اشتباهات زن و شوهر بعد از دعواهای زناشویی | چگونه آشتی کنیم؟

اشتباهات زن و شوهر بعد از دعواهای زناشویی در بسیاری از مواقع طلاق ها به خاطر اشتباهاتی است که زن و مرد در هنگام دعوا دارند .

اشتباهات زن و شوهر 

یا هردو میبری یا هردو می بازید

دعوا کردن یک بازی نیست که همسرتان را مجبور کنید که آنگونه که شما دوست دارید رفتار کند تا برنده بازی شوید دعوای زن و شوهری یک برنده یا بازنده ندارد،  اگر بحث بین شما و همسرتان به فهمیدن مشکل و برطرف کردن آن نیانجامد هر دوی شما بازنده هستید.

شما باید بدانید که هر دو در یک تیم هستید و باید برای پیشرفت آن تلاش کنید اما اگر در خانواده یکی پیش قدم باشد برنده است و دیگری باید برای او هدیه بخرد.

آشتی کردن نشان دهنده نقطه ضعف شما نیست. یعنی شما نمی خواهید مسئله را ادامه دهید و به زندگی آسیب برسانید.

  • دعوا قوانین را تغییر نمی‌دهد

برای خانه یک قوانینی تعیین کنید که به حفظ کانون خانواده کمک کند مثلاً سلام کردن به هم، خوابیدن سر ساعت معین،  غذا خوردن سر یک میز هرچقدر که از یکدیگر هم ناراحت بودید باید این قوانین را رعایت کنید.

صبر چرا اما قهر نه

صبر کنید تا هیجان و عصبانیت شما کم شود و بتوانید در مورد مشکل صحبت کنید و راه حلی برای آن پیدا کنید صبر کردن به معنای قهر کردن نیست،  قهر کردن یعنی اینکه اگر این کار را نکنی تو را ترک می کنم که تکرار این موضوع باعث می شود علاقه بین زن و شوهر کم شود.

 حرفهای حین دعوا همان جا می ماند.

اگر در حین دعوا حرفی از همسرتان شنیدید که باعث ناراحتی شما شد همان موقع در مورد آن صحبت کنید و در دعوا های دیگر از آن صحبتی نکنید، با گوشه و کنایه صحبت نکنید زیرا آسیب زیادی به زندگی شما میزند و از طرفی گفتن همچین حرفی در دعوا درست نیست.

  • سرزنش نکنید | اشتباهات زن و شوهر

اگر بعد از دعوا همسرتان را به خاطر به وجود آمدن این موقعیت سرزنش نکنید و بدانید که دعوا یک مقصر ندارد وباید بدانید که در زندگی به دنبال پیدا کردن مقصر نباشید.

  • تنها برای اشتباهات خود عذرخواهی کنید

اگر در زندگی جرو بحث شد که شما مقصر آن نبودید عذرخواهی نکنید اجازه دهید فردی که اشتباه کرده اشتباهش را بپذیرد و بابت آن عذرخواهی کند و وقتی عذرخواهی می کنید موضوعی را که به خاطر آن عذرخواهی میکنید مشخص کنید.

  • انتظاراتتان را بگویید.

اگر رفتاری باعث شد که شما از همسرتان آزرده خاطر شوید به او بگویید که چه رفتاری باعث شده که شما نسبت به او عصبانی شوید اگر هر موضوع  باعث ناراحتی شما شده است به او بگویید و حتی به او بگویید که حاضر است به شما کمک کند که تغییر کنید و اگر کوچکترین تغییری در او دیدید حتما از او تشکر کنید که او انگیزه لازم را پیدا کند.

  • جنگ اول

از اینکه مجدداً جنگ و جدلی شکل بگیرد نترسید و مسئله و مشکل را برطرف کنید و نگذارید مشکلی حل نشده کنار برود.

منظورم این نبود استفاده از این جمله آسیب زیادی می زند اگر شما حرفی زده باشید که همسر شما به درستی منظور شما را نفهمیده باشد باعث ناراحتی او می شود باید بدانید که همسرتان در هر صورت از شما ناراحت شده است پس بپذیرید که حرفتان اشتباه بوده و از آن عذرخواهی کنید.

