ازدواج با دختر فقیر

یکی از داستان هایی که بسیاری از شماها شنیده اید و مورد علاقه کودکان بوده است داستان سیندرلاست، داستانی پادشاهی که در مراسم انتخاب همسر عاشق دختر فقیری شد و بعد از این که مراسم ازدواج را برگزار کرد او را به قصر آورد و زندگی باشکوه مشترک خود را آغاز کردند.

در دنیای کودکانه، ازدواج برای ما پایان همه چیز و نشانه خوشبختی و شادی بود. اما اکنون می دانیم که با ازدواج یک زندگی جدید را شروع می کنیم و که همراه با خوشی ها، سختی ها و دغدغه های پیش بینی نشده ای می باشد.

در این مقاله می خواهیم به صورت واقعی پایان زندگی سیندرلاها و شاهزاده ها را بررسی کنیم که آیا موفق خواهند بود؟ آیا اختلافات سطح طبقاتی می تواند مشکلاتی برای زوجین به وجود آورد و در زندگی مشترک آن ها اختلافاتی ایجاد کند؟ در این مقاله به بررسی کامل ازدواج با دختر فقیر و به این سوالات پاسخ می دهیم.

معایب ازدواج با دختر فقیر

ازدواج یک نقطه عطف در زندگی هر دختر و پسری محسوب می شود و در آن فرد مورد نظر خود را به عنوان شریک زندگی مشترک انتخاب می کنند تا مدت باقیمانده از عمر خود را در کنار او به زندگی بپردازند.

در گذشته بیشتر اوقات انتخاب همسر توسط والدین جوانان انجام می شد، گاهی برای اولین بار عروس و داماد در مراسم عروسی یکدیگر را می دیدند که البته خوشبختانه این مورد دیگر وجود ندارد.

امروزه شرایط زندگی و فرهنگ خانواده ها تغییر کرده است و دختر و پسر خودشان طرف مقابل شان را انتخاب می کنند و قرار و مدارها و تصمیمات از قبل توسط دختر و پسر انجام شده است و فقط به خاطر احترام به بزرگ تر ها مراسم خواستگاری را به صورت تشریفاتی برگزار می کنند.

انواع سبک ازدواج

بنابراین در اینجا با دو نوع سبک ازدواج رو به رو هستیم که به آن سبک سنتی و مدرن می گویند.

در ازدواج هایی که به صورت سنتی صورت می گرفت، تصمیم گیرنده اصلی والدین هستند و معمولا شخصی را برای فرزندشان انتخاب می کنند که از همه لحاظ در سطح و پایه آن ها باشد و این یک نوع ازدواج اجباری می باشد.

در این وصلت ها در بسیاری از اوقات پول حرف اول را می زد و اگر خواستگار مرد پولدار باشد در بیشتر مواقع آن وصلت انجام می شد.

اما ازدواج هایی که سبک مدرن هستند در آن دختر و پسر تصمیم نهایی را می گیرند، عشق و علاقه به وجود می آید و معیار آن ها برای ازدواج عشق و دوست داشتن می باشد.

در این ازدواج ها ممکن است با سبک های طبقاتی متفاوتی رو به رو شویم و بیشتر اختلاف طبقاتی هایی که به وجود می آید به خاطر مسائل مالی می باشد یعنی ازدواج هایی که در آن ها یکی از طرفین پولدار و دیگری فقیر است.

هنگامی که با این اختلاف طبقاتی ها رو به رو می شوید ممکن است نگران شوید که در این مقاله به طور کامل توضیحاتی را در آن مورد بیان می کنیم.

  • مشکلات مربوط به رسوم خانواده

اگر قصد ازدواج با دختری دارید که وضع مالی مناسبی ندارند، حتما قبل از ازدواج در مورد آداب و رسوم خانوادگی و نوع تربیتش اطلاعاتی کسب کنید تا با سطح خانوادگی شما فاصله زیادی نداشته باشد.

در بیشتر مواقع سطح مالی تعیین کننده محل زندگی و پرورش افراد می باشد و افراد تحت تاثیر محیط اطرافشان رشد می کنند و پرورش می یابند. بنابراین ممکن است تفاوت های اجتماعی و فرهنگی به صورت غیر قابل پیش بینی در زندگی افراد به وجود آید.

ممکن است در ابتدا سخت باشد تا همسرتان خودش را با شرایط شما هماهنگ کند و خودش را با زندگی جدید وفق دهد و مشکلاتی به وجود آید که شما باید راه حل مناسب برای حل این مسائل را در نظر بگیرید.

در صورتی که در این ازدواج خانواده هم نظر با شما نبوده و موافق این ازدواج نباشند مشکلات بیشتری برای شما به وجود خواهد آمد و باید آماده نبرد میان خانواده خود و همسر آینده تان باشید و شما باید همه مسائل و مشکلات را به درستی حل و فصل کنید.

  • مخالفت و دخالت خانواده ها

در صورتی که خانواده شما مخالف ازدواج با دختر مورد علاقه تان باشد و در صورتی این دختر شرایط مالی بدی داشته باشد با یک مشکل اساسی و فاجعه رو به رو خواهید شد.

