پوشش والدین در حضور فرزندان چگونه باشد؟ تاثیر پوشش نامناسب والدین در خانه بر فرزندان به چه اندازه است؟

بسیاری از والدین نمی دانند که چطور باید در حضور فرزندانشان لباس بپوشند و برایشان سوال است که پوشش آن ها در مقابل فرزندان باید چگونه باشد؟

به طور طبیعی والدین می خواهند در منزل لباس راحتی بپوشند اما آن ها نگران هستند که پوشش آن ها باید چگونه باشد و  تا چه حد می توانند در مقابل فرزندان راحت باشند و چه حد و مرزهایی را باید رعایت کنند.

والدین باید به گونه ای لباس بپوشند که به فرزندانشان آسیبی وارد نشود، والدین باید تا حد معقول از لباس های مناسب استفاده کنند.

والدین در مورد لباس پوشیدن نظرهای متفاوتی دارند عده ای از آن ها معتقدند که در مقابل فرزند و در خانه باید آزادانه لباس بپوشند تا فرزندانشان نسبت به جنس مخالف کنجکاوی کمتری کنند و زیاد نسبت به جنس مخالف حساس نشوند.

بسیاری دیگر معتقدند که پوشش آزاد و بی قید و بند باعث بلوغ زودرس می شود و چشم و گوش بچه را باز می کند و برای او تاثیرات مخربی دارد.

در این مقاله پوشش والدین در مقابل فرزندان را مورد بررسی قرار می دهیم و به نکات مهمی اشاره می کنیم.

والدین می تواند راهکارهای تربیتی و کاربردی را از طریق مشاوران کودک فرا بگیرند.

پوشش والدین در حضور فرزندان، سوالات کودکان

کودکان بسیار کنجکاو هستند و درمورد چیزهایی که می بینند سوالات زیادی در ذهنشان ایجاد می شود.

کودکان به طور طبیعی با اعضای بدن خود آشنا می شوند و هنگامی بزرگتر شدند متوجه بدن پدر و مادر و دیگر اعضای خانواده می شوند.

اولین محیطی که با مسائل مختلف رو به رو می شوند و می خواهند مسائل انسانی را به خوبی درک کنند محیط خانواده می باشد.

کودکان وقتی چیزی را تجربه می کنند سوالاتی برای آن ها به وجود می آید که پاسخ آن را از بزرگترها می خواهند.

مثلا حمام کردن ، لباس پوشیدن ، پوشاندن اندام های خصوصی ، دیدن لباس های زیر پدر و مادر و … سوالاتی را در ذهن کودک به وجود می آورد.

کودک به تفاوت جنسی زن و مرد پی می برد و زمانی که شروع به حرف زدن کرد شاید در مورد تفاوت جنسی زن و مرد سوالاتی را بپرسد.

کودکان از رفتار و لباس پوشیدن والدین چیزهای زیادی را متوجه می شوند، مثلا آن ها از پوشش والدین مفهوم حریم خصوصی و نزدیکی و دوری آدم ها را به خوبی درک می کنند.

رفتار پدر و مادر با یکدیگر و ظاهر و نوع روابط آن ها با دیگران به کودک می آموزد که چه رفتارهایی مورد قبول جامعه و خاواده می باشد.

والدین باید به توجه به سن و درک فرزنداان با آن ها صحبت کنند و با فرزندانشان ارتباط خوبی داشته باشند و در همه مراحل رشد می توانند از روانشناس و مشاور متخصص کودک یاری بخواهند.

بهترین پوشش والدین در حضور فرزندان

کودکان از سن ۲الی ۳ سالگی همه چی را می فهمند و چیزهایی را که می بیند در ذهن خود ثبت می کند.

افراط و تفریط و سختگیری بیش از حد و آزادی کامل در مورد پوشش هیچکدام مناسب نیست و اثرات مخربی را به دنبال دارد.

والدین باید در خانه حد معقول پوشش را حفظ کنند و پوشش خود را بر اسااس معیارهای اخلاق جنسی رعایت کنند.

در بسیاری از خانواده ها بر روی لباس پوشیدن مادران و دختران حساسیت بیشتری نشان می دهند اما موضوع مورد بحث مربوط به پوشش پدران و پسرها نیز می باشد.

برای مردها نیز خط قرمزهایی وجود دارد که باید در پوشش در نظر بگیرند.

برای مثال مادران نباید در منزل لباس های بدن نما و یا کاملا باز بپوشند و یا کامل برهنه باشند چون این موضوع باعث بلوغ زودرس می شود.