  • بحث روی کاغذ

اگر به مشکل خوردید  حتماً بعد از از اینکه آرامش به شما برگشت با او صحبت کنید. تا به یک راه حل برسید باید بدانید که حل یک مشکل با دعوا کردن حل نمی شود و برای برطرف کردن مشکل حتماً باید صحبت کنید اما این دفعه با هدف صحبت کنید با هم قرار بگذارید که چند ساعت با هم حرف نزنید وقتی راه‌حلی به ذهنتان رسید بیان کند یا روی کاغذ بنویسید.

  • اشتباهات زن و شوهر و نزدیکی بعد از دعوا

برخی از مردان علاقه دارند که بعد از دعوا و حل مسئله رابطه با همسرشان داشته باشند اما زنان در این مواقع آمادگی لازم را ندارند اگر شما هم از این دسته افراد هستید که نمی توانید به او بگویید که میدونم دوست داری به هم نزدیک بشیم و این برای من مهمه،  اما من آمادگی  ندارم.

دعوای بین زوجین

چطور بعد از دعوا با همسر آشتی کنیم؟

شاید اگر برای آشتی قدم جلو بگزارید کارشما کمی سخت باشد.

ریشه بسیاری از دعواهای زن و شوهر این است که نمی توانند خواسته ها و انتظارات خودشان را در وقت مناسب بیان کنند که امری طبیعی است و آنچه که مهم است این است که شما بتوانید بعد از قهر آشتی کنید.

اگر مدت قهررا طولانی کنید باعث سردی رابطه شما می شود و منجر به‌طلاق عاطفی  و یا جدایی همیشگی می شود.

انتقاد پذیر نبودن، زودرنجی، حساسیت باعث می‌شود که شما بیشتر قهر کنید.

  • با همسر خود صحبت کنید

قهر کردن شما نشان دهنده ضعف شخصیتی شما می باشد. قهر بودن در طولانی مدت باعث می شود که زوجین نسبت به یکدیگر بی‌انگیزه شوند  ممکن است بعد از دعوا شما و همسرتان نیاز به زمان داشته باشید تا بتوانید آرامش خودتان را پیدا کنید و پس این موضوع را مطرح کنید و نگذارید که بین شما و همسرتان دوری بیافتد.

اشتباهات زن و شوهر

  • با حالت انتقادی با همسرتان صحبت نکنید.

فضای دل انگیز در محیط خانه ایجاد کنید این شرایط می‌تواند رفتار و احساس شما را تغییر دهد.

بنابراین محیط خانه خود را تغییر دهید، تزیین کنید تا فضای آرام بخش داشته باشد.  این گونه در روح و روان شما تاثیر مثبتی می گذارد و زمینه را برای آشتی فراهم می کند.

  • توانایی بخشیدن داشته باشید .

برای اینکه خیلی سریع بتوانید آشتی کنید لازم است که یکدیگر را ببخشید مسائل گذشته را زنده نکنید و هر چه زودتر مسائل را فراموش کنید  زیرا اگردعوا و قهر طولانی شود تاثیرات منفی روی رابطه شما خواهد داشت.

  • از همسرتان دلجویی کنید .

هر قدمی که شما در جهت زندگی تان برمی دارید پایه‌های زندگی شما را محکم تر می کند و باعث صمیمیت شما می شود و اگر قدمی برای زندگی‌تان بر دارید نشان دهنده رشد شخصیتی و از خودگذشتگی شما می باشد .دلجویی کردن به معنای معذرت خواهی نیست گاهی اگر رفتار تان را دوباره تکرار نکنید خود نوعی عذرخواهی است.

  • عشق خود را ابراز کند.

وقتی شما با همسرتان دعوا میکنید باعث آزردگی و ناراحتی او می شوید پس بعد از دعوا به او بگویید که چقدر او را دوست دارید و در لحظه عصبانیت کنترل خود را از دست داده آید  ولی اگر باز هم رفتارهای قبلی خودتان تکرار کنید پایه‌های رابطه شما ضعیف می شود.