مشاوره خانواده حضوری، شماره بهترین مشاوره خانواده، بهترین مشاوره خانواده، مرکز مشاوره خانواده به شما کمک می کند تا مشکلات روابط خود را شناسایی کرده و آن ها را با کمک بهترین مشاوران مرکز مشاوره ستاره ایرانیان حل کنید.

خانواده ها می توانند منبع حمایت، عشق، تشویق و شادی باشند. اما گاهی اوقات خانواده ها تحت فشار قرار می گیرند و اعضای خانواده ممکن است شروع به احساس انزوا، نادیده گرفته شدن، ناراحتی و عصبانیت کنند.

مشاوره خانواده همچنین می تواند برای دعوا میان خواهر و برادرهای بزرگسال و شکاف و درگیری در روابط مفید باشد. ممکن است با نوجوان، کودک یا در روابط زن و شوهر مشکل داشته باشید. هر جایی که رابطه نیاز به کمک داشته باشد، می توانید از مشاور کمک بگیرید.

جلسات مشاوره خانواده بسیار منعطف است زیرا هر خانواده منحصر به فرد می باشد. مشاوره خانواده حضوری با تمام مراحل چرخه زندگی خانواده سروکار دارد:

  • خانواده هایی با فرزندان خردسال یا ورود یک نوزاد جدید
  • خانواده های دارای نوجوان
  • مشاوره پیش از ازدواج
  • طلاق یا جدایی
  • خانواده های ناتنی
  • کودکانی که خانه را ترک می کنند
  • سالخوردگی والدین و تغییر نقش ها و مسئولیت ها
  • سوگواری

شما می توانید با مرکز برتر مشاوره خانواده “مرکز مشاوره ستاره ایرانیان” تماس حاصل کنید، رزرو وقت با مشاور از طریق شماره های ۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲ و ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰ و ۰۹۰۳۵۶۷۳۰۵۰ و ۰۹۱۰۸۳۴۷۵۹۷ امکان پذیر است.

مرکز مشاوره ستاره ایرانیان سه دوره متوالی برگزیده جشنواره مرکز مشاوره مراجع محور در کشور به همراه کسب نشان ایزو در ارائه خدمات می باشد.

چرا باید از مشاوره خانواده حضوری استفاده کنید؟

مطالعات پژوهشی بارها اثربخشی مشاوره  ازدواج و مشاوره خانواده حضوری را در درمان طیف گسترده ای از اختلالات روانی و عاطفی و مشکلات سلامت نشان می دهد.

سوء مصرف مواد مخدر در نوجوانان، افسردگی، اعتیاد به الکل، چاقی و زوال عقل در سالمندان تنها برخی از شرایطی است که درمانگران ازدواج و مشاوره خانواده حضوری به طور موثر درمان می کنند.

همچنین بررسی ها نشان می دهد که مراجعان از خدمات درمانگران ازدواج و خانواده مرکز مشاوره ستاره ایرانیان رضایت بالایی دارند. مشتریان بهبود قابل توجهی در بهره وری کار، روابط کاری، روابط خانوادگی، رابطه با همسر، سلامت عاطفی، سلامت کلی، زندگی اجتماعی و مشارکت اجتماعی را گزارش می دهند.

در یک مطالعه اخیر، افرادی که در جلسات مشاوره خانواده حضوری شرکت داشته اند بیش از ۹۸ درصد از مراجعان درمانگر ازدواج و خانواده خدمات درمانی را مناسب و تاثیر گذار گزارش کرده اند.

پس از درمان، تقریباً ۹۰٪ از مراجعان بهبودی در سلامت عاطفی خود، دو سوم از آن ها بهبودی در سلامت کلی جسمانی، اکثر مراجعین بهبود عملکرد در محل کار، بیش از سه چهارم بهبودی در روابط زوجین گزارش می دهند.

