مشاوره ازدواج تلفنی، مشاوره تلفنی ازدواج

یکی از روش های مشاوره، مشاوره تلفنی می باشد و کسانی که نمی توانند به طور مستقیم با متخصصان و مشاوران در ارتباط باشند می توانند از روش تلفنی که یکی از پیشرفته ترین راه های ارتباطی است استفاده کنند.

ازدواج اگر عجولانه و بدون آگاهی باشد و به خاطر دلایل و اهداف اشتباه انتخاب شود خیلی زود منجر به شکست می شود و برای خانواده آسیب های بسیاری را به همراه خواهد داشت.

با رفتن به مشاوره می توان بسیاری از مشکلات قبل از ازدواج را شناخت و چند جلسه مشاوره قبل از ازدواج می تواند از هزینه ها ( وقت، پول، انرژی و…) بکاهند.

مشاوران مشکلات را ریشه یابی می کنند و بسیاری از ویژگی ها و خصوصیات افراد را شناسایی کرده و مشاوران راهکارهای موثری را در اختیار مراجعان شان می گذارند.

مشاوران بعد از اینکه مشاوره تلفنی را انجام می دهند برای مراجعان شان مشاوره آنلاین و مکاتبه ای را در نظر می گیرند.

مشاوره ازدواج تلفنی و روان درمانی

افراد در مقطع هایی از زندگی دچار چالش هایی می شوند این چالش ها به خصوص در امر ازدواج به وجود می آید که برای حل این مشکلات به کمک و راهنمایی نیاز دارند.

مشاوران این نیازها را به طور دقیق بررسی می کنند و برای بررسی کردن، افکار، احساسات، اعمال و روابط فرد مدنظر قرار می گیرد تا توسط مشاور و روانشناس اقداماتی برای حل آن انجام شود.

مشاوره و روان درمانی در ابتدا با مصاحبه بالینی آغاز می شود و مشاور با مشخص کردن مشکلات و تشخیص درست آن راه حل مناسبی را ارائه می دهند تا تمام ابعاد و جنبه های مشکل و مسئله مورد نظر را در بر می گیرد.

مشاوره به فرد کمک می کند تا تغییراتی را در زندگی اش به وجود آورد و با استفاده از این تغییرات رضایت و سازگاری بیشتری از زندگی اش داشته باشد.

به همین دلیل برای اینکه آینده درخشان داشته باشید و بهترین تصمیم را بگیرید باید از مشاوره کمک بخواهید مثلا برای ازدواج، مشاوره قبل از ازدواج واقعا لازم می باشد.

9 تکنیک برتر در مشاوره ازدواج بر اساس جدیدترین روشهای روانشناسی

مشاوره ازدواج تلفنی

باید در مورد ازدواج بهترین تصمیم گرفته شود و به دلیل مشکلات و دغدغه های بی شمار و افزایش فشار روانی باید با مشاور گفتکو کرد تا بهترین انتخاب به وجود آید.

بیشترین ملاک افراد برای انتخاب همسر عشق و علاقه می باشد و بیشتر زندگی های مشترک و ازدواج ها به خاظر عشق و دوستی شروع می شود.

اما بسیاری از ازدواج ها به طلاق و جدایی کشیده می شود و دلیل آن از بین رفتن عشق و محبت می باشد و چون انتخاب درست نداشته اند و خواسته های آن ها با هم هماهنگ نیست به وجود می آید.

مشاور و روانشناس در جلسات مشاوره تلفنی خواسته های دو طرف شناسایی کرده و آن ها را بررسی و ارزیابی می کند و مشاور تیپ های شخصیتی را شناخته و با استفاده از ویژگی ها و شخصیت های افراد برای همسان سازی خواسته ها و سازگاری آن ها با یکدیگر راهکار های مناسبی را در اختیارشان می گذارد.

