آیا خوابها معنای عمیقی دارند؟ تعداد قابل توجهی از افراد بر این باورند که پاسخ به این سوال مثبت می باشد.

بر اساس یک نظرسنجی که در نیوزویک صورت گرفته بود، بیش از ۴۳ درصد از آمریکایی ها بر این باور بودند که خوابها بیانگر تمایلات و آرزوهای ناخودآگاه می باشند.

سیگموند فروید به عنوان یک روانکاوی مشهور خوابها را به عنوان یک مسیر شاهانه برای بخش ناخودآگاه تعریف کرد و بیان کرد که ما با مطالعه مضامین آشکار از خوابها، می توانیم تمایلات ناخودآگاه و مخفی را مشخص کنیم و این مورد می تواند به روان رنجوری منجر شود.

تحلیل نمادهای خواب و دانستن معنای آن، به یک منبع محبوبی از سرگرمی ها و خود انعکاسی در فرهنگ رایج تبدیل شده است.

آیا خوابها واقعا دارای معانی مخفی هستند؟ آیا شما می توانید آرزوها و تمایلات ناخودآگاه خودتان را از طریق تفسیر خوابهایتان یاد بگیرید؟

در حالی که نظریه های مدرن در مورد خوابها و رویاها، پاسخ منفی به این سوال می دهند، ولی این امر باعث نشده است که مفسران و تحلیلگران از انتشار لغت نامه های خوابها و رویاها اجتناب کنند؛

این لغت نامه ها مدعی هستند که معانی واقعی موضوعات و نمادهای رایج در خوابها را می دانند.

اجازه بدهید که یک سری از رایج ترین خوابها و رویاهای موجود را یک مقدار بیشتر و دقیق تر بحث کنیم و با دیدگاه های معروف ترین کتاب های تفسیر خواب در مورد این خوابها آشنا شویم.

۱٫ خواب دیدن در مورد افتادن

خواب مربوط به افتادن از ارتفاع های بالا، یک مورد کاملا رایجی می باشد.

در حالیکه یک افسانه مشهوری وجود دارد که بیان می کند در صورتیکه شما در خوابتان به زمین بخورید، شما در زندگی واقعی خواهید مرد، ولی این مورد اصلا صحت ندارد. بنابراین معنای واقعی افتادن در خواب چه چیزی می باشد؟

بر اساس محبوب ترین تفاسیر خواب، خوابهای افتادن یک علامتی از پیشامدهای نامناسب برای زندگی شما می باشد.

این خوابها می تواند به معنای نیاز شما برای تفکر مجدد در مورد یک انتخاب یا در نظر گرفتن مسیر جدید در بخشی از زندگی خودتان می باشد.

روزل گرنت ، نویسنده لغت نامه خوابی مشهور مدعی است که ” خواب افتادن یک مورد بسیار رایجی می باشد. این نوع خواب نماد ترس در زندگی واقعی می باشد – شاید شما در کار یا زندگی عاشقانه خودتان شکست بخورید.

افتادن در اغلب مواقع بیانگر نیاز شما برای اجازه دادن به خودتان برای بیشتر ادامه دادن و لذت بیشتر در زندگی می باشد.”

۲٫ خواب در مورد لخت شدن در مجامع عمومی

آیا شما تا به حال در خواب دیده اید که در یک مدرسه یا در یک اداره ای لخت هستید؟ نگران نباشید. لخت بودن در خواب یک مورد عادی می باشد.

پنی پیئرس ، نویسنده لغت نامه خواب برای افراد بیان کرده است که خواب دیدن در مورد لخت بودن در یک جای عمومی می تواند نشان دهنده این مورد باشد که شما احساس مدل یا دروغ بودن می کنید یا شما نسبت به مشخص شدن معایب و کمبودهای خودتان ترس دارید.

مراقبت از خود

۳٫ خواب در مورد دنبال شدن

خواب دیدن در مورد تعقیب شدن به وسیله یک شخصیت آشنا یا ناآشنا می تواند واقعا ترسناک باشد. ولی این خواب چه چیزی را در مورد اتفاقات صورت گرفته در درون ذهن شما مشخص می کند؟

اغلب مفسران خواب بر این باورند که چنین خوابی می تواند به این معنا باشد که شما سعی می کنید از یک چیزی در زندگی روزمره اجتناب کنید.