هدف خانواده درمانی چیست؟

  • در نظر گرفتن نیازهای هر یک از اعضای خانواده یا سایر روابط کلیدی
  • شناسایی نقاط قوت و منابع ارتباطی افراد
  • نسبت به شکل ها و روابط، باورها و فرهنگ های متنوع خانواده تحقیق می کند.
  • افراد را قادر می سازد تا با هم یا به طور جداگانه، اغلب در مورد مسائل دشوار یا ناراحت کننده صحبت کنند.

جلسات درمانی

طول درمان مشاوره خانواده حضوری

جلسات خانواده درمانی از ۴۵ دقیقه تا ۱٫۵ ساعت طول می کشد و معمولا هر دو تا سه هفته یکبار انجام می شود.

درمان می تواند از چند جلسه تا بیش از یک سال طول بکشد، البته همان طور که گفته شد جلسات با توجه به نیازهای هر خانواده کاملا متفاوت می باشد.

مشاوره خانواده حضوری

در جلسات مشاوره خانواده حضوری چه اتفاقی می افتد؟

در مشاوره خانواده، درمانگر با اعضای خانواده ملاقات می کند. هنگامی که خانواده در چند جلسه مشاوره شرکت کردند، درمانگر می تواند درمانی مناسب را تعیین کند.

برای مثال، درمانگر ممکن است نوجوانی را ملاقات کند که مشکل مصرف مواد داشته و خواهر یا برادر بزرگ‌تری دارد که مشکلات مشابهی را پشت سر گذاشته باش. راهنمایی که خواهر یا برادر بزرگتر می تواند ارائه دهد ممکن است در واقع قدرتمندتر از سخنان درمانگر باشد، بنابراین بهترین کار این است

درمانگران رویکردهای مختلفی برای درمان در اختیار دارند. امروزه می توان از ترکیبی از روش های درمانی استفاده کرد. به عنوان مثال، فردی که مشکل الکل دارد، می تواند جلسات درمانی فردی داشته باشد، خانواده درمانی دریافت کند و حتی گروه درمانی را تجربه کند.

از مشاوره خانواده حضوری چه انتظاری می توان داشت؟

در اینجا ۳ چیز وجود دارد که می توانید از خانواده درمانی انتظار داشته باشید:

ناراحتی: صحبت در مورد مسائل عمیق درون خانواده زمانی که اعضای خانواده درگیر حضور دارند ممکن است ناراحت کننده باشد. این امری کاملاً طبیعی است به خصوص اگر خانواده شما دوست دارند از درگیری اجتناب کنند در این شرایط پرداختن مستقیم به مسائل احساس متفاوتی خواهد داشت.

تسکین: بحث در مورد احساسات و افکار خود و به دست آوردن برخی راه حل ها برای تعارضات درون خانواده باعث آرامش بیشتر افراد می شود. برخی موارد، تغییرات پویا یا رفتاری در خانواده نیز می‌تواند منجر به تسکین افراد شود.

رازداری: در مشاوره خانواده محدودیت‌هایی برای رازداری وجود دارد که قبل از شروع به شما اطلاع داده می‌شود، اما در غیر این صورت تمام اطلاعات به اشتراک گذاشته شده در جلسه مشاوره کاملاً محرمانه است.

مشاوران برای حفظ حریم خصوصی مراجعان خود ارزش قائل هستند و به رهنمودهای اخلاقی سختگیرانه مربوط به رازداری ملزم هستند تا اعضای خانواده بتوانند احساس امنیت داشته باشند و نگرانی های خود را به اشتراک بگذارند.

شما می توانید با مرکز برتر مشاوره خانواده “مرکز مشاوره ستاره ایرانیان” تماس حاصل کنید، رزرو وقت با مشاور از طریق شماره های ۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲ و ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰ و ۰۹۰۳۵۶۷۳۰۵۰ و ۰۹۱۰۸۳۴۷۵۹۷ امکان پذیر است.

مرکز مشاوره ستاره ایرانیان سه دوره متوالی برگزیده جشنواره مرکز مشاوره مراجع محور در کشور به همراه کسب نشان ایزو در ارائه خدمات می باشد.