لزوم دریافت مشاوره قبل از ازدواج

یکی از تصمیمات مهمی که هر فرد در زندگی با آن درگیر می شود انتخاب همسر و ازدواج می باشد چرا که همسر کسی است که تمام عمر انسان با انتخابش باید زندگی کند و اگر انتخاب درستی نداشته باشد ممکن است درگیر مسائل و مشکلات بسیاری شود و انتخاب اشتباه در این زمینه باعث آسیب های جدی در سالیان طولانی می شود.

افراد برای اینکه همسر آینده خود را به خوبی انتخاب کنند باید در این زمینه دقت فراوانی داشته باشند و با شناخت کامل طرف و آگاهی از ملاک های ازدواج موفق بهترین انتخاب را انجام دهند.

مشاوره قبل از ازدواج  به دختر و پسر کمک بسیاری می کند و باعث می شود تا فرد با رویکردی درست و با آگاهی درست برای زندگی مشترک خود برنامه ریزی کند.

مشاوره ازدواج تلفنی چه کمکی می کند؟

روانشناس ابتدا با اخلاقیات و روحیات فرد آشنا می شود و او در جلسات متعدد پرسش ها و مصاحبه های با فرد انجام می دهد تا به خوبی با او آشنا شود.

با این سوالات مشاوره ممکن است ایراداتی را در روابط فرد مشاهده کند که فرد قادر نخواهد بود آن ها را بشناسد.

مشاوره با شناسایی مشکلات برای رفع آن ها و بهسازی روابط به افراد کمک می کند و این امر از طریق تلفنی به خوبی امکان پذیر می باشد.

مشاوره افراد را قضاوت نمی کند و به همین دلیل شما و همسرتان بدون قضاوت شدن مشکلاتتان بررسی می شود و بر اساس تناسبات طرفین راهکارهای مناسبی در اختیار مراجعه کنندگان قرار می گیرد.

مشاوره ازدواج تلفنی

مشاور مسائل را از دیدگاه های مختلفی مورد بررسی قرار می دهد و سعی می کند تا درک درست و کاملی از تمامی ابعاد داشته باشد و بهترین راهکار را ارائه دهد.

آشنایی قبل از ازدواج برای شناخت بیشتر می باشد و اینکه بسیاری از زوج ها در مورد بسیاری از مسائل به تفاهم برسند اما این آشنایی کافی نیست.

دختر و پسر برای اینکه بتوانند به خوبی با یکدیگر آشنا بشنود و یکدیگر را بشناسند و ملاک های مناسبی را برای انتخاب همسر در نظر داشته باشند باید به مرحله از زندگی برسند که خودشان را به خوبی بشناسند و تا حدودی به خودشناسی رسیده باشند.

مشاوره تلفنی ازدواج راه های خودشناسی را در اختیار شما قرار می دهد و این را ه ها برای هر کس متفاوت می باشد و فرق می کند.

سوالاتی که در مشاوره ازدواج تلفنی مطرح می شود

در جلسات مشاوره تلفنی بین مشاور و مراجع سوالاتی مطرح می شود که باعث می شود دیدگاه مناسب  و وسیعی در اختیار شما قرار بگیرد، در زیر نمونه ای از این سوالات را مشاهده کنید.

  • آیا روش های دیگری برای شناخت طرفین وجود دارد؟
  • در علاقه کدام مسئله مهم تر است علاقه یا تفاهم؟
  • آیا اهداف و نیازهای خود را از ازدواج مشخص و تعیین کرده اید؟
  • شرایط و آمادگی های روانی شما یا طرف مقابلتان برای ازدواج چقدر می باشد؟
  • آیا می توان با وجود داشتن اختلاف در دوران نامزدی ازدواج کرد؟
  • صحبت کردن در مورد مسائل جنسی قبل از ازدواج صحیح می باشد؟
  • آیا عشق و علاقه بعد از ازدواج به وجود می آید؟

در نتیجه مشاور روانشناس این سوالات را مطرح کرده و از شما پاسخ می خواهند و در نهایت پاسخ جامعی به این سوالات می دهد همچنین مشاور در زوج ها تناسبات فرهنگی، خانوادگی، اعتقادی و اقتصادی، اختلافات سنی، تشابه اخلاقی و تیپ شخصیتی را مورد بررسی قرار می دهد.