عشق قدیمی !!! شاید خیلی از ما وقتی اینو می شنویم، یک آه بلند بکشیم یا به یک گوشه خیره بشیم. انگار اگر هزار سال هم عمر بکنیم بازم اولین عشق یک تعریف خاصی برامون داره.

کلا بعضی حس ها چنان به یاد ماندنی هستند که هرگز نمی‌توانیم آنها را فراموش کنیم. عشق همواره تجربه‌ای ناب و خاص است، اما به قول معروف عشق اول یه چیز دیگه است.

عشقی قدیم برای خیلیامون تجربه‌ای فراموش نشدنی است که برای همیشه در گوشه ی ذهن و قلبمون حک میشه.

شایداصلنم عشق قدیمی خیلی طول نکشه، اما خاطره اش همیشه با ما است و یادآوریش احساسات مختلف را درونمون بیدار میکنه .

اگرهنوز عشق قدیمی تان را فراموش نکردین پس برای ساختن زندگی جدیدیتون دچار مشکل میشید، درسته که فراموش کردنش سخته ولی غیر ممکن نیست.

بالاخره شما هم حق زندگی دارین و نمی تونین با رویا و خاطرات گذشته زندگی کنین، پس لازمه یک فکر اساسی کنین و پیشنهاداتی را که دارم انجام بدید.

• پیشنهاد اول

از چیزهایی که شما را به یادش میندازه خلاص بشین، اگر موردی وجود دارد که نمی تونید آنها را دور بیندازید، سعی کنید آنها را درون جعبه ی بسته بندی کنین و آن را در جایی پنهان کنید .

• پیشنهاد دوم

از تماس با عشق قدیمی تون خودداری کنین. مگر اینکه ۱۰۰٪ مطمئن باشین که می تونید “فقط دوست باشید” البته ثابت شده است که به هیچ عنوان نمیشه که فقط یک دوست معمولی باشین.

پس در صورت امکان سعی کنید که با عشق سابق تون تماس نداشته باشین، و از دیدن عشق قدیمتون خودداری کنین.

وقتی زمانی که مجبور به دیدن این شخص شدید ، مکالمات خود را تا حد ممکن کوتاه و مودب نگه دارید.

این ممکن است سخت باشه ، اما مهم است. تعامل میتونه منجر به تجدید خاطرات گذشته بشه و این واقعا عذاب آوراست .

امروزه، این توصیه در مورد فضای مجازی هم صدق می کنه.

با مسدود کردن فرد در شبکه های اجتماعی خود لااقل آرامش روحی را به خودتون برگردونید و کمتر عکس ها و پست های عشق قدیمتون را بررسی کنین، همچنین در صورت امکان شماره آن شخص را از تلفن خودتون حذف کنید تا وسوسه تون برای تماس گرفتن از بین ببره.

9 تکنیک برتر در مشاوره ازدواج بر اساس جدیدترین روشهای روانشناسی

• پیشنهاد سوم

با فعالیت بدنی روحیه خودتون تقویت کنین. ورزش روشی خارق العاده برای شروع احساس خوب در مورد خودتون پس از یک تجربه دشوار است.

این نه تنها ارزان و سرگرم کننده است بلکه به تقویت روحیه و مبارزه با افسردگی کمک می کند.

• پیشنهاد چهارم

به سمت خانواده و دوستانتون برگردید. تنها بودن پس از شکست، ایده خیلی بد است. نزدیک بودن به افرادی که به آنها نزدیک هستین، باعث میشه حال روحی و جسمی تون خوب بشه.

دوستان و خانواده بهتون توصیه های خوبی ارائه میدن (که باید به آنها گوش بدید) واگراز شبکه پشتیبانی خود دورهستین ، از وضعیت خود نهایت استفاده را ببرید.

تماس تلفنی و گپ های اسکایپ می تواند بسیار مفید باشد. حتی میتونید دوستان جدیدی پیدا کنین، اما به هیچ وجه وارد رابطه جدید نشید.

بزارید شعله احساستون فروکش کنه و مجدد تصمیم درست و عاقلانه بگرید و اگرهمسردارید سعی کنید به هیچ عنوان ایشون را با عشق سابقتون مقایسه نکنید همه ی آدم ها با هم تفاوت دارند و شبیه به هم نیستن.

همیشه برای خود ارزش قائل باشید. به یاد داشته باشید که شما مهمترین فرد در زندگی خودتون هستین.

توجه به این امر باعث میشه که به جای فکر کردن به عشق قدیمتون، روی خودتون تمرکز کنین.

به بسیاری از خصوصیات مثبت خودتون اطمینان داشته باشین و نقص هاتون را قبول کنین چون هیچ کس بی نقص نیست .

تکنیک-فراموشی-عشق-قدیم-یا-قبلی