مشاوره خانواده حضوری

۹ مزایای مشاوره خانواده حضوری

۱٫ بهبود ارتباطات درون واحد خانواده

اعضای خانواده اغلب به سختی می توانند با یکدیگر راحت باشند. پیامد ناگوار این امر این است که باعث ایجاد گسست و فاصله بین اعضای خانواده می شود که باعث مشکلات بزرگ تری می شوند.

مشاور خانواده می تواند به اعضای خانواده کمک کند تا نقش خود را در خانواده درک کنند و به آن ها نشان دهد که ارتباط صادقانه و آزاد چقدر می تواند مفید باشد.

اگر یکی از اعضای خانواده از اعتیاد رنج می برد، احتمالاً همه اعضای خانواده دچار مشکل و آسیب در روابط می شوند. یک جلسه مشاوره شامل همه اعضای خانواده به آن ها کمک می کند تا یکدیگر را بدون احساس رنجش یا درگیری درک کنند.

۲٫ تقویت پیوندها و تقویت روابط

اعضای خانواده و به خصوص خواهر و برادر اغلب دچار تعارض می شوند و بسته به شدت درگیری و در صورت عدم کنترل می توانند به انسجام کانون خانواده آسیب بزنند. والدین ممکن است چنین مسائلی را درک نکنند یا اهمیت آن را دست کم بگیرند، که ممکن است منجر به احساسات حل نشده و مشکلات آینده شود.

مشاوره خانواده می تواند به شما در درک بهتر فرزندان یا اعضای خانواده کمک کند و راهنمایی های کافی را فراهم م یکند تا یاد بگیرید که چگونه انسجام خانواده را افزایش دهید.

همراهی اعضای خانواده با رقابت در جلسه به آن ها کمک می کند تا یکدیگر را درک کنند و هر گونه اختلافی که ممکن است داشته باشند را حل کنند.

۳٫ ایجاد عزت نفس

اگر می خواهید در اجتماع و با چالش های اصلی زندگی نیز به خوبی کنار بیایید، باید عزت نفس سالم داشته باشید. اکثریت قریب به اتفاق افرادی که با عزت نفس پایین زندگی می کنند یا رشد می کنند در برابر مشکلات سلامتی، مشکلات بین فردی و نفوذ همسالان آسیب پذیر هستند.

اگر والدین عزت نفس پایینی داشته باشند، به احتمال زیاد فرزندان نیز از همین مشکل رنج خواهند برد.

یک جلسه مشاوره خانواده با یک خانواده درمانگر مجرب می تواند به بازیابی عزت نفس کمک کند و به کودکان و والدین کمک کند تا یکدیگر را بهتر بشناسند، درک کنند و از یکدیگر قدردانی کنند، که به آن ها کمک می کند تا احساس بهتری نسبت به خود و ارزش خود در جامعه داشته باشند.

بنابراین، واحد خانواده دیدگاه مثبت تری به زندگی خواهد داشت و در نتیجه شانس موفقیت آن ها در زندگی را افزایش می دهد.

۴٫ سطح شادی را در خانواده افزایش می دهد

در این عصر دیجیتالی سیستم‌ها و دستگاه‌های سرگرمی هوشمند، بسیاری از افراد هنگام استرس یا مواجهه با مشکل به ابزارهایی مانند گوشی‌های هوشمند، تلویزیون‌ها و تبلت‌ها روی می‌آورند.

با این حال، این فقط به خوبی پنهان شدن یا فرار از مشکلات است و باعث می شود سایر اعضای خانواده احساس استرس یا نگرانی کنند.

مشاوره خانواده به شما کمک می کند تا بفهمید که چگونه باید با مشکلات خاص کنار بیایید و بدون نیاز به چشم پوشی از بقیه اعضای خانواده، با آن ها روبرو شوید، که تضمین می کند خانواده ای ناراضی ندارید.