وظایف زن و مرد در زندگی مشترک و تقسیم کار خانه

وظایف زن و مرد در زندگی مشترک از نظر اخلاقی و قانونی مشخص شده است. وظایف باید به گونه ای باشد که فشار زندگی فقط روی یکی از زوجین نباشد و عادلانه باشد. تقسیم کار خارج و داخل منزل به درستی رعایت شود.

شاید فکر کنید که در چنین شرایطی مردان لذت زندگی را خواهند بود اما اگر نگاهی دقیق تر داشته باشیم می‌فهمیم که مردان هم طعم واقعی لذت را  نخواهند کشید چرا که اگر مسئولیت ها را با یکدیگر تقسیم کنند ارزش داشته هایشان را می فهمند .

وظایف زن و مرد – وظایف قانونی مرد در زندگی مشترک

همانطور که قانون برای زنان وظایفی را مشخص کرده است  مردان هم در قبال همسر خود وظایفی را بر عهده دارند که مهمترین آنها پرداخت نفقه است که باید قبل از اینکه مشکلات به وجود آیند و زن و مرد را به دادگاه بکشد از مشاورخانواده استفاده کنند.

 وظایف مرد از نظر قانونی

  • تهیه غذا و پوشاک با توجه به زمان و مکان
  • تهیه مسکن
  • تهیه لوازم آرایشی و تزیینی
  • تهیه خدمتکار در صورتی که زن دچار مشکل باشد و یا شرایط اجتماعی و خانوادگی زن اینگونه باشد.
  • مداوای بیماری زن در صورت مریضی .

در مورد مسائل زناشویی هم قانون برای آنها وظایفی مشخص کرده است برای مثال قانون مشخص کرده که مردان باید هر چهار ماه یکبار با همسر خود رابطه جنسی داشته باشند.

نسبت ب وظایف خود باید آگاهی داشته باشند و آنها را رعایت کنند.

  • عشق بی قید و شرط از وظایف مرد در زندگی مشترک

در بسیاری از موارد مردان عشق و محبت خود به همسرشان را با رفتارشان نشان می‌دهند اما زنان نیاز به توجه کلامی هم دارند گاهی اوقات از جملات ساده مثل دوستت دارم استفاده کنید .

  • پرهیز از رفتارهای تند و خشونت آمیز.

رفتارهای تند تاثیر منفی روی روابط  شما با همسرتان خواهد گذاشت و روی سلامت روان او تاثیر زیادی می گذاردو باعث می شود اعتماد به نفس و عزت نفس او کاهش پیدا کند و اگر زنان دچار خشونت‌های خانگی شوند دچار اضطراب و افسردگی می شوند.

اگر مادر خانواده عشق و محبت از همسرخود دریافت نکند نمی‌تواندبه  فرزندان عشق و محبت بدهد

  • قرار دادن خانواده در اولویت اصلی

بعد از ازدواج به طور طبیعی زندگی شما تغییر خواهد کرد و پایداری زندگی شما در اولویت قرار می‌گیرد برای همین همسرتان باید برای زندگی خود وقت بگذارد ،نیازهای خانواده را بشناسد و آن‌ها را برطرف کند و روابط دیگر را نباید جایگزین روابط با خانواده کند.

  • وفاداری به همسر

در بسیاری از فرهنگ ها آنقدر که به تعهد و وفاداری زن تاکید می‌شود به وفاداری مرد تاکید نمی شود در صورتی که بخشی از وظایف اصلی زن و مرد است وفاداری اگر دو طرفه باشد باعث ایجاد امنیت در خانواده میشود و سلامت روان خانواده را تضمین می کند.

برای موفقیت در زندگی زناشویی هر یک از زوجین باید مسئولیت و وظایف خود را بدانند و آن را انجام بدهند بنابراین روانشناس به شما کمک می کند که وظایف خود را بشناسید نیازهای یکدیگر را بدانید آنها را برطرف کنید تا زندگی و خانواده سالم داشته باشید.‌

افراد موفق

آیا می دانید وظایف زن در زندگی مشترک چیست ؟

اگر به تازگی وارد زندگی  شده باشید یا تصمیم به ازدواج گرفته باشید در مورد تقسیم وظایف با همسرتان صحبت کرده آید.