در این حالت به صورت طبیعی اختلاف هایی بین شما و همسرتان به وجود خواهد آمد، جرو بحث بین همه زن و شوهرا وجود دارد اما آن چه در مورد شما هست مخالف خانواده نسبت به ازدواج می باشد، که وقتی بفهمند که شما با همسرتان مشکل دارید از این فرصت استفاده می کنند، در مشاجرات دخالت می کنند و در این صورت شما را به خاطر انتخابتان مورد سرزنش قرار می دهند.

از طرف دیگر خانواده دختر همواره شرایط سختی از نظر اقتصادی دارند، برای همین توصیه هایی به دخترشان می کنند که بسیاری از آن ها سازنده نمی باشد.

به عنوان مثال پدر و مادر دختر در چنین اوضاع و شرایطی احساس خطر می کنند و به دخترشان توصیه می کنند تا در زندگی مشترک برای خود پس انداز جداگانه ای داشته باشد تا اگر به مشکل خورد و درگیر طلاق شد یک پشتوانه مالی داشته باشد.

همان طور که مشاهده می کنید والدین اگر دخالت کنند به مراتب اوضاع را بدتر و خراب تر می کنند، باید نسبت به راهنمایی هایی که آن ها انجام می دهند هوشیار باشید و مانع از دخالت های بیجای خانواده در زندگی مشترک شوید.

  • عدم گنجایش خود و همسر آینده تان

گاهی اوقات دختر و پسری که در وضعیت بد اقتصادی قرار دارد، با دیدن یک زندگی مجلل و متفاوت ممکن است گذشته خود را فراموش کنند و به طور کلی شخصیت آن ها تغییر کند.

در بسیاری از ازدواج هایی که به طلاق کشیده شده است علت طلاق در یک جمله خلاصه می شود که ” او تغییر کرده است”. پس با خودتان اتمام حجت کنید و از خودتان مطمئن شوید که هنگامی که وارد زندگی متفاوتی شدید تبدیل به فردی که نمی شناسید نخواهید شد.

از طرف دیگر با خودتان رو راست باشید و این سوال را از خودتان بپرسید که چه میزان نسبت به خودتان مطمئن هستید؟ و جنبه و گنجایش خود را مورد سنجش قرار دهید.

هنگامی که این ازدواج ها به وجود می آید معمولا مرد احساس تملک می کند و شخصیت زن احتمالا کوچک و خرد در نظر گرفته و زن اعتماد به نفس خود را از دست می دهد.

اگر شما جنبه این اختلاف ها را ندارید و نمی توانید این مسائل را تحمل کنید، سعی کنید هرگز وارد این ازدواج ها نشوید.

  • از بین رفتن صله رحم

هنگامی که این ازدواج ها صورت می گیرد خانواده دختر و پسر از نظر مالی زمین و آسمان فرق می کنند و به همین دلیل رفت و آمدشان با مشکلاتی مواجه می شود و صله رحم در آن ها از بین می رود.

زیرا پسر و خانواده اش منزل پذیرایی خانواده دختر را در شان و منزلت خود نمی دانند و ترجیح می دهند به دیدار آن ها نروند و خودشان را در چنین شرایطی قرار ندهند.

از طرف دیگر خانواده دختر قدرت مالی بالایی ندارد و نمی توانند از عهده پذیرایی خانواده دامادشان برآیند و به همین دلیل تصمیم می گیرند تا رفت و آمد شان را تا حد امکان کاهش دهند تا به خاطر ضعف مالی شان مورد خجالت قرار نگیرند.

مزایای ازدواج با دختر فقیر

در ازدواج ها بهتر است دختر و پسر در یک سطح باشند، اما در بعضی مواقع دوست داشتن و عشق اینقدر تاثیر می گذارد که بسیاری از ایرادات به چشم نمی آیند و پوشانده می شوند.

بنابراین ممکن ااست یک پسر پولدار عاشق دختری شود که سطح مالی خوبی ندارد و فقیر است که در این صورت این ازدواج مزیت هایی هم خواهد داشت که در این مقاله با آن ها آشنا می شوید.

  • سازگاری زن

در این ازدواج ها زن سازگاری بیشتری دارد و سازگاری به معنی قناعت در نظرگرفته می شود اما می توان آن را به مفهوم انعطاف پذیری هم ربط دارد.

ازدواج با دختر فقیر

به طور مثال شرایطی را در نظر بگیرید که زنی با مرد ثروتمندی ازدواج کرده و بعد از گذشت چند سال آن فرد دچار ورشکستی شده و شرایط زندگی او فرق می کند و مجبور می شود که به محله های ارزان قیمت نقل مکان کند و سبک زندگی او کلا عوض می شود.

در این شرایط فرضی به نظر شما کدام زن احتمال جدایی او بیشتر می باشد، زنی که از خانواده متمولی باشد یا خانواده فقیر؟

بر اساس حدسیاتی که انجام می شود سازگاری و مدارای زنی که از خانواده فقیر است بیشتر می باشد زیرا او تجربه فقر را داشته است و می تواند با شرایط سخت کنار بیاید، ولی دختری که در ناز و نعمت زندگی کرده است توانایی تحمل شرایط سخت را ندارد و ممکن است به زودی درخواست طلاق بدهد.