تست ماریجوانا یا گل، علل منفی شدن تست اعتیاد به ماریجوانا( ماده مخدر گل)

یکی از راه های تشخیص مصرف و یا اعتیاد ماریجوانا انجام تست ماریجوانا می باشد، ماریجوانا یا ماده مخدر گل یکی از مواد مصرفی شایع در میان جوانان می باشد که در گروه کانابیس ها قرار دارد، اما این مواد خاصیت توهم زایی دارد به عنوان مواد توهم زا شناخته می شود.

بسیاری از خانواده ها نگران هستند که فرزندشان و یا خواستگار دخترشان به این ماده اعتیاد داشته باشند و به همین دلیل از فرد مورد نظر می خواهند تا تست اعتیاد را انجام دهد، اما باید توجه داشته باشید که تست آن عاری از خطا نمی باشد و همین مسئله ممکن است زمینه تقلب را برای تست اعتیاد فراهم کرده باشد.

در صورتی که در مورد راه ها و روش های تقلب کردن در تست ماریجوانا آشنا باشید می توانید از این موضوع پیشگیری کنید و هم چنین با مطالعه این مقاله می توانید آگاهی تان را در مورد تست ماریجوانا افزایش دهید.

برخی از علائم مصرف ماریجوانا یا گل

زمانی که فرد گل یا علف مصرف می کند به او حالت سرخوشی دست می دهد و بعد از شروع مصرف خلق و خوی او به طور چشم گیری تغییر می کند، البته بسیاری از افراد عقیده دارند که ماریجوانا احساس آنی در زمان مصرف به مقدار قابل توجهی تشدید می کند، در ادامه برخی از علائم مصرف ماریجوانا بیان شده است:

  • افزایش ضربان قلب
  • قرمزی و تورم چشم
  • افزایش بسیار شدید اشتها
  • خشک شدن دهان
  • عدم هماهنگی حرکتی
  • مشکل در تفکر و درک
  • توهمات دیداری و شنیداری و لمسی
  • کند شدن گذر زمان

تست ماریجوانا، نحوه تشخیص فردی که ماریجوانا مصرف کرده است

باید توجه داشته باشید که زمانی که علائم زیر را مشاهده کردید فرد را متهم به معتاد بودن نکنید زیرا حس مچ گیری و سوء ظن شما به او انتقال داده می شود و فرد به این مواد گرایش پیدا می کند و یا هر نوعی مصرف را انکار می کند.

هم چنین احتمال دارد فرد اصلا مواد مخدر مصرف نکرده باشد و به خاطر دلایل دیگری به این علائم دچار شده باشد، باید در این مواقع واکنش تان به صورت محترمانه باشد و برای این که از مصرف فرد مطمئن شوید باید از مشاوره اعتیاد کمک بگیرید.

مصرف ماده ماریجوانا اغلب با علائم زیر همراه می باشد.

  • گیجی و غیر عادی شدن راه رفتن
  • تغییرات ناگهانی خلق و خو
  • خواب آلودگی بعد از مصرف و بی خوابی در صورت مصرف نکردن
  • خنده های بی دلیل و بلند
  • چشمان خمار، قرمز و متورم
  • اختلال در حافظه کوتاه مدت
  • اضطراب، پریشانی و پرخاشگری
  • خواب آلودگی و خواب سنگین پس از بین رفتن اثر سرخوشی
  • دچار شدن به کابوس های شبانه
اعتیاد به مواد افیونی

آیا در آزمایش پیش ازازدواج مصرف ماریجوانا بررسی می شود؟

متاسفانه در آزمایش هایی که قبل از ازدواج صورت می گیرد آزمایش مصرف موادی مانند ماریجوانا نادیده گرفته شده و مورد بررسی قرار نمی گیرد و این مسئله مشکلات بسیاری در زندگی فرد به وجود می آورد، یکی از راه های جایگزین، دریافت خدمات مشاوره ای پیش از ازدواج زیر نظر متخصص روانشناسی می باشد.

روانشناس به دلیل آگاهی در مورد اثرات مصرف، انجام مصاحبه های بالینی می تواند بهتر تشخیص دهد و شما را با این مسائل آشنا کند و راهکارهای لازم برای ترک آن در اختیارتان قرار دهد.

تست ماریجوانا

تست اعتیاد به ماریجوانا ( گل)

برای مشخص شدن اعتیاد به ماریجوانا روش های تخصصی و حرفه ای مانند روش کروماتوگرافی، اسپکتروفتوم (GC,MS)  و آزمایش آنتی بادی مونوکلونال وجود دارد که برای تشخیص سطح مصرف ماریجوانا در ادرار توسط آزمایشگاه ها و بیمارستان ها انجام می شود.