تونی کریپس ، نویسنده لغت نامه خواب معتقد است که دنبال شدن در خواب می تواند نشان دهنده تمایل شما برای فرار از ترس ها یا تمایلات خودتان می باشد.

عامل کلیدی در شناخت معنای چنین خوابیی تا یک حدی می تواند به هویت تعقیب کننده شما بستگی داشته باشد.

دنبال شدن به وسیله یک حیوان می تواند نشان دهنده این مورد می باشد که شما خشم، علاقه مندی یا سایر احساسات خودتان را مخفی می کنید.

در صورتی که تعقیب کننده شما یک شکل مرموز و ناشناس باشد، خواب می تواند نشان دهنده یک تجربه مربوط به دوران کودکی یا آسیب گذشته باشد.

کریسپ معتقد است که در صورتیکه توسط یک جنس مخالف تعقیب شوید، این بدان معنا می باشد که شما از عشق ترس دارید یا در مورد یک رابطه قدیمی شک دارید.

۴٫ خواب دیدن در مورد افتادن دندان

پنی پیرس، نویسنده لغت نامه خواب برای افراد معتقد است که خواب دیدن در مورد از دست دادن دندان می توانید معانی مختلفی داشته باشد.

این خواب می تواند به معنای نگرانی شما در مورد جذابیت یا ظاهر خودتان باشد. همچنین این نوع خواب می تواند نشان دهنده نگرانی شما در مورد توانایی برقراری ارتباط یا نگرانی شما در مورد گفته شدن یک مورد خجالت آور از طرف خودتان باشد.

وی بیان کرده است که “معنی واقعی دندان عبارت از توانایی شما برای گاز گرفتن، بریدن، گریه کردن و سخت کوشی باشد.

در صورتی که دندان شما بیافتد، قدرت شخصی شما و توانایی شما برای جرات داشتن، قاطع بودن و خود محافظتی کاهش خواهد یافت”.

۵٫ خواب دیدن در مورد مردن

مرگ یکی دیگر از موارد رایجی می باشد که در خواب دیده می شود و موردی می باشد که می تواند منجر به ایجاد دستپاچگی شود.

برخی مواقع افراد در هنگام خواب مرگ یک نفر که دوستشان دارند یا حتی مرگ خودشان را می بینند. تفسیرهای خواب محبوب در برخی مواقع بیان می کنند که چنین خوابی می تواند نشان دهنده اضطراب شما در مورد تغییر یا ترس ناشناس باشد.

لاوری لوئنبرگ در کتاب خودش به اسم خواب دیدن در مورد آن:

معنای خوابهای خودتان را بفهمید و زندگی خودتان را تغییر دهید می نویسند که “تغییر دقیقا همانند مرگ می تواند ترسناک باشد، چرا که ما نمی دانیم چه چیزی در آن طرف نامشخص قرار دارد، و به همین دلیل است که مغز فرد خواب بیننده، تغییر را معادل مرگ در نظر می گیرد. ”

همچنین لوئنبرگ معتقد است که خواب دیدن در مورد مرگ یک شخصی که دوستش داریم، می تواند نشان دهنده ترس مشابه از تغییر باشد، به خصوص در رابطه با کودکانی که به معیار های لازم می رسند و رشد پیدا می کنند.

وی معتقد است که چنین تغییراتی می تواند نشان دهنده این باشد که کودک در حال رشد می باشد و ذهن والدین در مورد وضعیت کودکان خودشان در دوره جوانی دچار یک نوع نگرانی می شود.

از اینرو، چنین خوابهایی در مورد مردن می تواند نشان دهنده یک نوع شروعی برای یک مسیر غیر قابل گریز باشد.

۶٫ خواب دیدن در مورد امتحان دادن

بر اساس عقیده کریگ همیلتون – پارکر – نویسنده معنای مخفی خوابها ¬، آزمون دادن در هنگام خواب می تواند نشان دهنده ترس از شکست باشد.

وی نوشته است که “آزمون ها عبارت از تجربیات موفقی می باشند که شما در هنگام مواجهه با کمبودهایتان به دست آورده اید.

خواب دیدن افتادن در آزمون، دیر کردن در آزمون یا آماده نشدن برای آزمون، می تواند نشان دهنده عدم آمادگی شما برای مقابله با چالش های پیش رو در زندگی باشد.”