و فاسد از بدن خارج شود.

  1. استفاده از بادکش و ماساژ

بادکش گرم برای بدن بسیار مفید می باشد و تاثیر گذار است، بادکش را می توانید به مدت ۱۴ الی ۱۹ جلسه در خانه یا مراکز طب سنتی استفاده کنید، هم چنین استفاده از ماساژ سراسری با استفاده از روغن سیاه دانه، زنجبیل و یا روغن بادام تلخ برای کاهش درد ناشی از ترک اعتیاد بسیار مفید می باشد اگر هر ۷ جلسه بادکشی که انجام می دهید یک جلسه حجامت کنید برای شما تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت و هم چنین می توانید حجامت عام، ساکرال و یا ساق پا انجام دهید.

  1. مصرف روزانه ی دم نوش ها

طبق نظر پزشکان متخصص طب سنتی توصیه می شود تا روزانه از دمنوش ها استفاده شود که در زیر نمونه ای از آن ها را بیان می کنیم:

  • دمنوش گل بابونه
  • دمنوش گل شقایق نعمانی
  • دمنوش بذرالبنج
  • دمنوش مریم گلی
  • دمنوش آویشن و عناب
  • دمنوش میوه قره قات

پزشکان توصیه می کنند این دمنوش ها را به جای چای میل کنید و می توانید به آن عسل و آبلیمو اضافه نمایید تا تاثیر آن بیشتر شود و طعم بهتری برای شما داشته باشد علاوه بر دمنوش ها مصرف برخی از نوشیدنی ها مانند آب دتاکس برای ترک اعتیاد می تواند برای شما مفید باشد.