هنگامی که پسران به بلوغ جنسی و جسمی می رسند جنس مخالف باید بیشتر مراقب پوشش خود باشد، والدین نسبت به دختران نیز مسئول هستند و باید پوشش مناسبی در برابر آن ها داشته باشند.

والدین بی توجه

پوشش والدین در حضور فرزندان، افراط در پوشش

سبک فرزند پروری در خانواده ها متفاوت است و نوع رفتار والدین با فرزندان به سبکی که انتخاب کردن بستگی دارد.

در مورد قضیه پوشش همانطور که گفته شد افراط و تفریط بر روی فرزند تاثیرات مخربی می گذارد.

مثلا کودکی که والدینش در خانه لباس های پوشیده می پوشند ممکن است به دلیل محدودیت های زیاد در مورد مسائل جنسی بسیار کنجکاو شود که ممکن است سوالاتی که در ذهنش است مناسب با سن او نباشد.

ممکن است سوالاتی که در ذهنش است را به علت خجالت و یا ترس از والدین نپرسد و برای رسیدن به پاسخ به سایت ها مراجعه کند و با مطالب مبتذلی رو به رو شود.

پوشش بیش از حد در ذهن کودک یک ممنوعیت هایی را ایجاد می کند و کودک در می یابد که همیشه خودش را حفظ کند و این احساسات ممکن است تاثیرات مخربی بر فرزند بگذارد.

والدین باید درمنزل پوششی طبیعی داشته باشند تا برای کودکان حساسیت ها ی نا به جایی ایجاد نکنند.

پوشش والدین در حضور فرزندان، افراط در آزادی

در ذهن کودکان سوال های زیادی به وجود می آید و والدین چه پوشش آزادانه داشته باشند یا به طور کامل پوشیده، در هر صورت این سوالات در ذهن کودک ایجاد می شود.

کودکان معمولا در سن ۳-۴ سالگی کنجکاو هستند و دوست دارند در مورد جنسیت خودشان و جنس مخالف . … سوالاتی را بپرسند.

این سوالاتی ربطی به پوشش والدین ندارد و پدر و مادر چه لباس های با پوشش کامل بپوشد و چه لباس های آزادانه بپوشند در هر دو صورت تین سوالات به وجود می آید و با نوع پوشش از بین نمی رود.

خودتان باید پوشش مناسب را انتخاب کنید که برروی  فرزند تاثیر منفی نگذارد، مثلا والدینی که لباس باز و راحت در خانه می پوشند باعث می شوند که کودک دچار سرگردانی شود و به خوبی متوجه حد و مرزها نشود.

کودک ممکن است متوجه نشود که در هرمکان چطور باید لباس بپوشد و چه چیزهایی مناسب تر است، و تفاوت پوشش در خانه و یا درمیان غریبه را نفهمد و توجه نکند که این لباس ها در محیط خانه شاید مجاز باشد.

کودک وقتی متوجه پوشش مناسب در هر مکان نشود ممکن است بر روی تربیت جنسی کودک اثر منفی بگذارد  و مشکلاتی را برای والدین و فرزندان در آینده به وجود آورد.

پوشش والدین در حضور فرزندان

پوشش والدین در حضور فرزندان، از چه سنی شروع کنیم؟

والدین باید به سوالاتی که کودک در مورد لباس ها و بدنش می پرسد توجه کنند، معمولا کودکان در سن خاص کنجکاو می شوند و سوالاتی در مورد اندام جنسی و نحوه به دنیا آمدن بچه سوال می کنند.

در این هنگام باید نسبت به پوشش خود حساسیت بیشتری نشان دهید و بیشتر مراقب لباس پوشیدن خود باشید.

زمانی کودک متوجه نوع لباس والدینش می شود و می تواند تشخیص دهد که لباس مادرش باز است یا نه و کدام یک از اندام های بدنش جلب توجه می کند ، در این هنگام والدین باید لباس های مناسبی را برای پوشش انتخاب کنند.

والدین باید در سن حساس کودک به نوع پوشش خود دقت کنند و بهتر است والد غرهمجنس از ۳-۴ سالگی و والد همجنس از ۵-۶ سالگی در انتخاب لباس هایی که می خواهد در حضور فرزندش بپوشد باید بیشتر دقت کند.

کودکان با والدین به حمام می روند و به تنهایی قادر به انجام آن نیستند پس حمام کردن با والدین باید با رعایت نکات اخلافی انجام شود و از سن ۳سالگی به بعد بهتر است کودک با والد همجنس خود حمام برود.