هنگامی که یک فرد افسرده را تصور می کنید، به نظر می رسد که کسی همواره غمگین و ناامید شده است.

اما نکته قابل توجه این است که علائم افسردگی می تواند به لحاظ احساسی و فیزیکی بسیار ظریف و غیر قابل تشخیص باشد که قابل شناسایی نیست.

ریچارد کراویتز، استاد روانشناسی بالینی در دانشگاه کالیفرنیا و دیویس، متخصص تشخیص افسردگی، از علائم اولیه در این زمینه می گوید.

علائم افسردگی همیشه این نیست که فرد ناراحت می شود.

علائم جسمی افسردگی و اضطراب  شما همیشه فکر و خیال می کنید

در چنین شرایطی، بیماران قطعا نمی دانند که آیا افسردگی علت علائم آنهاست، بنابراین، در یک جهت، چرا که آنها افسردگی را به عنوان یک ضعف در نظر می گیرند، و در جهت دیگر، چرا که علت آن نشانه علائم آن نیست افسردگی را قبول نمی کنند

علائم افسردگی

وی اضافه کرد که شناسایی دقیق مشکل بسیار مهم است، زیرا هرچه زودتر شروع به درمان کنید، برای سلامت شما راحت تر و شادتر و سالم تر خواهد بود.

در اینجا برخی از علائم و نشانه های افسردگی که باید توجه داشته باشید، وجود دارد.

شما شدیدا صدمه می بینید

افسردگی و درد باعث ایجاد اختلال در مسیرهای بیولوژیک و انتقال دهنده های عصبی می شود.

تحقیقات نشان داده است که حدود ۷۵ درصد افراد مبتلا به افسردگی درد ناگهانی یا مزمن در برخی از مناطق بدن خود را تجربه می کنند.

یک مطالعه کانادایی که در مجله درد منتشر شده است نشان می دهد که احتمال ابتلا درد گردن و کمر شدید در افراد افسرده چهار برابر بیشتر از دیگران است.

روان شناسان در این رابطه توضیح می دهند که زمانی که یک خلق و خوی منفی ایجاد می کنید، توجه بیشتری به بدن شما می کنید و بنابراین احساس راحتی و در می کنید.

علاوه بر این، ممکن است علائم معده و سردرد را احساس کنید یا حساسیت بیشتری نسبت به درد داشته باشید.

یک مطالعه منتشر شده در مجله روانپزشکی در سال ۲۰۰۸ نشان داد که وقتی افراد مبتلا به افسردگی درد را پیش بینی می کنند، فعالیت مغز آنها احساسات بیشتری را نشان می دهد و در نتیجه درد کمتری ایجاد می کند، بنابراین آنها در برابر جراحات ضعیف تر می شوند.

وزن شما افزایش می یابد

این وزن اضافی از کجاست؟

اگرچه غذاهای آماده می توانند میزان سرتوتونین را در مغز افزایش دهند، مصرف هیستریک های خود را در طی مدت طولانی می تواند منجر به افزایش وزن و احساس گناه شود که موجب افسردگی شما می شود.

یک مطالعه اخیر منتشر شده در نشریه چاقی نشان می دهد که سطوح بالای استرس و افسردگی منجر به افزایش شدید وزن می شود.

در عین حال برخی افراد ممکن است وزن به علت غم و ناراحتی بیش از حد از دست بروند.

تست روانشناسي جنسيتي آیا نیاز به ازدواج دارید

شما خیلی عصبانی می شوید

اگر کوچکترین مشکل باعث خشم و یا خلق و خوی شما شود، و این یکی از عادت های جدید شما تبدیل شده است، ممکن است افسرده باشید.

در یک مطالعه منتشر شده در JAMA روانپزشکی در سال ۲۰۱۳، پنجاه و چهار درصد از افرادی که افسردگی داشتند احساسات خجالت، شرم، اختلاف نظر و یا خشم داشتند.

اساتید روانشناسی بالینی و علوم رفتاری می گویند، هنگامی که این وضعیت منفی و ناخوشایندی را توسعه می دهید، جای خوبی برای رشد احساسات محترم مانند تحرک، سرخوردگی و خشم خواهد بود.

شما ممکن است این موضوع را مستقیم متوجه نمی شوید، اما این چیزی که در داخل شما اتفاق می افتد.

تکنیک مدیریت استرس / از نظر دکتر ویلیام البرت

شما چیزی را احساس نمی کنید

احساس می کنید؟

پروفسور ریو می گوید: بسیاری از ما انگیزه هایی برای بیدار شدن از خواب، مانند کار، تمرین، رفتن به اجتماع یا صبحانه داریم.

اما افرادی که افسردگی دارند، به یک اتاق مانند یک گیاه می چسبند و چیزهایی که قبلا برای آنها خوشحال کننده یا غم انگیز بوده است، در آنها هیچ حسی ایجاد نمی کنند.

این نوع رفتار زامبی می تواند مهمترین علامت افسردگی باشد و مهمترین نکته در مورد آن این است که می تواند مسری باشد و شما را از افرادی که شما دوست دارید و دایره خود دور می کنند و منحرف می سازد.

درمان افسردگی

نوشیدن الکل

اگر هر شب الکل بخورید، مطمئنا افسرده شده اید.

تحقیقات نشان می دهد که تقریبا یک سوم افراد مبتلا به افسردگی چنین مشکلاتی دارند.

شما باید توجه داشته باشید که نیازی به نوشیدن چیزی برای فراموش کردن ندارید.

شما دائما در فیس بوک سرگردان هستید.

آنها ممکن است از پیدا کردن یک انسان واقعی محروم شوند یا ممکن است از جهان آنلاین برای فرار از افکار و احساسات خود استفاده کنند.

در صورت افسردگی، چت و خرید انلاین می کنید همیشه در اطراف محیط مجازی سرگردان هستید و از انجام هر کاری در اینترنت لذت خواهید برد.

مطالعات مختلف نشان می دهد افرادی که همیشه آنلاین می باشند و تعاملات انها در فضای مجازی بیشتر از تعامل در دنیای واقعی است، ممکن است افسردگی داشته باشند، یا اگر نباشد، در آینده نزدیک افسردگی خواهند گرفت.

آنها ممکن است از پیدا کردن یک انسان واقعی محروم شوند یا ممکن است از جهان آنلاین برای فرار از افکار و احساسات خود استفاده کنند.

در حالی که اعتیاد به اینترنت و افسردگی دو چیز جداگانه است، آنها اغلب در ارتباط هستند.

بنابراین، برای انسان ها بهتر است که مقدار زمانی که آنها در اینترنت هستند و با افراد واقعی ارتباط برقرار کنند، تعادل ایجاد کنند.

افسردگی در دوره بلوغ را تشخیص دهید / پیشگیری و درمان

شما همیشه فکر و خیال می کنید

چقدر در طول روز فکر می کنید ؟

به عنوان مثال، آیا شما فکر می کنید که شما تبدیل به یک ستاره از یک فیلم، کسی مانند شما را دوست دارد، شما یک پسر هوشمند، و یا رئیس خواهید شد و این شما را شگفت زده می کند؟

روانشناسان دانشگاه هاروارد می گویند زمانی که ما عمدتا در ذهن مان هستیم، ما دائما در حال خواب و بازگشت به زندگی عادی هستیم و می تواند برای ما دلهره آور و ناخوشایند باشد.

در حالی که رویای می تواند به شما در یافتن راه حل های خلاقانه برای مشکلات شما کمک کند، اما فانتزی بیش از حد می تواند شما را به افسردگی سوق دهد.