برای اینکه یک زندگی پایدار داشته باشیم هم زنان و هم مردان باید وظایفی را داشته باشند و به وظایف خود عمل کنند در صورتی که به وظایف خود عمل نکنند در دراز مدت باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی خواهند شد واین تهدیدی برای خانواده است.

 وظایف زن در زندگی مشترک

هر دختری وقتی وارد یک زندگی مشترک می شود مسئولیت های به او واگذار می شود که متناسب با هر فرهنگ و قوانین کشور است.

وظایف زن به دو صورت در زندگی زناشویی تعریف می شود:

  1. وظایف حقوقی و قانونی
  2. وظایفی که نیاز به قانون ندارند اما باعث پایداری زندگی شما خواهد شد

وظایف حقوقی و قانونی زندگی

اگر در زندگی شما مشکلات زناشویی داشته باشید و به دادگاه مراجعه کنید قاضی وظایف زن و مرد را مورد بررسی قرار می‌دهد برخی از وظایف زنان در دادگاه های کشور:

  • تمکین نسبت به مرد

به این معناست که زن بتواند به نیاز های جنسی مرد پاسخ دهد و در صورتی که عذری شرعی و قانونی داشته باشد این وظیفه از روی او برداشته می شود.

  • تبعیت از همسر

پیروی از همسر از وظایف زن است مثل محل اقامت، حق کار کردن ،نوع کار کردن که بسیاری از مردان در این مورد سخت گیری نمی کنند .

  • تبعیت از نظر همسر در مورد خروج همسرش از خانه و ورود دیگران به خانه در حد عرف داشته باشد به جز انجام تکالیف دینی مثل حج واجب یا برای انجام دادن مداوا نیازی به نظر همسرنیست.

 سایر وظایف زن و مرد در زندگی مشترک

علاوه بر وظایف قانونی زن از نظر اخلاقی هم نسبت به یکدیگر وظایفی دارند که خود زن و مرد این خواسته های خودشان را بیان میکنند آگاهی از این وظایف به زوجین کمک می کند که زندگی مشترک موفق داشته باشند.

وظایف زن و مرد

  • از وظایف زن در زندگی مشترک عشق ورزی بی قید و شرط.

همانطور که شما نیاز به دوست داشته شدن دارید در مرد هم وجود دارد بی توجهی به شوهر و نیازهای او باعث می شود که به رابطه شما آسیب وارد شود برای همین به عنوان یک زن تلاش کنید که همسرتان را دوست داشته باشید و محبت تان را نشان دهید.

  • از وظایف زن در زندگی مشترک احترام .

یکی از وظایف بسیار مهمی که زن و مرد نسبت به یکدیگر دارند احترام است که اگر به آن اهمیت ندهید به فرزندان منتقل می شود و بنیان خانواده از بین میرود هرگز در جمع از همسر خود بد نگویید و با اوبد صحبت نکنید و اگر با همسرتان هم مشاجره ای داشتید در تنهایی با یکدیگر صحبت کنید و زمانی که آرام هستید مسائل و مشکلات خود را برطرف کنید .

  • حمایت گیری زن از همسر.

بسیاری از زنان فکر می کنند که مردان باید به تنهایی مشکلات را برطرف کنند در صورتی که مردان هم ضعف هایی در زندگی دارند که نیاز به کمک همسر خود دارند اگر زن ها کمکی نکنند سلامت روح و روان آنها به خطر می‌افتد وقتی به همسرتان در شرایط سخت کمک کنید فشار زندگی روی دوش یک نفر نمی افتد و محبت و صمیمیت بین شما بیشتر می شود.

  • وفاداری زن به شوهر

وفاداری ،تعهد از همان روزهای اول وجود دارد وفاداری فقط نسبت به مسائل جنسی نیست بلکه فراتر است که باعث حفظ سلامت خانواده می شود .

  • تربیت و آموزش فرزندان از وظایف زنان

یکی از وظایف زنان تربیت فرزندان است  زیرا او ساعات بیشتری را در کنار فرزندان می‌گذرانند و نقش پررنگ تری دارد زیرا از اول تولد با فرزند ارتباط عاطفی برقرار میکند.

با کمک گرفتن از روانشناس میتوانید از وظایف خود در زندگی آگاه شوید و به نیازهای همسرو فرزندان توجه کنید و آنها را به بهترین شکل برطرف کنید