اما یک روش خانگی و در دسترس وجود دارد که با استفاده از کیت ها یا رپیدی ها تست حشیش می باشد که با استفاده از نوار تست می توان مصرف ماریجوانا را تشخیص داد. ( ماده حشیش از خانواده  ماریجوانا و از خانواده کانابیس ها می باشد) ماده اصلی که در این خانواده وجود دارد THC نام دارد و تشخیص به وسیله وجود این ماده در ادرار فرد مشخص می شود، در ادامه این مقاله چند نکته مهم که برای تست ماریجوانا در خانه لازم است را بیان می کنیم:

  • ناشتا بودن در این آزمایش اهمیتی ندارد.
  • ادرار باید در یک ظرف خشک و تمیز و به عمق یک سانتی متر باشد.
  • برای انجام تست ماریجوانا ابتدا باید نوار تست و نمونه ادرار به دمای اتاق برسد.
  • استفاده از نوار تست نباید طول بکشد.
  • نوار تست باید به صورت عمودی تا خطی که مشخص شده است در ادرار وارد شود و تا ۱۵ ثانیه در آن گذاشته شود و بعد نوار تست در سطح صافی که جذب کننده ادرار نباشد قرار دهید، تایمر را روشن کنید و صبر کنید تا خطوط رنگی نشان داده شود.
  • در تست های خانگی نتایج تا ۵ دقیقه بعد از انجام تست قابل تفسیر می باشد.

شیوه تفسیر نتایج تست ماریجوانا یا گل

بعد از این که تست ماریجوانا گرفته شود سه نتیجه کلی می توان مشاهده کرد که عبارت اند از:

نتایج تست اعتیاد به ماریجوانا

تست ماریجوانا

  1. منفی

در صورتی که یک خط در ناحیه کنترل (C) و یک خط در ناحیه تست (T) باشد نتیجه تست منفی می شود و نتیجه منفی نشان دهنده این است که غلظت حشیش یا ماریجوانا کمتر از میزان قابل ردیابی تست می باشد. ( ۵۰ نانو گرم در هر میلی لیتر)

نکته ای که باید به آن توجه شود این است که شدت رنگی در ناحیه تست می تواند متغیر باشد اما آشکار شدن خط رنگی در صورتی که بسیار کمرنگ باشد نشان دهنده منفی بودن جواب آزمایش می باشد.

  1. مثبت

در صورتی که یک خط رنگی در ناحیه کنترل (C) ایجاد شود و در ناحیه تست (T) هیچ خطی نشان داده نشود به معنی مثبت بودن تست می باشد و به این معنی می باشد که غلظت حشیش بالاتر از سطح ارزیابی می باشد و فرد مصرف کننده حشیش و گل می باشد.

  1. تست ماریجوانا، نامعتبر

در صورتی که خط کنترل تشکیل نشود این تست نامعتبر می باشد و دلایلی مانند حجم ناکافی یا روش اجرای نادرست آزمایش، می تواند شایع ترین دلیل برای عدم تشکیل خط در ناحیه (C) باشد شما باید مراحل انجام تست را به خوبی مرور کرده و مطمئن شوید که آن را به درستی انجام می دهید.

هم چنین باید توجه داشته باشید که در این روش محدودیت هایی مانند احتمال خطا در اثر وجود مواد دیگر در ادرار و یا ناتوانی نوار در تشخیص دقیق وجود دارد، به همین دلیل لازم است برای این که تست به صورت دقیق انجام شود از روش های تخصصی آزمایشگاهی و مشورت با روانشناس متخصص در نظر گرفته شود.

آیا تاثیر ماری جوانا بر بی خوابی کشنده است؟

زمان ماندگاری ماریجوانا در بدن

بعد از این که ماری جوانا مصرف می شود اثرات آن به سرعت در بدن قابل رویت می باشد و این نشانه ها ۲ تا ۳ ساعت دوام دارند، اما بعضی اوقات اثرات آن تا ۱۰ ساعت در بدن می ماند، اثرات این ماده بستگی به میزان مصرف مواد دارد.

افرادی که به طور محدود از ماریجوانا استفاده می کنند اثرات آن ۳ تا ۱۰ روز طول می کشد و افرادی که سابقه مصرف زیاد دارند احتمال دارد یا یک ماه اثرات ماریجوانا و مشتقات آن در بدن قابل شناسایی باشد، این مسئله تا حد زیادی به تفاوت های جسمانی افراد بستگی دارد.

مدت زمان ماری جوانا در ادرار

میزان THC در بسیاری از موارد در ادرار مورد بررسی قرار می گیرد، افرادی که برای اولین بار از ماری جوانا استفاده می کنند میزان THC تا دو روز پس از مصرف در ادرارشان قابل تشخیص می باشد و در صورتی که مصرف طولانی تری از ماری جوانا استفاده شود تا دو ماه در ادرار قابل تشخیص خواهد بود.

مدت زمان ماری جوانا در خون

متابولیت های THC با توجه به تناوب مصرف دو تا هفت روز در جریان خون باقی می ماند.

مدت زمان باقی ماندن ماری جوانا در سلول های چربی

THC-COOH یکی از فرآورده های جانبی THC و متابولیت اصلی می باشد و که در زمان آزمایش ادرار اندازه گیری شده و مورد بررسی قرار می گیرد.

دوز مصرف ماری جوانا

هر چه دوز مصرفی ماری جوانا در بدن بیشتر و بالاتر باشد در این حالت THC مدت زمان بیشتری در بدن باقی می ماند اما با توجه به این تخمین دوز مصرفی با توجه به متغیر بودن درصد THC در ماری جوانا دشوار می باشد.