کلیپ انواع رویکرد درمانی در روانشناسی توسط مشاورانه تهیه شده است.

کلیپ آموزنده روانشناسی

بنام خدا مهتا عبدالسلامی هستم، فارغ‌التحصیل رشته روانشناسی عمومی از دانشگاه تربیت مدرس، در این جلسه میخوایم یک رویکرد درمانی و به شما معرفی کنیم.

سوالی که همیشه مطرح میشه اینه که درمانها به چه صورت هستن، چطور میشه در یه زمانی برای یکسری از درمانها بر روی یکسری از بیماری‌ها اسم میزاریم و خیلی از مواقع توی درمان ما با هیچ برچسب و اسمی روبرو نیستیم.

در کل ما در مسیر درمانی میتونیم بگیم که درمانها به ۲ صورت هستن،

 یکی درمان‌های کلینیکال و یکی هم درمان‌ها مثبت‌نگر.

در درمان‌های کلینیکال تمرکز به روی بیماری‌های روانشناختی هستش یعنی درمان‌گر به مرتجع به چشم یک بیمار نگاه میکنه که با یک شکایت و مشکل اومده و قراره اون شکایت به عنوان یک بیماری و برای اون مسیردرمانی در نظر گرفته بشه یا حتی دارویی هم تجویز بشه، بعبارتی بیشتر تمرکز بصورت فیزیولوژی هست‌.

روش دوم درمانی که داریم، درمان‌های مثبت‌نگر هستن، توی این نوع درمان اعتقاد بر این هست که انسان‌ها دارای نقاط ضعفی هستن که باید شناسایی بشن و در نهایت تقویت بشن،

مهم‌ترین کاری که درمانگر مثبت نگر میتونه انجام بده توانمندسازی نقاط ضعف یک انسان هستش که تو این حالت درمانگر به دنبال یک تشخیص افتراقی نیستش، به عنوان یک مشکل به این موضوع نمی‌کنه بلکه بعنوان ضعف نگاه میکنه که این ضعف میتونه برای هر انسانی توی هر شرایطی شکل بگیره و مهم اینه که ما بتونیم ضعف رو شناسایی کنیم و در نهایت با کمک خود مراجع به توانمندسازی نقطه ضعف برسیم.

مثبت نگر یکی از انواع رویکرد درمانی در روانشناسی

یکی از درمان‌های مثبت نگر که در حال حاضر یکی از اپروچ‌های خیلی پرطرفدار هست و خیلی بازخوردی خوبی داشته تئوری انتخاب یا واقعیت درمانی هستش،

که در اون روش درمانی است که تئوری مخصوص به خودش داره بعبارتی روش درمانی مخصوص خودش رو داره که من در ویدیوی بعدی بصورت کاملتر واقعیت درمانی رو برای شما عزیزان توضیح میدم.

از اینکه توجه کردید به این توضیحات، نهایت تشکر رو دارم و امیدوارم بتونم روشن‌سازی برای مسیر درمانی داشته باشم‌.

کلیپ انواع رویکرد درمانی در روانشناسی
کلیپ انواع رویکرد درمانی در روانشناسی
1 1 رای
امتیاز شما (روی ستاره سمت چپ بزنید↓)
اشتراک در
اطلاع از

سوالات متداول انواع رویکرد درمانی در روانشناسی

1 - 5 دیدگاه عمده در روانشناسی چیست؟

پنج دیدگاه عمده در روانشناسی زیست شناختی، روان، رفتاری، شناختی و انسانی هستند.

2 - چرا رویکردهای مختلفی در زمینه روانشناسی وجود دارد؟

رویکردهای مختلف در روانشناسی، توضیحات متضادی را برای بسیاری از موضوعات ارائه می دهد. ... البته، دو عوامل ژنتیکی و محیطی اغلب همه ی موضعات را تحت تاثیر قرار می دهند و به همین ترتیب هر یک از توضیحات ارایه شده در روانشناسی باید بر اساس شناخت و نوع نگرش به موضوع انتخاب شود تا نتیجه بهتری داشته باشد.

3 - چه دیدگاه ها و نظریه هایی در روانشناسی وجود دارد؟

در حال حاضر 6 دیدگاه ها و نظریه هایی وجود دارد. دیدگاه زیست شناختی. بیماری روانی به دلیل نقص در ساختار یا عملکرد مغز است.دیدگاه شناختی. ...دیدگاه رفتاری. ...دیدگاه روانپویشی. ...دیدگاه انسان گرایانه و درمان وجودی. ...دیدگاه فرهنگی.

4 - نظریه های روانشناختی چیست؟

در روانشناسی، از نظریه ها برای ارائه الگویی برای درک افکار، احساسات و رفتارهای انسانی استفاده می شود. یک نظریه روانشناختی دو مؤلفه اصلی دارد: باید یک رفتار را توصیف کرد. باید درباره رفتارهای آینده پیش بینی کند.

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها